طالبان: جامعه جهانی کمکی به مبارزه با مواد مخدر نکرده است

اقتصاد ایران: وزیر خارجه حکومت طالبان گفت جامعه جهانی درخواست‌های زیادی از افغانستان دارد اما هیچ همکاری درباره تحقق این خواسته‌ها از جمله مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با تروریسم نکرده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان با انتقاد از جامعه جهانی اظهارداشت «خنده‌دار است که جهان فقط فرمایش می‌دهد، اما در رابطه با مسائلی که نیازمند مساعی مشترک است، هیچ همکاری‌ با افغانستان نمی‌کند».

وی در «کنفرانس ملی کار» در کابل تصریح کرد طالبان امنیت را تامین کرده است، با داعش و مواد مخدر مبارزه کرده اما جامعه جهانی هیچ کاری در این زمینه انجام نداده است.

وزیر خارجه حکومت طالبان گفت درخواست‌های جامعه جهانی از افغانستان برای مبارزه با مواد مخدر و عدم استفاده از خاک افغانستان علیه سایر کشور‌ها بی‌شمار است اما در مقابل همکاری آنها با مردم افغانستان صفر است.

امیرخان متقی تأکید کرد طالبان مواد مخدر را که یک معضل جهانی است، نابود کرده‌ و اکنون کشاورزان افغان به معیشت جایگزین و معتادان به درمان نیاز دارند اما جامعه جهانی در این زمینه مسئولیت خود را انجام نداده است.

وی تصریح کرد جامعه جهانی نه تنها که افغانستان در این زمینه‌ها همکاری نکرده، بلکه تحریم‌های شدید بانکی را بر تاجران افغان وضع کرده است.

وزیر خارجه حکومت طالبان در پایان تأکید کرد پیش از این امنیت بزرگترین چالش مردم افغانستان بود اما اکنون با تأمین شدن امنیت، بیکاری بزرگترین مشکل مردم است و حل آن نیاز به همکاری جامعه جهانی دارد.

انتهای پیام/.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ