۶۱ زندانی مالی یزد امسال از بند رها شدند

اقتصاد ایران: یزد- رییس هیئات امنای ستاد دیه استان یزد از آزادی ۶۱ محکوم مالی جرائم غیر عمد در چهار ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین طهماسبی در جلسه ستاد دیه استان یزد ضمن تقدیر ویژه از هیئت‌های عزاداری و اهالی حسینیه ایران به دلیل مشارکت بسیار خوب در ایام ماه محرم از آزادی تعداد ۶۱ محکوم مالی جرایم غیر عمد به همت ستاد مردمی دیه و با مشارکت نیکوکاران یزدی خبر داد.

وی افزود: رقم بدهی این زندانیان آزاد شده ۱۰۷ میلیارد تومان بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایتمندانه از شکات و آورده محکومین مبلغ ۹۶ میلیارد تومان تأمین گردیده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۱۱ میلیارد تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۶۱ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد که از این تعداد ۱۰ مددجو با اجرای پویش نذر حسینی از ابتدای ماه محرم تا کنون آزاد شدند.

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد آزاد گردیده تعداد ۳۹ مددجو مربوط به محکومین مالی، تعداد ۱۴ محکوم مربوط به پرداخت مهریه، تعداد ۶ مددجو مربوط به محکوم پرداخت نفقه، تعداد ۱ مددجو محکوم پرداخت حادثه کارگاهی و ۱ مددجو نیز مربوط به دیه تصادفات رانندگی بودند.

تلاش‌های کمیته صلح و سازش برای آزادی‌ها

رئیس هیئت امنا ستاد دیه استان یزد ضمن تقدیر از زحمات بی وقفه کارکنان و اعضا کمیته صلح و سازش این ستاد گفت: از این تعداد آزادی تعداد ۱۵ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و تعداد ۴۶ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک‌های عامل از زندان آزاد گردیدند که از این تعداد ۶ مددجو زن و ۵۵ مددجو مرد بودند.

این مقام مسئول در ادامه از همکاری بسیار خوب اهالی حسینیه ایران به صورت ویژه هیئت‌های عزاداری تقدیر نموده و در این خصوص گفت: در سال جاری برای پنجمین سال متوالی پویش «نذر حسینی» با شعار «هر هیئت آزادی یک زندانی» در استان یزد اجرا شد که با استقبال بسیار خوب مردم و به صورت ویژه هیئت‌های عزاداری استان قرار گرفت تا جایی که ستاد دیه استان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی نیز تعطیل نبوده و میزبان خیرینی بود که نذورات خود را به آزادی زندانیان غیر عمد اهدا می‌کردند که از اول ماه محرم تا کنون تعداد زندانی با اجرای این پویش آزاد شدند.

تقدیر از همراهی با پویش «نذر حسینی»

رئیس کل دادگستری استان یزد ضمن تقدیر از صداوسیمای مرکز استان و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد به دلیل حمایت ویژه از این پویش گفت: به کوشش روابط عمومی ستاد دیه چندین تیزر و کلیپ کوتاه ساخته شد که در این ایام توسط صدا و سیما مرکز استان به صورت مکرر پخش می‌شد و اخبار و شماره حساب‌های این ستاد مردمی نیز به صورت زیرنویس به عموم مردم اعلام می‌شد و همینطور با حمایت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد بنرهای مربوط به این پویش در تعداد مناسب چاپ و در مکان‌های پر تردد استان نصب شد.

طهماسبی در ادامه ضمن تقدیر از حمایت و همکاری مسئولین استان به صورت ویژه استاندار و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد از پویش نذر حسینی گفت: نکته بسیار قابل توجه‌ای که در سال جاری شاهد آن بودیم حمایت و صدور بیانیه‌ای از مسئولین استان در خصوص آزادی زندانیان غیر عمد بود که هر کدام در قالب یک ویدئو از اهالی حسینیه ایران جهت مشارکت در این پویش دعوت به عمل می‌آوردند.

رئیس کل دادگستری استان گفت: این پویش تا پایان ماه محرم در استان یزد ادامه خواهد داشت و نیکوکاران و هیئت‌ها می‌توانند با حضور در ستاد دیه استان یزد نذورات خود را جهت آزادی زندانیان غیر عمد به این ستاد مردمی اهدا کنند.

وی یادآور شد: شماره تلفن ۳۶۲۹۸۲۰۰ روابط عمومی ستاد دیه استان یزد جهت پاسخگویی سوالات عموم خیران و مردم نیکوکار پیش‌بینی شده است که می‌توانند اقدام کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ