انتقاد فضل الرحمان از بی‌عملی پاکستان در رابطه با افغانستان

اقتصاد ایران: رهبر حزب «جمعیت علمای اسلام» پاکستان از اسلام‌آباد به دلیل عدم تلاش برای بهبود روابط با هیئت حاکمه طالبان در افغانستان انتقاد کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «فضل‌الرحمان» رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان به «رادیو مشعل» گفت که برای بهبود روابط بین کابل و اسلام‌آباد تلاش‌های زیادی کرده، اما اسلام‌آباد در این راستا اقدامی نکرده است.

وی افزود: دولت‌های گذشته افغانستان، در فکر و ذهن مردم دشمنی با پاکستان را جا داده‌اند اما حالا طالبان با عملی ساختن محتوای آموزشی جدید در مدارس تلاش دارد از رهگذر برادری، اسلامی، عقیدتی و همسایگی میان مردم افغانستان و پاکستان نزدیکی ایجاد کند.

فضل‌الرحمان در رابطه با اتهامات ارتش و دولت پاکستان به افغانستان درباره ناامنی‌ها در این کشور تصریح کرد که پاکستان در مقایسه با افغانستان ارتش ثابت و قدرتمندی دارد اما در رویدادهای امنیتی در پاکستان بدون آنکه ضعف و ناتوانی خود بر کنترل وضعیت را بپذیرد، فوراً پای افغانستان را به میان می‌آورد.

این سیاستمدار پاکستانی افزود: ارتش پاکستان می‌تواند وجب به وجب مرز را کنترل کند، اما به افغانستان می‌گوید چرا بر تردد مرزی کنترل ندارد. من سوالی دارم، افغانستان را کنار می‌گذارم، پاکستان چرا با این ارتش قادر به کنترل مرزها نیست؟

 

وی تصریح کرد: حمله‌‌ای که به چینی‌ها در پاکستان شد، گفتند افغان‌ها در آن دخیل هستند؛ اما من به مقامات پاکستانی می‌گویم از افغانستان تنها در یک نقطه از خط دیورند می‌گذرد اما از گذرگاه تا منطقه حمله چقدر ایست بازرسی داریم، چرا کنترل نشدند؟ چرا ناکامی خود را قبول نمی‌کنید؟

انتهای پیام/.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ