انتقاد بازیگر «نون‌خ» از محتوای سریال‌های طنز

اقتصاد ایران: بازیگر مجموعه تلویزیونی «نون خ» گفت: سریال‌های بسیاری به موضوعات و مشکلات جامعه در قالب طنز می‌پردازند و اکثر این موضوع‌ها نتوانسته رسالت اصلی طنز را به مردم منتقل کند و متأسفانه باعث کاهش کیفیت این آثار شده است.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، راضیه دهقان بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه بازیگر باید بتواند در گونه‌های مختلف ایفای نقش کند، اظهارداشت: یک بازیگر باید به گونه‌های مختلف از جمله کمدی، عاشقانه و اجتماعی علاقه‌مند باشد و بتواند در آنها ایفای نقش کند، من هم از این قاعده مستثنی نیستم و به شخصه شادی و خوشحالی مردم را دوست دارم و فکر می‌کنم سریال‌های طنزی مانند «نون خ» این شادی و خوشحالی را به مردم منتقل کرده است و من هم به عنوان عضو کوچکی از این خانواده امیدوارم توانسته باشم حق مطلب را ادا کرده باشم.

وی گفت: طنز و گونه‌های مختلف را دوست دارم اما سعی می‌کنم در ادامه موقعیت‌های مختلفی به جز طنز را تجربه کنم و امیدوارم بتوانم این زاویه جدید از زندگی را به خوبی درک کنم و به معرض نمایش بگذارم به طوری که بتوانم موفق باشم اما قاب تلوزیون و سینما کاملا متفاوت هستند و هر کدام از قواعد و شرایط خاص حاکم بر خودشان پیروی می‌کنند.

دهقان افزود: تمامی بازیگران باید از این شرایط و قوانین در هر دو قاب پیروی کنند و فقط به فکر این باشند وظایفی که به آنان سپرده می‌شود، به بهترین نحو انجام دهند، به طوری که تمام تمرکز آنان معطوف به فیلمنامه باشد و این تفاوت را به گونه‌ای رقم بزنند که مخاطبان خودشان درک و قضاوت کنند.

سریال‌های طنز تلویزیون مورد توجه مخاطبان قرار نگرفته

این بازیگر درباره محتوای سریال‌های طنز در حال پخش از صداوسیما به خبرنگار تسنیم گفت: سریال‌های طنز بسیاری ساخته می‌شود که به موضوعات و مشکلات جامعه در قالب طنز می‌پردازند و اکثر این موضوع‌ها نتوانسته است رسالت اصلی طنز را به مردم منتقل کند و متاسفانه باعث کاهش کیفیت این آثار شده است و به همین خاطر این آثار مورد توجه مخاطبان قرار نگرفته است و میزان مخاطبان چنین گونه‌هایی کاهش پیدا کرده است.

وی همچنین درباره محتوای سریال‌ها که در سال‌های اخیر از صداوسیما پخش می‌شود، گفت: سریال‌هایی که قبلا ساخته می‌شد، دارای محتوا و اصول خاصی بود که نظر مخاطب را به خود جلب می‌کرد و در گونه‌های مختلف مفهوم را به درستی به مخاطب منتقل می‌کرد و در خاطره‌ها باقی می‌ماند و به نیکی از کارگردان، فیلمنامه و ایفای نقش بازیگران آنها یاد می‌شود و امیدوارم سینما و تلویزیون ما همواره رو به پیشرفت باشد و خبرهای خوبی رو درباره آنها بشنویم.

دهقان افزود: البته در دوران جدیدی هستیم که سریال‌های نمایش خانگی نسبت به سریال‌هایی که در رسانه ملی ساخته می‌شوند مقداری از نظر محتوا، بازیگران، کارگردان و امکانات پیشی گرفتند و فقط به دلیل اینکه شبکه‌های نمایش خانگی توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند و سیاست‌های شخصی را دنبال می‌کنند و تقریبا تفکر بیشتری برای ساخت این سریال‌ها می‌شود و می‌توانند خروجی بهتری نیز نسبت به فیلم‌ها و سریال‌های تلوزیون داشته باشند.

بازیگر نقش «نازار» در سریال «نون خ» درباره ایفا نکردن نقش در «نون خ 5» بیان کرد : طبق نظر گروه کارگردانی پیش از این قرار بر این بود که در این مجموعه ایفای نقش کنم و من نیز آماده بودم اما متاسفانه داستان «نون خ 5» به گونه‌ای پیش رفت که امکان حضورم در این مجموعه با صلاحدید گروه کارگردانی و شخص سعید آقاخانی فراهم نشد.

حضور سلبریتی‌ها در تئاتر

این بازیگر تئاتر و تلویزیون درباره حضور سلبریتی‌ها در تئاتر اظهارداشت: تئاتر مقداری از نظر مردم فراموش شده و شرایط خوبی ندارد و حضور بازیگران مطرح و سلبریتی‌ها در این حوزه باعث می‌شود که شرایط و وضعیت آثار نمایشی و تئاتر بهبود پیدا کند و مخاطبان بهتر بتوانند با تئاتر و بازیگران محبوبشان ارتباط برقرار کنند و یه روح تازه به تئاتر دمیده شود.

دهقان درباره فعالیت‌های آینده خود گفت: در حال حاضر در حال ایفای نقش در یک فیلم سینمایی و یک سریال نمایش خانگی در گونه اجتماعی هستم و به دلیل اینکه این آثار در سکوت خبری ساخته می‌شوند، نمی‌توانم اطلاعات خاصی درباره آنها بگویم و امیدوارم مخاطبان در آینده اخبار خوبی از این فیلم و سریال بشنوند، از آنها استقبال کنند و خاطرات خوبی را برایشان رقم بزنیم و من نیز بتوانم انتظارات مردم را برآورده کنم.

مجموعه تلویزیونی طنز «نون خ» به نویسندگی امیر وفایی، کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی است که تاکنون پنج فصل از این مجموعه ساخته شده است و در سال‌های 1398، 1399، 1400، 1402 و 1403 از شبکه یک سیما پخش شده‌اند. عنوان «نون خ» سرواژه نام شخصیت اصلی داستان، نورالدین خانزاده است که به همراه هم‌آبادی‌هایش درگیر ماجراهایی می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ