تلاش «دولت پنهان» آمریکا برای شکست ترامپ

اقتصاد ایران: مخالفت دولت پنهان آمریکا با بازگشت مجدد ترامپ به کاخ سفید و غارت ذخایر سوریه توسط واشنگتن از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حالی که این روزها شاهد تحولات جدیدی در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا از جمله کناره گیری بایدن از این کارزار نه به اراده خود بلکه تحت فشارهای دیگران هستیم برخی تحلیلگران از تلاش‌های دولت پنهان آمریکا برای شکست ترامپ در این انتخابات سخن می‌گویند.

تلاش «دولت پنهان» آمریکا برای شکست ترامپ

روزنامه القدس العربی در خصوص آمریکا نوشت: از سال گذشته میلادی درخواست‌ها برای کناره گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی به عنوان نخستین بار در تاریخ انتخابات این کشور افزایش یافت. روزنامه نیویورک تایمز در مقاله‌ای با اشاره به کناره گیری بایدن از انتخابات نوشت که این اقدام وی به آینده آمریکا و ممانعت از پیروزی ترامپ و بازگشت وی به کاخ سفید کمک می‌کند. این در حالی است که حذف بایدن از این رقابت نه برپایه خواست و اراده او بلکه به دلیل فشارهای دیگران برای عدم پیروزی ترامپ در انتخابات انجام شد چرا که دولت پنهان در ایالات متحده آمریکا(Deep state in the United States) معتقد است بازگشت ترامپ به معنی تشدید شکاف داخلی در آمریکا است؛ شکافی که شدیدترین در نوع خود از زمان جنگ داخلی در این کشور در دهه ۶۰ قرن نوزدهم به شمار می‌رود. ترامپ روابط متشنجی با دولت پنهان دارد و این دولت با به کارگیری تمام روش‌ها تلاش می‌کند شانس ترامپ برای پیروزی را کاهش دهد.

تلاش «دولت پنهان» آمریکا برای شکست ترامپ

روزنامه رأی الیوم درباره روابط کشورهای عربی با ایران نوشت: زمانی که مواضع معارضان سوری در برابر ایران را می شنوم آرزو می‌کردم آنها همین سخنان را در خصوص اشغالگران آمریکایی مستقر در خاک سوریه، حمایت‌های ترکیه از گروه‌های تندرو در سوریه، مداخلات کشورهای غربی در امور داخلی سوریه، تحریم‌های کشنده غرب علیه مردم این کشور، تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه خاک سوریه و تبانی کشورهای عربی علیه این کشور می‌شنیدم اما نخواهم شنید.

روابط سوریه با ایران در چارچوب محور مقاومت یکی از گزینه‌های ضرورت راهبردی بعد از امضای توافقنامه کمپ دیوید و سازش کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود.

تلاش «دولت پنهان» آمریکا برای شکست ترامپ

روزنامه لبنانی الاخبار در خصوص نتانیاهو نوشت: نتانیاهو در حالی امروز وارد آمریکا می‌شود که تمام تلاش وی علاوه بر تحقق منافع شخصی در سایه گسترش اعتراضات داخلی در اراضی اشغالی او، تاکید بر روابط مستحکم میان تل آویو و واشنگتن با وجود اختلافات فیما بین است. نتانیاهو در سایه تشویق اعضای کنگره آمریکا بعد از انجام سخنرانی اش تلاش می‌کند با وجود تمام جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کشتار وحشیانه فلسطینی‌های بی گناه بار دیگر به حمایت تمام قد واشنگتن از خود دست یابد.

تلاش «دولت پنهان» آمریکا برای شکست ترامپ

روزنامه سوری الثوره در خصوص غزه نوشت: دیدن این حجم از ویرانی‌ها و خرابی‌ها توسط ماشین جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه به ویژه بقایای مدارس غیرقابل تحمل است. برای اینکه ماشین جنگی اشغالگران صهیونیست شما را به قتل برساند همین بس که فلسطینی باشید یا تلاش کنید به فلسطینی‌ها کمک کنید. این در حالی است که تمام نهادهای بین المللی در برابر این جنایت قرن ساکت و بی حرکت مانده‌اند. باید به این نکته اشاره کنیم که آزادسازی فلسطین فقط به فلسطینی‌ها مربوط نمی‌شود بلکه این مسأله به تمام امت اسلامی مربوط می‌شود.

تلاش «دولت پنهان» آمریکا برای شکست ترامپ

روزنامه سوری الوطن در خصوص آمریکا نوشت: به تازگی گروه رسانه‌ای چین گزارشی منتشر کرده که نشان می‌دهد ارتش اشغالگر آمریکا در سوریه در عملیات قاچاق ده‌ها محموله گندم به صورت روزانه به خارج این کشور دست دارد. اشغالگران برای پوشش دادن این عملیات، تعدادی ایست بازرسی در طول مسیر ایجاد کرده و گوشی‌های تمام کسانی که از این مسیر عبور می‌کنند را چک می‌کنند تا تصویری از قاچاق ده‌ها محموله گندم توسط آنها منتشر نشود. این در حالی است که بر اساس گزارشات سازمان ملل تعداد زیادی از شهروندان سوری از نبود امنیت غذایی رنج می‌برند. نه تنها گندم بلکه ذخایر نفتی سوریه نیز در معرض سرقت و دزدی توسط اشغالگران آمریکایی قرار گرفته است.

تلاش «دولت پنهان» آمریکا برای شکست ترامپ

روزنامه یمنی المسیره در گزارشی با تیتر «جنگ داخلی در آمریکا در راه است» نوشت: در حالی آمریکا شاهد یک رقابت انتخاباتی بی سابقه است که بسیاری از مراکز پژوهشی گزارش داده‌اند این کشور به سمت یک درگیری و جنگ داخلی بی سابقه و شکاف میان شهروندان این کشور پیش می‌رود؛ جنگی که حتمی است. جهان اسلام در حالی به این انتخابات نگاه می‌کند که می‌داند رئیس جمهور آمریکا هر کسی که باشد چیزی جز عروسک خیمه شبازی محافل ماسونی و ثروتمندان ساکن سایه‌ها که سیاست‌های این کشور را ترسیم می‌کنند نیست.

تلاش «دولت پنهان» آمریکا برای شکست ترامپ

روزنامه المراقب العراقی در خصوص آمریکا نوشت: با وجود آنکه گروه‌های مقاومت اسلامی در عراق طی ماه‌های گذشته به دولت این کشور برای مذاکره با واشنگتن با هدف خارج کردن اشغالگران آمریکایی فرصت داده‌اند اما گذشت زمان ثابت کرده این مذاکرات چیزی جز وقت خریدن برای آمریکا دستاوردی نداشته و این کشور اصلاً قصد خارج کردن نیروهای خود از عراق را ندارد. به نظر می‌رسد نفس برگزاری این مذاکرات به جای آنکه وسیله باشد تبدیل به هدف شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ