استعفای رئیس سرویس مخفی آمریکا

اقتصاد ایران: کیمبرلی چیتل، رئیس سرویس مخفی آمریکا به دلیل سوء قصد به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده استعفا کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وی در جلسه ادای شهادت به کنگره به قصور و ناکامی این سرویس مخفی آمریکا در حادثه سوءقصد به جان دونالد ترامپ اذعان کرده بود. 

کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان آمریکا، روز گذشته جلسه استماعی را در راستای تحقیقات مربوط به ترور نافرجام ترامپ با دعوت از  چیتل برگزار کرد. 

در این جلسه وی به پرسش‌های نمایندگان عضو این کمیته پاسخ داد و در بسیاری از مواقع نیز از پاسخ دادن طفره رفته بود.

استعفای چیتل در حالی است که در پی اهمال و قصور سرویس مخفی آمریکا در حادثه ترور در شهر باتلر پنسیلوانیا، گروهی دو حزبی متشکل از جمهوری خواهان و دموکرات های ارشد، خواستار استعفا و کناره گیری وی شده بودند.

دونالد ترامپ 13 جولای در یک گردهمایی انتخاباتی در شهر باتلر در ایالت پنسیلوانیا، هدف ترور نافرجام قرار گرفت و از ناحیه گوش راست مجروح شد.
 
تصاویر منتشرشده از لحظه حادثه نشان می‌دهد که ترامپ در حالی که مشغول سخنرانی بود صدای شلیک چندین گلوله به گوش رسید و ناگهان رئیس جمهور آمریکا پشت تریبون محل سخنرانی زانو زد، لحظاتی بعد، وقتی دوباره ترامپ روی پاهایش ایستاد، تصاویر رد خون را روی صورت او نشان می‌داد. او همچنین در آن لحظات دست‌هایش را مشت کرده بود و فریاد «بجنگید، بجنگید، بجنگید» را سر می‌داد.
 
گردهمایی شهر باتلر در فضای باز برگزار شد و با ضعف اطلاعاتی و امنیتی سرویس مخفی، ضارب توانست ترامپ را هدف قرار دهد گرچه خود بلافاصله کشته شد، در زمان حاضر تحقیقات در مورد انگیزه ضارب از این تیراندازی آغاز شده است.
 
اف‌بی‌آی اعلام کرد: توماس متئو کروکس 20ساله اهل باتلر پنسلوانیا، عامل تیراندازی به‌سمت ترامپ بوده است، اما انگیزه فرد ضارب مشخص نشده است.
 
پس از این حادثه شماری از جمهوری‌خواهان کنگره خواستار برکناری مدیر سرویس مخفی شدند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ