انتقال ۲۴ بیمار با بالگرد اورژانس همدان به بیمارستان

اقتصاد ایران: همدان-رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۲۴ بیمار در سه ماه ابتدای سال جاری با بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی به بیمارستان های این استان منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا شکوهی در گفتگویی اظهار کرد: تیر ماه امسال ۱۲ مأموریت هوایی به منظور انتقال ۱۴ مصدوم با اورژانس هوایی به بیمارستان‌های این استان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه از ابتدای راه اندازی اورژانس هوایی تاکنون ۷۱۵ مأموریت برای انتقال ۸۱۹ بیمار توسط بالگرد صورت گرفته است اضافه کرد: هزینه هر پرواز برای اورژانس یک میلیارد ریال است اما هیچ پولی از بیمار بابت انتقال با اورژانس هوایی دریافت نمی‌شود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: اورژانس هوایی هنگامی که جان بیمار در خطر است و «زمان» برای زنده ماندن او از اهمیت بالایی برخوردار باشد به پرواز در می‌آید.

شکوهی اضافه کرد: وقتی بیماری که چند دستگاه برای زنده ماندن به او وصل شده باید به بیمارستان دیگری منتقل شود، به طور حتم سرعت عمل برای رسیدن به بیمارستان مقصد به منظور حفظ جان بیمار از اهمیت بالایی برخوردار است که در این مواقع درخواست بالگرد برای انتقال بیمار یا مصدوم می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در مناطق سخت گذر و پر ترافیک که امکان حضور آمبولانس یا رسیدن به موقع به محل حادثه نیست از بالگرد برای انتقال مصدوم استفاده می‌شود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره کد عملیاتی ۲۴۷ توضیح داد: بر اساس نظر پزشکان افرادی که به تازگی دچار سکته قلبی حاد شدند در صورت سریع رسیدن به بیمارستان دچار عوارض ناشی از سکته نمی‌شوند که در این موارد به منظور رعایت زمان طلایی از اورژانس هوایی استفاده می‌شود.

شکوهی اضافه کرد: کد ۷۲۴ نیز به معنای آمادگی ۲۴ ساعته اورژانس در هفت روز هفته است اما از سوی دیگر ضرورت تسریع در امداد رسانی به افراد سکته مغزی از نوع انسدادی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ