نتانیاهو برای اداره غزه، به امارات چشم دوخته است

اقتصاد ایران: رسانه‌های رژیم اسرائیل فاش کردند که امارات آماده مشارکت در آینده و اداره نوار غزه است، مشروط به اینکه حاکمیت جدیدی تشکیل شود.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وب سایت خبری واللا رژیم اسرائیل امروز سه شنبه به نقل از منابعی نوشت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، به ایفای نقش از سوی امارات در نوار غزه بعد از پاپان جنگ چشم دوخته است.

بر اساس این گزارش، بین رژیم صهیونیستی، امارات و آمریکا نشست سری در هفته گذشته انجام شده است و طی آن، روز پساجنگ در غزه بررسی شده است.این رسانه نوشت: نتانیاهو رفته رفته به این نتیجه رسیده است که باید در ارتباط با اداره  نوار غزه بعد از جنگ، روش واقع‌بینانه‌تری را در پیش بگیرد.

بر اساس این ادعا، امارات عربی متحده آمادگی این را دارد که بخشی از نیروی بین المللی ارسالی به نوار غزه شود، مشروط به اینکه این نیروی بین المللی بنا به دعوت رسمی از سوی تشکیلات خودگردان، وارد نوار غزه شود.

با این حال، ابوظبی نمی‌خواهد بخشی از راه حلی باشد که شامل حماس می‌شود. از طرفی امارات به شدت مخالف این است که رهبری فعلی تشکیلات خودگردان (به ریاست محمود عباس و سایرین) در آینده غزه حضور داشته باشند.

در این گزارش همچنین آمده است که نخست وزیر اسرائیل و کابینه او باید به تشکیلات خودگردان این اجازه را دهند که در حکومت غزه نقش ایفا کند.

رژیم اسرائیل همزمان که به جنگ بی‌فایده 9 ماهه خود در غزه مشغول است، تلاش دارد، اداره این منطقه تحت محاصره را تغییر دهد. شبکه کان رژیم اسرائیل امروز سه شنبه نوشت که  بین کشورهای عربی بر سر روز بعد از جنگ نوار غزه اختلافاتی هست؛ برخی از آن‌ها از بازگشت تشکیلات خودگردان به غزه حمایت و برخی نیز خواهان حکومت و تشکیلات جدید مبتنی بر اصلاحات مشخصی هستند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ