۱۰۰۰کلاس در دولت سیزدهم درآذربایجان غربی به بهره‌برداری رسیده است

اقتصاد ایران: ارومیه- استاندار آذربایجان غربی گفت: بیش از یک هزار کلاس درس درسه سال اخیر در استان به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان ظهر سه شنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت روند احداث مدارس در استان که با حضور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برگزار شد، افزود: در دولت سیزدهم بیش از یک هزار کلاس درس در استان تکمیل و به بهره‌برداری رسید و یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس دیگر نیز در حال اجراست.

وی ادامه داد: با توجه به عقب‌ماندگی‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در حوزه فضاهای آموزشی، در سه سال اخیر تلاش شد بخشی از این عقب‌افتادگی‌های تاریخی جبران شود.

معتمدیان همچنین با تاکید بر اهمیت افزایش فضاهای آموزشی استان، خاطرنشان کرد: با جذب اعتبارات ملی و اختصاص اعتبارات استانی، نهضت مدرسه‌سازی در استان شروع شده و در این زمینه تلاش شد از تمامی ظرفیت‌های قانونی و ملی و ظرفیت‌های خیرین مدرسه‌ساز و.... استفاده شود.

استاندار آذربایجان‌غربی بر اهمیت اختصاص ردیف ویژه اعتباری توسط دولت و مجلس شورای اسلامی برای اجرا و اتمام پروژه‌های مدرسه‌سازی در استان نیز اشاره کرد و افزود: ضروری است نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تدوین بودجه سال آینده توجه ویژه‌ای به اختصاص ردیف بودجه اعتباری ویژه برای آذربایجان غربی در حوزه توسعه فضاهای آموزشی داشته باشند تا با استفاده از این ردیف اعتبار ویژه، شاهد شتاب بخشیدن به روند احداث فضاهای آموزشی در استان باشیم.

معتمدیان همچنین استفاده از ظرفیت مسئولیت‌های اجتماعی توسط واحدهای تولیدی را نیز مورد تاکید قرار داده و اضافه کرد: برنامه‌ریزهای لازم در جهت ایجاد هنرستان‌های جوار صنعت با استفاده از ظرفیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان صورت گرفته است.

وی در ادامه از همکاری استان با بنیاد علوی در راستای اتمام پروژه‌های مدرسه سازی بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مناطق محروم استان خبر داد.

استاندار آذربایجان غربی مولدسازی را نیز یکی از ظرفیت‌های تأمین منابع مالی مورد نیاز برای احداث مدارس در استان عنوان کرد و افزود: آموزش و پرورش آذربایجان غربی باید در این زمینه فعالانه عمل کند تا بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای احداث مدارس در مناطق مختلف استان تأمین شود.

معتمدیان همچنین بر تجهیز هنرستان‌ها و مدارس به ویژه مدارس در مناطق محروم تاکید کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ