جایگاه و نقش ویژه هنرمندان در جشنواره فیلم کودک بازنگری شود

اقتصاد ایران: رئیس سازمان سینمایی در نشست شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ایران تأکید کرد که بایستی در جایگاه و نقش ویژه هنرمندان در این جشنواره بازنگری اتفاق بیفتد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در این نشست محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی با ابراز خرسندی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط ستاد اجرایی جشنواره و آمادگی مطلوب مجموعه شهرداری اصفهان برای برگزاری شایسته جشنواره سی و ششم، بر حضور پر رنگ هنرمندان در روند برگزاری جشنواره تاکید کرد و گفت: هنرمندان باید نقش و جایگاه ویژه خود را جشنواره پیدا کنند و لازمست ستاد برگزاری جشنواره در تعامل با هنرمندان، این نقش و جایگاه را یافته و تثبیت نماید.

حضور پررنگ‌تر مردم و خانواده‌ها در جریان برپایی جشنواره در سالن‌های سینماهای نمایش دهنده فیلم‌ها با دریافت خدمات ویژه راه‌اندازی باشگاه تماشاچیان جشنواره، امکان‌سنجی برای میزبانی جشنواره در شهرهای متقاضی استان اصفهان، به صورتی که جشنواره به شکل همزمان در چندین شهر استان با محوریت اصفهان برگزار شود، استفاده از ظرفیت‌های اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برای حضور پررنگ‌تر دانش آموزان و کادر آموزشی به همراه خانواده‌هایشان، از جمله مواردی بود که رییس سازمان امور سینمایی بر عملیاتی شدن آنها در جریان برپایی جشنواره سی و ششم تاکید کرد.

بر پایه این گزارش علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان نیز در سخنان کوتاهی بر ضرورت گسترده‌تر شدن برنامه‌های جنبی جشنواره در دوره جاری نسبت به سال گذشته تاکید کرد و افزود: با وجود اینکه سال گذشته بیش از 220 محله اصفهان در جریان برنامه‌های جنبی جشنواره مشارکت داشتند و اتفاقات خوبی نیز در خصوص حضور کودکان و نوجوانان مناطق محروم استان و شهر اصفهان برای تماشای فیلم‌های جشنواره رخ داد اما لازمست که مجموعه شهرداری اصفهان با برنامه‌ریزی‌های گسترده‌تر بتواند از جمع بیشتری از هموطنان و همشهریان در جریان جشنواره سی و ششم و برنامه‌ای مختلف مدیریت شهری اصفهان که همسو با جشنواره شکل گرفته و اجرا می‌شود میزبانی کند.

شهردار اصفهان همچنین از تلاش شبانه روزی همکاران مجموعه مدیریت شهری استان برای راه اندازی و عملیاتی شدن نخستین پردیس سینمایی کودکان و نوجوانان ایران تا زمان برگزاری جشنواره خبر داد.

این گزارش می‌افزاید: مجید زین العابدین، دبیر جشنواره سی و ششم نیز در این نشست گزارشی از روند فعالیت های انجام شده را به حضار ارائه کرد. برگزاری سه نشست ستاد اجرایی جشنواره، آسیب شناسی و برگزاری نشست‌های متعدد مشورتی و ستادی با هدف افزایش محتوا و کیفیت برگزاری هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران، به گونه‌ای که در دوره هشتم، این رویداد به سمت تخصصی‌تر شدن رفته و منتخبان دوره هشتم برای حضور در مرحله نهایی آموزش و فیلمسازی از میان نوجوانان نخبه که فیلمسازی را به صورت جدی تر دنبال می کنند برگزیده می‌شوند، گفت‌وگو با فیلمسازان اصفهانی برای تولید فیلم کوتاه جهت حضور در جشنواره فیلم کودک، از جمله مواردی بود که دبیر جشنواره در گزارش خود به آن اشاره کرد.

دبیر جشنواره با اشاره به تولید 5 فیلم سینمایی کودک و نوجوان توسط بنیاد سینمایی فارابی با مشارکت بخش خصوصی و نهادهای فرهنگی هنری گفت: تلاش کردیم تا در جشنواره امسال آثار با کیفیت و مطلوبتری را نسبت به سال قبل به مخاطبان جشنواره و سینمای کودک و نوجوان تقدیم کنیم.

بحث و بررسی در خصوص افزایش سهم ریالی سازمان سینمایی و شهرداری اصفهان در صندوق پروانه با ایجاد زیرساخت‌های مناسب اجرایی، حضور نمایندگان سینمایی شهرهای خواهر خوانده اصفهان در جشنواره کودک، نهایی شدن شعار جشنواره امسال نیز مواردی بود که در نشست دوم شورای سیاستگذاری جشنواره مطرح شد.

محمد خزاعی، مجید زین العابدین، علی قاسم‌زاده، کمال حیدری، یوسف افشارنیا، سیدمهدی سیدین، فرزانه کلاهدوزان، علی صالحی، وحید ملتجی و تعدادی از مدیران ستادی جشنواره از جمله حاضران در این نشست بودند.

مرحله نهایی هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران از 24 تا 29 شهریور ماه و سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از 14 تا 19 مهر امسال در اصفهان با دبیری مجید زین العابدین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ