شناسایی ۸۶۱ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در استان همدان

اقتصاد ایران: همدان-مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از شناسایی ۸۶۱ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهنگ زمانی اظهار کرد: ۸۶۱ مورد تغییر کاربری غیرمجاز از ابتدای سال تاکنون در استان شناسایی و برای متخلفان اخطاریه صادر شده است.

وی افزود: تغییرات شناسایی شده فاقد مجوز مبتنی بر تصاویر ماهواره خیام نیز ۴۵ مورد بوده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه خاطرنشان کرد: ۱۶۷ مورد تبصره ۲ ماده ۱۰ به مساحت ۱۸ هزار و ۱۰۰ مترمربع پس از شناسایی و صدور اخطاریه اجرا شده است.

وی همچنین یادآور شد: ۴۲ مورد احکام قلع و قمع نیز به مساحت ۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع در استان اجرا شده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته افزایش قابل ملاحضه‌ای داشته است.

زمانی با تاکید بر اینکه حفاظت از اراضی کشاورزی، تضمین کننده امنیت غذایی کشور است اضافه کرد: این مهم جز با فعالیت گسترده گشت‌های ۱۳۱ و همکاری مردم امکان پذیر نیست.

وی در بخش دیگر تاکید کرد: بی‌توجهی به روند تغییرات کاربری اراضی کشاورزی ممکن است به مسائل متعدد زیست محیطی مانند تهدیدهای ناشی از تغییرات آب و هوایی، جنگل‌زدایی، بیابان‌زایی و از دست دادن تنوع زیستی منجر شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به حساسیت فصل تابستان در این حوزه ادامه داد: در این ایام سودجویان اقدام به قطعه بندی و تغییر کاربری می‌کنند، از همین رو مردم باید هوشیارانه عمل کنند و به دام این افراد گرفتار نشوند.

وی در پایان یادآور شد: سامانه ارتباط مردمی حفاظت از اراضی کشاورزی ۱۳۱ آماده دریافت گزارش‌های مردمی در زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ