یک هزارم مشترکان یزدی بدمصرف هستند/احداث ۳۵ هزار مگاوات نیروگاه

اقتصاد ایران: یزد- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: از ۶۰۰ هزار مشترکین خانگی، ۵۰۰ مشترک یعنی یک هزارم مشترکان استان بد مصرف هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی جم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تعداد کل مشترکان استان یزد ۷۸۷ هزار و ۷۶۱ مشترک است که ۶۳۴ هزار و ۱۳۶ مورد آن مربوط به مشترکین خانگی هستند و بیشترین مشتریان ما را شامل می‌شوند، درباره مشترکان پرمصرف اظهار کرد: مشترکینی که بیش از دو و نیم برابر الگو مصرف داشته باشند مشترکین پرمصرف و بیش از چهار برابر الگو مصرف داشته باشند مشترکین بد مصرف هستند.

وی افزود: دو مرتبه به مشترکین بد مصرف پیامک اخطار داده می‌شود و دفعه سوم بدون اعلام قطع برق انجام می‌شود؛ تاکنون به ۴۵۰ نفر اخطار در استان یزد صادر شده و یک سری مشترکین هم پس از احصاء جدید از امروز پیامک اخطار دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق یزد ادامه داد: مشترکین پرمصرف هم علاوه بر اینکه برق به صورت آزاد محاسبه می‌شود، در صورت عدم اصلاح مصرف پس از اخطارهایی که داده می‌شود، برق آنها قطع خواهد شد.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۶ هزار و ۷۶۰ کیلووات ساعت فروش برق داشتیم که در طول سال و زمان مصرف عادی، ۵۷ درصد آن در بخش صنعت، ۲۰ درصد در بخش خانگی، ۱۱ درصد کشاورزی، عمومی و اداری ۱۰ درصد و بخش تجاری هم حدود ۶ درصد از مصرف برق مشترکین را تشکیل می‌دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد تصریح کرد: در اوج مصرف ۵۴ درصد مصرف برق مربوط به بخش خانگی است که صرفاً به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی است.

جم به مسئله برق روستایی و چاه‌های کشاورزی استان هم اشاره کرد و گفت: ۱۰۳۰ روستا داریم که ۹۹۲ روستا برق دار هستند که معادل ۹۷ درصد کل روستاها است، همچنین دو هزار و ۲۸۴ چاه کشاورزی داریم که ۲ هزار و ۲۲۲ مورد آن برق دار هستند.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو در استان یزد عنوان کرد: احداث ۳۵ هزار مگاوات نیروگاه طی چهار سال شامل ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر که ۲۰۰۰ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی است، از جمله این برنامه‌ها در یزد است.

استفاده حداکثری از ظرفیت نیروگاه‌های استان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد بیان کرد: انجام تعمیرات نیروگاه‌ها و استفاده حداکثری از نیروگاه‌های موجود و مدیریت تقاضا و صرفه‌جویی در مصرف برق دو برنامه دیگری است که برای عبور از پیک بار در استان در نظر گرفته شده است.

جم اظهار داشت: در حوزه خانگی نه تنها محدودیتی نداریم بلکه اگر هر مشترک بر اساس سال مبنای ۱۴۰۲، هر کیلووات برق را کمتر مصرف کند، تا سقف دوهزار تومان پاداش می‌گیرد و اضافه بر این، با شرکت در پویش با انرژی، اگر ۱۵ درصد مصرف خود را بر اساس همان سال مبنا کاهش دهد وارد قرعه کشی جوایز نفیسی چون خودرو وسایل کم مصرف خانگی، تبلت، اینترنت رایگان می‌شود و از این مزایا و مشوق‌ها بهره‌مند می‌شود.

وی افزود: در حوزه اداری هم ادارات در ساعات اداری باید ۳۰ درصد مصرف برق خود را بر اساس سال مبنای ۱۴۰۰ کاهش دهند و در ساعات غیر اداری نیر این کاهش را باید به ۶۰ درصد برسانند و از ساعت ۱۱ تا ۱۸ تأمین برق ادارات از طریق دیزل انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ادامه داد: مصرف برق ادارات به صورت روزانه پایش و کنترل می‌شود و به اداراتی که مصرف خود را رعایت نکنند در مرحله اول اخطار و در صورت عدم اقدام برق آنها قطع می‌شود.

جم گفت: در کل استان یزد نزدیک به ۳۰۰ هزار چراغ روشنایی داریم که ۲۰۰ هزار دستگاه چراغ گازی به ال‌ای‌دی در کل استان با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان تبدیل شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ