برای موفقیت کشتی هر کاری می‌کنم/ از یزدانی توقع مدال نداریم

اقتصاد ایران: رییس فدراسیون کشتی با تاکید بر اینکه همه به تیم ملی کشتی امید دارند، تاکید کرد که برای موفقیت ملی پوشان هر کاری می‌کنم و اجازه نمی ‌دهم کاری روی زمین بماند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا دبیر در نشست خبری که امروز سه شنبه دوم مرداد برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدا ایام محرم را تسلیت می گویم، خیلی ها مخالف برگزاری نشست امروز بودند و برخی ها به دنبال حاشیه هستند. اما نشست امروز واقعا لازم بود. رسانه ها باید به کشتی کمک کنند.

او ادامه داد: خط خطرناکی علیه کشتی در هفته گذشته ایجاد شد که باید جلوی آن را می گرفتیم.

دبیر تصریح کرد: فضای دهکده کاملا حرفه ای است و زمانی که یک ورزشکار مدال نگیرد بعد ببیند مثلا یک ورزشکار ۱۶ ساله صاحب مدال شده از لحاظ فکری دچار مشکل می شود. همچنین از زمینه تغذیه هم به مشکل می خوریم. یک هزار تومان بابت این موضوع از کمیته ملی المپیک پول دریافت نکردیم و نزدیک ۳۰۰، ۴۰۰ هزار دلار هزینه کردیم و نیت ما بابت این کار خیر بوده است.

اجازه نمیدهم کار روی زمین بماند

رییس فدراسیون کشتی افزود: ما هر کاری که لازم باشد برای موفقیت تیم ملی کشورم انجام می دهم و یاد گرفته ام نگذارم کار زمین بماند. همه ما به این تیم امید داریم. وقتی برای حضور در فضای مجازی ندارم، من مسئول تیم و فدراسیون هستم و در بحث فنی دخالت خواهم کرد. همین امروز بحث فنی با حسن رنگرز داشتم.

هر کار لازم باشد برای موفقیت کشتی انجام می دهم

او یادآور شد: من هیچ وقت در حد بزرگان کشتی ایران نیستم (حبیب الله موحد، تختی و ...)، من هر کاری لازم باشد از کوچکترین کار تا بزرگترین انجام می دهم تا کشتی موفق شود.

۵۷ اعزام در شرایط سخت دلاری

رییس فدراسیون کشتی تصریح کرد: ما نزدیک ۵۷ اعزام در شرایط سخت دلاری داشته ایم. بهترین بدنساز، روانشناس و .... به تیم ملی کشتی کمک می کنند. زمان تمرین بسیار مهم است و بدنساز نقش مهمی دارد. ۲۰ روز آخر برای المپیک خیلی مهم است و باید آمادگی بدنی را کنترل کرد.

قدردانی از کمیته و وزارت

دبیر افزود: باید از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش بابت کمک هایی که به ما کردند تشکر کنم. وزارت ورزش یک چهارم هزینه های ما را متحمل می شود.

اهل کسب و کارِ پیش بینی نیستم

وی همچنین در مورد پیش بینی عملکرد ملی پوشان ایران گفت: پیش بینی یک صنعت است و من اهل این کسب و کار نیستم. پیش بینی کردن باعث فشار روی ملی پوشان می شود. پیش بینی باعث می شود تا توقع مردم از تیم بیشتر شود.

تیم ملی کشتی برای مردم است

رییس فدراسیون کشتی تصریح کرد: صحبت های برخی از کارشناسان روی ملی پوشان تاثیر می گذارد و باعث می شود روحیه آنها خراب شود. این تیم برای مردم است. ما بابت ساخت و ساز ها هیچ پولی از دولت دریافت نمی کنیم و از محل درآمدهای مان است.

طلای المپیک برای ۶ دانگ‌هاست

او خاطر نشان کرد: نباید از محسن نژاد انتظار زیادی داشت، طلای المپیک را به کسانی می دهند که ۶ دانگ باشند مثل حسن یزدانی ۲۰۱۶، همین یزدانی ۴ سال بعد ۶ دانگ نبود و در ۱۵ ثانیه مدال طلا را از دست داد.

یزدانی در توکیو چون ۶ دانگ نبود، نقره گرفت

وی ادامه داد: محسن نژاد دو سال جهانی باخته پارسال هم‌ پنجم شد از آن طرف به قهرمان جهان ۳ بر ۳ باخته است. چطور می‌گویند شانس بالاست؟ نمی‌خواهم روحیه او کم شود اما کار سختی دارد. در وزن ۶۷ کیلوگرم اسماعیلی اولین میدان رسمی‌اش در بزرگسالان است. طلای المپیک به کسی می دهند که شش دانگ باشد. یک دانگش کم باشد نمی‌دهند. بروید ببینید آنها که طلا گرفتند همه چیزشان با بقیه فرق دارد یا نه. مثل یزدانی در ۲۰۱۶ باشد که در چند ثانیه طلا گرفت اما ۴ سال بعد ۶ دانگ نبود و نقره گرفت. رضازاده و ساعی و موحد و گرایی ببینید ۶ دانگ بودند یا نه. گرایی هیچ مشکل فنی نداشت اما ورنش سنگین شده بود. امیدوارم به ۷۲ کیلوگرم بیاید و موفق شود.

انتقاد از بالا بردن توقعات

وی ادامه داد: کاویانی نژاد در ۷۷ مگر در ترکیه به مختاری نباخت؟ او یک جهانی رفته چطور توقع از او را در وزنی که سنگین‌ترین وزن است بالا می‌برید. در ۸۷ کیلوگرم مهمدی اولین میدانش در این وزن است. او در وزن غیر المپیکی نقره جهان گرفت. سهمیه المپیک هم در آخرین دقایق گرفت. چطور روی او بار می‌گذارند؟ در ۹۷ کیلوگرم دو برنده ساروی از ارمنستان و کوبا هستند. چرا روی او بار می‌گذارید؟ او حتما برای برد می‌رود. میرزازاده همین الان بازیهای آسیایی چین را یک بر یک برد که می‌توانست ببازد. چرا می‌گویند میرزازاده که طلای حتمی است. نه آقا جان اینطور نیست.

نبود روس ها بیشتر به نفع آمریکایی هاست تا ما

او ادامه داد: در ۵۷ کیلوگرم آزاد حق ما کسب سهمیه نبود و در بخش نوجوانان و جوانان با غلام محمدی در حال ساخت و پرورش کشتی گیر هستیم. ۲۰ درصد از نبود روس ها به نفع ما شده و ۸۰ درصد به نفع آمریکایی ها. یونس امامی زحمت زیادی می کشد و در تمرین دیروز کاری کرد که به او تذکر دادم.

توقع مدال از یزدانی نداریم

وی با بیان اینکه خوشحالم که حسن یزدانی به تیم اضافه شد، گفت: او با حضورش باعث افزایش روحیه ملی پوشان شد. او یک سال بسیار سختی را پشت سر گذاشت و روز به روز من او را رصد می کردم. ما توقع مدال از یزدانی نداریم. ملی پوش آمریکایی هم وزن یزدانی ورزشکار بسیار خوبی است. ما دوست داریم او تاریخ ساز شود اما حریف او بسیار ورزشکار خوبی است و من از او توقع مدال ندارم. خود من از حسن یزدانی روحیه می گیریم.

همه کار کردیم، باقی آن دست خداست

دبیر افزود: در ۹۷ کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا، ملی پوش ما اولین حضورش را تجربه می کند. چه توقعی است که امیرحسین حسین زاده مدال طلا بگیرد؟ ما دنبال تقابل با کسی نیستم. واقعیت باید منعکس شود ما همه کار برای تیم کرده ایم و باقی آن دست خداست. هر کسی که زحمت بکشد خداوند مزد زحمات او را می دهد. قول نمی دهم چه مدالی کسب می کنیم اما قول می دهم که نهایت تلاش خود را خواهیم کرد.

پیگیر مشکلات شخصی ملی پوشان هستم

رییس فدراسیون کشتی من همیشه سه نسل را تحسین کردم. یک دهه ۶۰ میلادی مانند آقا تختی و موحد، دومین نسل، نسل خودمان که کشتی می گرفتیم و یکی هم همین نسل که من امیدوارم و نسل چهارم کشتی هم تو راه است. المپیک ۹۶ و سیدنی بهترین تیم ها را داشتیم که با وجود نفرات خوبی که داشتیم در این دو المپیک دو مدال طلا کسب کردیم. ما بعد از انقلاب اسلامی، تنها ۳ مدال طلا کسب کردیم. من هفته ای ۳، ۴ شب در کنار ملی پوشان می خوابم و مشکلات شخصی خانوادگی آنها را پیگیری می کنم.

پرداخت چند ۱۰ میلیارد پول توجیبی به ملی پوشان کشتی

او ادامه داد: ما چند ۱۰ میلیارد به عنوان پول تو جیبی به ملی پوشان پرداخت کرده ایم و باید به این ملی پوشان رسید. مگر ما چند حسن یزدانی و ... داریم. وظیفه من است که کمک کنم به آنها، پدر و مادرانشان نباید دغدغه آنها را داشته باشند. هر فردی که رییس فدراسیون است باید چنین هزینه هایی کند و وظیفه من بوده است.

ادامه دارد...

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ