لزوم دریافت گواهی قرنطینه‌ای دامپزشکی کرمان در جابجایی محموله ها

اقتصاد ایران: کرمان- رئیس دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: کلیه محموله‌ها اعم از دام و طیور، فرآورده‌های خام دامی و نهاده‌های دامی، جهت جابه جایی ملزم به دریافت گواهی قرنطینه‌ای بهداشتی از دامپزشکی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود زین الدینی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حمل و نقل دام و طیور زنده، کلیه فرآورده‌های خام دامی، نهاده‌های دامی و … فقط با مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای مجاز است.

زین الدینی افزود: در صورت توقیف محموله‌های فاقد مجوز بهداشتی با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

رئیس دامپزشکی شهرستان کرمان تصریح کرد: حمل و نقل غیر مجاز دام، طیور، کلیه فرآورده‌های خام دامی می‌تواند سبب انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام شود.

وی ادامه داد: این بیماری‌ها به ویژه شامل تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، تب مالت و سایر است و به علاوه سبب ایجاد آلودگی‌های ثانویه در محصولات هم می‌شود.

زین الدینی گفت: بخشی از قاچاق دام به دلیل بیمار بودن دام، هویت‌گذاری نکردن با پلاک‌های بارکددار و حمل به مقاصد نامعلوم انجام می‌شود.

رئیس دامپزشکی شهرستان کرمان افزود: همچنین قاچاق دام به علت منفعت طلبی، سود جویی و فرار از دریافت مجوزهای لازم برای کنترل دام در مبدا و مقصد می‌تواند انجام شود.

زین الدینی اظهارکرد: دامپزشکی شهرستان کرمان با افراد خاطی که توجهی به رعایت شرایط امنیت زیستی و بهداشتی نکرده و مبادرت به حمل و نقل دام بدون مجوز دامپزشکی می‌کنند، از طریق معرفی به مراجع قضائی برخورد می‌کند.

وی سپس بیان کرد: بحث قرنطینه طیف وسیعی داشته که از مزارع پرورش دام و طیور و … آغاز و کلیه محموله‌ها اعم از دام و طیور، فرآورده‌های خام دامی و نهاده‌های دامی را شامل می‌شود.

رئیس دامپزشکی شهرستان کرمان ادامه داد: کلیه موارد برای جابه جایی ملزم به دریافت گواهی قرنطینه‌ای بهداشتی دامپزشکی هستند.

زین الدینی تاکید کرد: در صورت نداشتن مجوز محموله‌ها توسط نیروی انتظامی توقیف و برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی ارجاع داده می‌شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای دام در کرمان صادر شده است.

زین الدینی یادآور شد: اجرای دقیق ضوابط و مقررات بهداشتی قرنطینه‌ای در مبدا و کنترل آن در مقصد می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود در زمینه کنترل بهداشتی قرنطینه‌ای، جابه جایی بیماری‌ها و آلودگی‌ها را مرتفع سازد.

رئیس دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: این امر علاوه بر ایجاد امنیت غذایی باعث حفظ سلامت بهداشت جامعه نیز می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ