اولین محموله VAR هفته آینده به ایران می‌رسد

اقتصاد ایران: رئیس امور بین‌الملل فدراسیون فوتبال از ورود اولین محموله دستگاه VAR برای استفاده در رقابت‌های لیگ برتر خبر داد.

از سال ۹۸ تا امروز مسئولان فدراسیون فوتبال ایران از تلاش برای آوردن فناوری کمک داور ویدیویی به لیگ برتر می‌گویند و از نیمه لیگ بیست‌ودوم وعده‌های محکمی می‌دادند که این تکنولوژی به‌زودی وارد کشور خواهد شد تا در مسابقات فوتبال بتوانیم از آن استفاده کنیم.

با وجود تمام این وعده‌ها VAR نه‌تنها به نیم‌فصل دوم لیگ بیست‌ودوم نرسید که وعده حضور این فناوری در لیگ بیست‌وسوم هم رنگ واقعیت به خود نگرفت و اتفاقا این دوره از لیگ برتر کشور با حواشی داوری فراوان و انتقادات بسیار از غیبت VAR در این مسابقات به پایان رسید.

۲۳ تیر ۱۴۰۳ مهدی محمدنبی، نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال در نشست خبری وعده داد که تا چند روز دیگر اولین دستگاه کمک داور ویدیویی به کشور می‌رسد: «اولین دستگاه تا ۱۰، ۱۲ روز آینده وارد تهران می‌شود. آوردن دستگاه اول پیش‌درآمدی برای پنج دستگاه دیگر است.»

بنا بر اظهارات نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال قرار است مجموعا ۶ دستگاه VAR وارد کشور شود که اولین محموله آن به‌زودی وارد کشور می‌شود. البته طبق اظهارات امروز رئیس امور بین‌الملل فدراسیون فوتبال این دستگاه کمی دیرتر از زمانی که پیش‌تر اعلام شده بود، به ایران می‌رسد. علی تار قلی‌زاده، رئیس امور بین‌الملل فدراسیون فوتبال، در این خصوص گفته است:

محموله اول دستگاه کمک داور ویدویی هفته آینده از طریق فرودگاه امام خمینی وارد تهران می‌شود. یک سیستم VAR بالای ۲ تن وزن و ملحقات و تجهیزات فراوانی دارد.
- علی تار قلی‌زاده، رئیس امور بین‌الملل فدراسیون فوتبال

نایب رئیس فدراسیون فوتبال پیش‌تر این را گفته بود که ۴۵ روز پس از ورود اولین محموله VAR پنج دستگاه دیگر هم وارد کشور می‌شوند و این توضیح را هم اضافه کرده بود: «علت این مسئله آن است که صداوسیما باید شرایط دستگاه را بررسی کند، این دستگاه باید تست شود و اگر جواب داد و صداوسیما نیز نظرش را داد و امیدواریم ایرادی هم نگیرند، در هفته‌های اول لیگ استفاده از VAR‌ را خواهیم داشت.»

قلی‌زاده هم‌چنین اعلام کرده است که دو مدرس پرتغالی برای آموزش اپراتورها و تکنسین‌های اتاق VAR فردا وارد تهران می‌شوند.

او از برگزاری جلساتی با باشگاه‌ها و مسئولان فدراسیون در خصوص تدارک استانداردهای لازم برای استفاده از این تکنولوژی در استادیوم‌ها نیز خبر داده است: «جلسات مستمری با حضور مسئولان فدراسیون، سازمان لیگ، باشگاه‌ها و هیئت فوتبال استان‌ها برگزار می‌کنیم و در خصوص استانداردهای لازم ورزشگاه‌ها مباحث و نکاتی را مطرح می‌کنیم.»

با اعلام خبر قطعی از ورود تکنولوژی کمک داور ویدیویی به کشور باید منتظر شکسته شدن طلسم چندساله حضور VAR در ایران و برگزاری رقابت‌هایی باشیم که در فصل آینده لیگ برتر فناورانه‌تر از گذشته خواهند بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ