طالبان: بیکاری و فقر افغانستان میراث دوران اشغال است

اقتصاد ایران: نخست‌وزیر حکومت طالبان در پیامی به کنفرانس ملی کار تصریح کرد بیکاری و فقر افغانستان میراث سال‌ها اشغال این کشور توسط کشورهای خارجی است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمدحسن آخند» نخست‌وزیر حکومت طالبان در پیامی به کنفرانس ملی کار گفت: بیکاری و فقر یکی از جدی‌ترین مشکلات جامعه ماست که محصول چهار و نیم دهه جنگ و مداخله بیگانگان بوده و برای امارت اسلامی افغانستان به میراث مانده است.

وی افزود: یکی از اهداف و اولویت‌های مهم امارت اسلامی افغانستان ایجاد فرصت‌های بهتر کاری به هموطنان ما و رسیدگی به مشکلات آنان است.

محمدحسن آخند تأکید کرد این کنفرانس به منظور مبارزه با بیکاری برگزار شده و پس از پایان آن، اهداف تعیین شده در هماهنگی با وزارت کار و امور اجتماعی مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

نخست‌وزیر طالبان با اشاره به سهم و اهمیت بخش خصوصی در افغانستان، از فعالین در این بخش خواست تا از فرصت‌ها و تسهیلات ایجاد شده توسط طالبان استفاده کنند و فعالیت‌های خود را توسعه دهند تا به گونه مشترک با فقر و بیکاری مبارزه کنند.

وی از سازمان‌های کمکرسان و کشورهایی که با افغانستان در زمینه کار و اشتغالزایی توافقات و همکاری دارند، خواست تا کمک‌هایشان را در زمینه کاریابی و استخدام کارگران افزایش دهند.

محمدحسن آخند در انتها تأکید کرد: امارت اسلامی افغانستان خود را متعهد می‌داند که در پرتو دستورات مقدس اسلامی در بخش‌های خودکفایی و پیشرفت کشور و با توجه به نیازمندی‌های بازار کار برای کاریابی مردم سیاست، راهبرد، قوانین و دستورالعمل‌هایی را ایجاد کند که در اثر آن اهداف متذکره تحقق یابد.

انتهای پیام/.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ