تعداد کاربران تلگرام از ۹۵۰ میلیون عبور کرد؛ برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی فروشگاه اپلیکیشن

اقتصاد ایران: مدیرعامل تلگرام ضمن اعلام عبور این پیام‌رسان از ۹۵۰ میلیون کاربر، از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی فروشگاه اپلیکیشن خبر داد.

پاول دورف، بنیانگذار تلگرام، در کانال خود اعلام کرد که این پیام‌رسان به ۹۵۰ میلیون کاربر فعال دست یافته است و می‌خواهد از مرز یک میلیارد کاربر در سال جاری میلادی عبور کند.

به‌گفته‌ی دورف، تلگرام در ماه جاری میزبان فروشگاه اپلیکیشن و مرورگر اختصاصی با پشتیبانی از صفحات Web3 خواهد شد.

در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳)، تلگرام از مرز ۹۰۰ میلیون کاربر عبور کرد. دورف در آن زمان در مصاحبه با فایننشال تایمز گفت که این شرکت قصد دارد در سال آینده سودآور شود.

به نظر می‌رسد تلگرام در حال سرعت بخشیدن به پذیرش فناوری Web3 روی پلتفرم خود است. این شرکت از مدت‌ها پیش از ارزهای دیجیتال و راهکارهای جدید بلاکچين پشتیبانی می‌کند. در اواخر سال ۲۰۲۲، تلگرام شروع به فروش نام‌های کاربری روی بلاکچین TON کرد.

تلگرام روی کمک به توسعه‌دهندگان برای ساخت مینی‌اپلیکیشن‌ها و بازی‌هایی که از ارز دیجیتال برای تراکنش استفاده می‌کنند، تمرکز کرده است. امسال، تلگرام با توزیع تون‌کوین روی بلاکچین TON، شروع به اشتراک‌گذاری درآمد تبلیغاتی با صاحبان کانال‌ها کرد. اواسط تیرماه، تلگرام به صاحبان کانال‌ها اجازه داد تا استارز (واحد پولی درون برنامه‌ای تلگرام) را به تون‌کوین تبدیل کنند تا بتوانند با هزینه‌ی کمتری تبلیغات کنند یا با ارزهای دیجیتال معامله انجام دهند.

مقالات مرتبط
  • مصاحبه کم‌سابقه بنیان‌گذار تلگرام: به‌دنبال آزادی هستم، نه ثروت
  • پاول دورف، تلگرام را امن‌تر از واتساپ و سیگنال می‌داند

طبق گزارش کسپرسکی، از نوامبر ۲۰۲۳ (آبان و آذر ۱۴۰۲) کلاهبرداران به‌طور فعال در حال تبلیغ اپلیکیشن‌های مختلف برای سرقت توکن‌های TON از کاربران هستند. دورف هفته‌ی گذشته در پیامی به این موضوع اشاره کرد و گفت که شرکت در حال تلاش برای کاهش کلاهبرداری‌ها است.

دورف در کانال خود نوشت: «به‌زودی، تلگرام، ماهِ ثبت‌نام و کشور اصلی را برای حساب‌های کاربری عمومی نمایش خواهد داد. همچنین به سازمان‌ها اجازه می‌دهیم از مینی‌اپ‌های خود برای صدور برچسب برای کانال‌ها استفاده کنند تا یک بازار غیرمتمرکز برای تأیید هویت افراد و سازمان‌های متفرقه ایجاد کنیم.»

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ