پیش بینی افزایش تقاضای مصرف برق به بیش از۵۰۰۰مگاوات دراستان کرمان

اقتصاد ایران: کرمان- مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان گفت: پیش بینی می‌شود با افزایش دما، تقاضای مصرف برق در استان کرمان طی روزهای جاری به بیش از ۵۰۰۰ مگاوات افزایش یافته و رکورد جدیدی ثبت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حبیبی ظهر سه شنبه در گفت و گوی رسانه‌ای اظهار کرد: به ازای هر یک درجه افزایش دما، ۱۸۰۰ مگاوات به میزان مصرف برق کشور افزوده می‌شود.

وی افزود: بر اساس گزارش سازمان هواشناسی، به دلیل استقرار و پایداری گنبد حرارتی در منطقه خاورمیانه، سه هفته بسیارگرم در سراسر کشور حاکم است.

حبیبی تصریح کرد: در این شرایط صنعت برق با تمام توان برای خدمت رسانی به مردم آماده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان گفت: پیش بینی می‌شود با افزایش دما، تقاضای مصرف در روزهای جاری به بیش از ۵۰۰۰ مگاوات افزایش یافته و رکوردهای جدید ثبت شود.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود این رکورد از عدد ۷۷ هزار و ۵۱۴ مگاوات که تا کنون ثبت شده، عبور کند.

حبیبی سپس بیان کرد: هم اکنون شبکه برق پایدار است اما با توجه به پایداری گرما در هفته‌های پیش رو و پر بار شدن شبکه برق، طبیعی است که حوادثی در شبکه ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان افزود: البته حوادث با تلاش نیروهای عملیاتی صنعت برق به سرعت رفع می‌شود.

حبیبی بیان کرد: برای جلوگیری از این حوادث در روزهای گرم لازم است همه مشترکان در تمامی بخش‌ها به ویژه بخش خانگی و تجاری در مصرف بهینه برق جدی بوده و همکاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مشترکان به میزان ۱۵ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند، در واقع مدیریت مصرف را انجام داده‌اند.

حبیبی با اشاره به اینکه مشترکان پر مصرف شناسایی و به آنها یادآوری تاکید کرد: طی دو نوبت به این مشترکان اخطار داده می‌شود و چنانچه رعایت نکنند، برق آنها قطع می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی و نظامی استان نیز در مدیریت مصرف برق ساختمان‌های اداری خود با شرکت‌های توزیع نیروی برق همکاری داشته باشند.

وی افزود: درخواست می‌شود این همکاری در تمامی نقاط استان انجام شود تا برق آنها به عنوان ساختمان اداری پرمصرف قطع نشود و چنانچه مولد دارند، از آن استفاده کنند.

حبیبی گفت: از همه مردم درخواست داریم با رعایت نکاتی از جمله استفاده از دور کند کولرهای آبی و تنظیم دمای آسایش ۲۴ یا ۲۵ برای کولرهای گازی (که ۶ برابر کولرهای آبی، برق مصرف می‌کنند) مصرف برق خود را کاهش دهند.

وی ادامه داد: همچنین نصب سایبان بر روی کولرهای آبی و گازی، تا ۲۰ درصد راندمان این تجهیزات سرمایشی را افزایش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان تاکید کرد: هم استانی‌ها با عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج بار (۱۳ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳)، خاموش کردن لامپ‌های اضافه و استفاده از روشنایی نور طبیعی در طول روز، مصرف برق خود را کاهش دهند.

وی افزود: مردم می‌توانند با نصب برنامه با انرژی، به آدرس www.ba-energy.ir روی گوشی‌های تلفن همراه خود، ضمن استفاده از برنامه‌ها، راهکارهای مدیریت مصرف را دریافت و محاسبه میزان مصرف برق محل سکونت خود را انجام دهند.

حبیبی در پایان تاکید کرد: هم استانی‌ها می‌توانند در قرعه‌کشی پویش با انرژی، با مدیریت و کاهش مصرف انرژی خود، از جوایز ارزنده آن از جمله ۳۰۰ دستگاه خودرو و جایزه‌های نقدی میلیونی بهره‌مند شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ