سامسونگ روی گوشی‌های «کاملاً متفاوت» با محوریت هوش مصنوعی کار می‌کند

اقتصاد ایران: سامسونگ می‌گوید که روی گوشی‌های بسیار متفاوت با تمرکز ویژه روی هوش مصنوعی کار می‌کند.

سامسونگ اوایل سال ۲۰۲۴ سری گلکسی S24 را مجهز به قابلیت‌های هوش مصنوعی Galaxy AI رونمایی کرد. Galaxy AI به‌تدریج وارد برخی از گوشی‌های پرچمدار قدیمی‌تر شد. یکی از مقامات سامسونگ اکنون ادعا می‌کند که این شرکت روی «گوشی‌های کاملاً متفاوت با محوریت هوش مصنوعی» کار می‌کند.

تی‌ام‌ رو، رئیس کسب‌وکار سامسونگ MX، در مصاحبه‌ای با Financial Review گفت که گوشی‌های آینده‌ی این شرکت شاید کاملاً متفاوت از گوشی‌های فعلی سامسونگ به‌نظر برسند. او اضافه کرد که بخش اعظمی از تحقیق و توسعه‌ی سامسونگ اکنون روی گوشی‌های هوشمند مبتنی‌بر هوش مصنوعی متمرکز شده است.

رو جزئیات دقیق مربوط به تفاوت گوشی‌های آینده را فاش نکرد؛ اما این احتمال وجود دارد که فرم مستطیلی‌شکل نداشته باشند و از صفحه‌نمایش‌های تاشدنی بزرگ‌تر و حسگرهای بیشتری بهره ببرند. سامسونگ افزون‌بر گوشی و تبلت، برخی از قابلیت‌های هوش مصنوعی خود را به گجت‌های پوشیدنی خود از جمله ساعت‌های هوشمند و ایربادها اضافه کرده است. بدین ترتیب احتمالاً در آینده به گوشی‌هایی با صفحه‌نمایش بزرگ نیاز نخواهیم داشت؛ چراکه لوازم جانبی می‌توانند در بسیاری از کارها به ما کمک کنند.

مقالات مرتبط
  • سامسونگ برای ارتقای هوش مصنوعی آفلاین دستگاه‌هایش، استارتاپ بریتانیایی را تصاحب کرد
  • بیکسبی، دستیار دیجیتال سامسونگ، امسال با تزریق هوش مصنوعی، باهوش‌تر می‌شود

پیش‌تر شاهد دستگاه‌های هوش مصنوعی کاملاً متفاوت و ناموفقی مانند Humane AI Pin و Rabbit R1 بوده‌ایم. باید دید سامسونگ می‌تواند محصولی کاملاً نوآورانه در این بخش معرفی کند یا خیر.

سامسونگ پیش‌تر اعلام کرد که در اواخر ۲۰۲۴ نسخه‌ی بهبودیافته‌ای از دستیار صوتی بیکسبی را معرفی خواهد کرد. این دستیار با استفاده از یکی از مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) تقویت خواهد شد و به احتمال زیاد در درک فرامین صوتی و سؤالات به زبان طبیعی، عملکرد بهتری خواهد داشت. رونمایی از این دستیار صوتی احتمالاً همزمان با رابط کاربری One UI 7.0 خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ