اعتراضات به ممنوعیت حجاب برای ورزشکاران زن فرانسوی در المپیک

اقتصاد ایران: دولت فرانسه در حالی از قانون ممنوعیت حجاب و روسری برای ورزشکاران زن فرانسوی در بازی‌های المپیک تابستانی حمایت می‌کند که این طرح با انتقادهای گسترده‌ای از طرف سازمان‌های مهم حقوق بشری مواجه شده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "فرانکفورتر روند شای" در مطلبی نوشت: ممنوعیت حجاب برای ورزشکاران فرانسوی در بازی های المپیک 2024 پاریس بحث های داغ و اعتراض های بین‌المللی را به دنبال داشته است.

در ادامه این مطلب آمده است: چند روز مانده به آغاز رسمی المپیک 2024، در پاریس، پایتخت فرانسه چیزی فراتر از انتظار وجود دارد. به ویژه تصمیم دولت فرانسه مبنی بر ممنوعیت حجاب برای ورزشکاران فرانسوی در المپیک پاریس موجی از خشم را برانگیخته است.

سازمان های حقوق بشری به شدت از این ممنوعیت انتقاد کرده و دولت را به تبعیض متهم می کنند. این ممنوعیت منحصراً برای هیئت فرانسوی اعمال می شود، در حالی که ورزشکاران زن از کشورهای دیگر همچنان مجاز به پوشیدن لباس های مذهبی خود هستند.

آملی اوده کاسترا، وزیر ورزش فرانسه در مصاحبه با برنامه سیاسی فرانسوی Dimanche en Politique، در دفاع از این ممنوعیت با اشاره به سکولاریسم که در قانونی که از سال 1905 در فرانسه تصریح شده آمده است، گفت: نمایندگان هیئت های ما در تیم های فرانسوی حجاب نخواهند داشت. این اصل نمادهای مذهبی را در فضاهای عمومی ممنوع می کند و مبنایی را برای ممنوعیت فعلی روسری در بازی های المپیک تابستانی تشکیل می دهد.

سازمان هایی مانند عفو بین‌الملل از این ممنوعیت به عنوان محدودیتی در آزادی مذهبی و تبعیض علیه زنان مسلمان انتقاد کردند.

کاترینا مسعود از سازمان حقوق بشری عفو بین‌الملل در پورتال خبری سوئیسی واتسون گفته است: سیاستمداران مجبور نیستند به زنان بگویند که چه چیزی باید بپوشند و چه چیزی نباید بپوشند، همانطور که زنان نباید مجبور شوند بین ورزش و ایمان خود یکی را انتخاب کنند.

سازمان‌های مختلف به این ممنوعیت واکنش نشان داده‌اند و درخواست‌های عمومی و انتقادی متوجه کمیته بین‌المللی المپیک IOC شده است. عفو بین‌الملل در نامه‌ای سرگشاده از کمیته بین‌المللی المپیک خواست تا علیه تبعیض اقدام کند. از سوی دیگر، IOC سیاست و دادگاه فرانسه را مقصر دانست.

سخنگوی IOC سپتامبر گذشته به خبرگزاری رویترز گفت: قوانین IOC در دهکده المپیک اعمال می شود، به این معنی که ورزشکاران می توانند آزادانه زندگی کنند و ایمان خود را نمایندگی کنند. اما این بیانیه با موضع فعلی کمیته بین‌المللی المپیک در مورد ممنوعیت حجاب در تناقض است.

مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک در فرانسه در حالی از روز جمعه برای اولین بار در فضایی باز آغاز می‌شود که با وجود تدابیر شدید امنیتی نگرانی‌هایی درباره وقوع حملات تروریستی همچنان وجود دارد.

با نزدیک شدن به زمان افتتاحیه بازی‌های المپیک پاریس تدابیر امنیتی بیشتری در محل برگزاری این رویداد اعمال می‌شود. قرار است 45هزار نیروی پلیس شامل نیروهای ویژه و مبارزه با تروریسم در محل مستقر شوند تا این مراسم با اولویت امنیتی بالایی برگزار شود. همچنین نیروهای پلیس ویژه و تک تیراندازها در بالای ساختمان‌ها در طول مسیر مستقر خواهند شد و یک سامانه ضد پهپاد در محل قرار خواهد گرفت تا در صورت هرگونه رفتار مشکوک، وارد عمل شوند.

مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک جمعه هفته جاری برگزار می‌شود و قرار است در این مراسم یک نقاشی دیواری بزرگ از فرهنگ و هنر فرانسه در معرض دید عموم قرار بگیرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ