تغییرات چشمگیر طراحی آیفون‌های ۲۰۲۵ اپل در راه است؛ آیفون SE 4 در گام نخست

اقتصاد ایران: طبق گزارش‌ها، اپل عضوی جدید به خانواده‌ی آیفون ۱۷ اضافه خواهد کرد که از ظاهر متمایزی بهره خواهد برد و تغییر بزرگی در طراحی آیفون ایجاد خواهد کرد.

فقط چند ماه تا معرفی نسل جدید گوشی‌های هوشمند اپل یعنی سری آیفون ۱۶ باقی مانده است. طبق شایعات و گزارش‌های اخیر، امسال شاهد تغییرات زیادی در خط تولید گوشی آیفون خواهیم بود، اما امروز می‌خواهیم به شایعاتی پیرامون مدل‌های سال آینده یعنی سری آیفون ۱۷ بپردازیم.

ظاهراً اپل قصد دارد با عرضه‌ی آیفون ۱۷ در سال ۲۰۲۵، مدل پیشرفته و فوق‌العاده پریمیومی معرفی کند که از سایر اعضای این خانواده متمایز خواهد بود. برخی آن محصول را آیفون ۱۷ اولترا می‌نامند، اما شایعات جدید تردیدهایی درمورد نقش دستگاه جدید ایجاد کرده است. آیا گوشی مذکور، با نام آیفون ایر یا آیفون اسلیم عرضه خواهد شد یا اینکه سرانجام شاهد یک مدل اولترا خواهیم بود؟

شواهد از احتمال معرفی آیفون ۱۷ اولترا خبر می‌دهند

انتظار می‌رود آیفون ۱۷ پلاس با مدل جدید و منحصربه‌فردی جایگزین شود. بنابراین اپل مدل‌های آیفون ۱۷، آیفون ۱۷ پرو، آیفون ۱۷ پرو مکس و دستگاه مرموز دیگری را به بازار عرضه خواهد کرد.

بر اساس گزارش‌های قبلی، نام آیفون ۱۷ اولترا برای مدل جدید گوشی اپل بسیار منطقی به‌نظر می‌رسد. طبق شایعات این دستگاه از طراحی جدیدی بهره خواهد برد که آن را از سایر مدل‌های سری آیفون ۱۷ متمایز خواهد کرد و علاوه‌براین ضخامتی در حد آیپد پرو M4 خواهد داشت.

رندر اپل ۱۷ اولترا
AppleHub

طبق شایعات، ماژول دوربین جدید آیفون ۱۷ اولترا در بخش مرکزی قاب پشتی آن قرار خواهد گرفت. همچنین قیمت گوشی مذکور از هر مدل دیگری بالاتر خواهد بود و ظاهراً قرار است مثل آیفون X، انقلاب بزرگی در گوشی‌های اپل ایجاد کند.

همان‌طور که اشاره کردیم به‌عنوان مصرف‌کننده عادت کرده‌ایم که نسخه‌های پرو آیفون، بهترین مدل‌های موجود باشند، اما اپل با سایر محصولات خود نشان داد فضایی برای توسعه‌ی نسخه‌ی اولترا نیز وجود دارد.

از زمان معرفی آیفون X حدود ۷ سال می‌گذرد و به‌نظر می‌رسد زمان جهش بزرگ برای آیفون فرا رسیده باشد. علاوه‌براین، معرفی مدل جدید آیفون با طراحی مدرن‌تر می‌تواند برای مشتریانی که فقط می‌خواهند بهترین مدل را داشته باشند، چه برای فناوری آن و چه صرفاً برای طراحی، جذابیت زیادی داشته باشد.

آیفون X جهش بزرگی نسبت‌ به نسل‌های پیشین خود ایجاد کرد و از آن زمان تاکنون شاهد چنین تغییر بزرگی نبوده‌ایم. بدین ترتیب آیفون اولترا در سال ۲۰۲۵ احتمالاً می‌تواند همان موفقیت را تکرار کند. البته شایعه‌ای جدید، تردیدهایی درمورد این تئوری مطرح می‌کند.

عضو جدید خانواده‌ی آیفون ۱۷ احتمالاً قدرتمندترین نسخه‌ی این سری نخواهد بود

شایعه‌ی جدید بخش زیادی از گزارش‌های قبلی را درمورد مدل جدید آیفون ۱۷ تأیید می‌کند. همچنان گفته می‌شود که این مدل از نمایشگر ۶٫۶۵ اینچی بهره خواهد برد که به‌خوبی بین مدل‌های پرو و پرو مکس قرار می‌گیرد. علاوه‌براین، بازطراحی فرم ظاهری در دستور کار قرار دارد و مشخصه‌ی اصلی آن طراحی باریک‌تر خواهد بود.

به‌نظر می‌رسد قیمت فوق‌العاده بالا هم بخشی از این تغییرات باشد و قیمت اولیه‌ی دستگاه مذکور بالاتر از آیفون ۱۷ پرو مکس تغیین خواهد شد؛ اما مشخصات تراشه و رم و همچنین جنس بدنه‌ی این دستگاه که در شایعه‌ی جدید به آن‌ها اشاره شده است، قیمت دستگاه را با تردید همراه می‌کند.

9to5Mac اشاره می‌کند آیفون جدید با تراشه‌ی A19 عرضه خواهد شد، درحالی‌که مدل‌های پرو و پرو مکس از تراشه‌ی A19 Pro بهره خواهند برد. همچنین مدل جدید با ۸ گیگابایت رم همراه خواهد شد، درحالی‌که مدل‌های پرو با رم ۱۲ گیگابایت به‌فروش خواهند رسید. علاوه‌براین، درحالی‌که مدل‌های ۱۷ پرو و پرو مکس از جنس تیتانیوم ساخته خواهند شد، انتظار می‌رود مدل جدید آیفون ۱۷ از آلومینیوم بهره ببرد.

مقالات مرتبط:
  • آیفون ۱۷ به «شیشه ضدانعکاس و ضدخش» مجهز می‌شود
  • این شاید طراحی نهایی آیفون ۱۶ اولترا باشد [تماشا کنید]

طبق شایعات اخیر، از یک‌ طرف با دستگاهی کاملاً جدید و بسیار گران‌قیمت با فناوری پیشرفته مواجه خواهیم بود و از طرف دیگر مدل‌های پرو نسبت‌ به آن برتری خواهند داشت.

آیفون ایر یا اسلیم؟

احتمال دارد اپل مدل جدید آیفون ۱۷ را به‌عنوان اولین آیفون ایر معرفی کند و روی طراحی فوق‌العاده باریک آن تأکید داشته باشد، اما چند نفر حاضرند گران‌ترین آیفون تاریخ را بخرند، درحالی‌که از نظر قابلیت حتی به‌اندازه‌ی نسخه‌های پرو ارزان‌تر خود نیز قدرتمند نیست؟

آیفون اسلیم هم به‌عنوان نام احتمالی برای عضو جدید آیفون ۱۷ مطرح شده است، اما این مدل با همان مشکل مواجه خواهد شد. آیا آیفون باریک‌تر واقعاً ارزش قیمت فوق‌العاده بالا را دارد؟

شاید برخی از شایعات اشتباه باشند و مدل جدید آیفون ۱۷ در نهایت با تراشه‌ی A19 Pro و رم بیشتر عرضه شود. از طرفی احتمال اشتباه‌بودن قیمت دستگاه نیز وجود دارد و شاید مدل جدید با نام آیفون ایر یا اسلیم عرضه شود و قیمتی در حد مدل‌های پرو یا حتی کمتر از آن‌ها داشته باشد.

شاید اپل فقط درحال آزمایش است و می‌خواهد ببیند چه میزان علاقه‌ای به مدل فوق‌العاده باریک وجود دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ