قرارداد ۲۳ میلیارد دلاری گوگل لغو شد؛ بزرگ‌ترین خرید تاریخ غول نرم‌افزار به سرانجام نرسید

اقتصاد ایران: استارتاپ امنیت سایبری Wiz، قرارداد خرید ۲۳ میلیارد دلاری با آلفابت را لغو کرد.

براساس گزارشی از خبرگزاری رویترز، شرکت امنیت سایبری Wiz به مذاکرات با آلفابت پایان داد و قرارداد ۲۳ میلیارد دلاری با این شرکت را لغو کرد. آساف‌ راپاپورت مدیرعامل استارتاپ یادشده می‌گوید تمرکز آن‌ها فعلاً روی عرضه‌ی عمومی خواهد بود؛ همان‌طور که قبلاْ برنامه‌ریزی شده بود. هدف Wiz دستیابی به درآمد یک میلیارد دلار در سال است.

راپاپورت با اشاره به پیشنهاد خرید افزود: «نه گفتن به چنین پیشنهادهایی دشوار است؛ اما با توجه به تیم استثنایی‌ای که داریم، از این تصمیم مطمئنم.»

مذاکرات معاملات از سمت هیچ‌کدام از طرف‌های معامله یعنی آلفابت و ویز تأیید نشد و حتی تاکنون اظهارنظری درخصوص لغو شدن قرارداد ارائه نشده است. مذاکره برای تصاحب Wiz توسط گوگل به مبلغ تقریبی ۲۳ میلیارد دلار اوایل جولای ۲۰۲۴ (تیر ۱۴۰۳) گزارش شد. مبلغ قرارداد مذکور دو برابر مبلغ ارزش‌گذاری در دوره‌ی تأمین مالی ماه می ۲۰۲۴ (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۳) بود.

استارتاپ Wiz راه‌حل‌های امنیت سایبری ابری ارائه می‌دهد و به شرکت‌ها کمک می‌کند تا ریسک‌های حیاتی در پلتفرم‌های ابری را شناسایی و حذف کنند. Wiz توسط هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شود.

گوگل درحال‌حاضر در حال سرمایه‌گذاری برای تقویت زیرساخت‌های ابری خود است؛ کسب‌وکار ابری گوگل در سال گذشته ۳۳ میلیارد دلار درآمد کسب کرد.

مقالات مرتبط
  • گوگل در اقدامی بی‌سابقه، برای تصاحبِ ۲۳ میلیارد دلاریِ یک شرکت امنیتی آماده می‌شود
  • گوگل اینترنت ۲۰ گیگابیتی راه‌اندازی کرد؛ ماهانه ۱۲٫۵ میلیون تومان

آلفابت شرکت مادر گوگل، در سال ۲۰۲۲ یک استارتاپ متمرکز بر سیستم‌های امنیت پلتفرم‌های ابری را با پرداخت نیم میلیارد دلار تصاحب کرد. به‌علاوه، گوگل سابقه‌ی تصاحب برند Mandiant را با پرداخت ۵٫۴ میلیارد دلار در کارنامه‌ی خود دارد؛ Mandiant همان شرکتی است که حادثه‌ی هک SolarWinds را کشف کرد.

در نهایت این دومین باری است که در سال جاری قرارداد خرید آلفابت در فضای M&A (ادغام و تملیک) از سمت شرکت طرف قرارداد لغو می‌شود؛ پیش‌تر قرارداد شرکت نرم‌افزار بازاریابی آنلاین HubSpot نیز از سوی آن‌ شرکت لغو شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ