تاکسی هوایی بدون خلبان بویینگ مسافران را جابجا می‌کند

اقتصاد ایران: زیرمجموعه بویینگ قصد دارد تاکسی هوایی خودران بدون خلبان خود را در دهه جاری میلادی به کارگیرد و درهمین زمینه تلاش دارد تاییدیه رگولاتورهای آمریکایی را به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، بویینگ امیدوار است از طریق زیرمجموعه خود یعنی Wisk Aeroتا ۲۰۳۰ میلادی راه حلی برای مشکل ترافیک شهری ارائه کند.

برایان یوتکو مدیر ارشد اجرایی ویسک آئرو اعلام کرد مشغول همکاری با رگولاتورهای آمریکایی است تا تاکسی هوایی بدون خلبان آن در دهه جاری مسافران را جابه جا کند.

یوتکو در نمایشگاه هوایی فارن بورو اطلاعاتی درباره برنامه های شرکت برای تاکسی های هوایی اعلام کرده است. با وجود ادعای بلندپروازانه یوتکو، صنعت تاکسی های پرنده با مشکلات فناورانه از جمله توسعه باتری های بیشتر برای توانمند سازی شرکت ها برای انجام چندسفر با یک بار شارژ روبرو ساست.

این صنعت باید رگولاتورها و عموم مردم را متقاعد کند هواپیماها ایمن هستند و در صورتیکه این وسایل نقلیه خودران باشند، این امر چالش برانگیزتر است.

شرکت ویسک هم اکنون مشغول توسعه نسل ششم وسیله نقلیه هوایی است که قابلیت حمل ۴ مسافر و همچنین بار اضافی در هر سفر را دارد.

وسیله نقلیه «Generation۶»یکی از ایمن ترین سیستم های حمل ونقل در صنعت هوانوردی تجاری را با برترین نرم افزارها و فناوری های خودران و نظارت انسانی درهر سفر ترکیب می کند و یک طرح ارائه می دهد.

این وسیله نقلیه عمود پرواز با هر بار شارژ همراه ذخیره انرژی می تواند ۱۴۴کیلومتر پرواز کند، همچنین شرکت مدعی است این هواپیما می تواند با سرعت ۱۲۰ گره( ۲۲۲ کیلومتر برساعت) در ارتفاع ۷۶۲ تا ۱۲۲۰ متری سطح زمین پرواز کند. هواپیما با طول بال ۱۵ متر ۱۲ پروانه دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ