پزشکیان: مهم این است که ما کابینه‌ای با وفاق ملی انتخاب کنیم

اقتصاد ایران: مسعود پزشکیان گفت: مهم این است که ما کابینه‌ای با وفاق ملی انتخاب کنیم. ما باید کابینه‌ای شکل دهیم که خوبان و آن‌هایی که از جناح‌های مختلف معرفی می‌شوند را انتخاب کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب صبح امروز (سه شنبه) در دیدار با ستادهای مردمی در واکنش به مطالبه تعدادی از حاضرین برای دیدار با وی اظهار داشت: وقتی شور و شوق شما را می‌بینم، بار سنگینی بر دوش خود احساس می‌کنم که خیلی سخت است. یکی از مشکلات من این است که همه عزیزان می‌خواهند من را ببینند و من هم جسارت نمی‌کنم کسی را نبینم، ولی چگونه باید جواب همه را بدهم؟ اینگونه نیست که من چون رئیس جمهور شدم عوض شده‌ام، من همان آدم سابق هستم اما نمی‌توانم همه را ببینم. خیلی‌ها گله می‌کنند که گم شده‌ای و جواب نمی‌دهی ولی من الان شب و روز ندارم. من در خدمت همه هستم.

همه آدم‌های خودشان را معرفی می‌کنند

پزشکیان گفت: انتخاب مسئول برای ما معضل شده است چون شعار دادیم انتخاب برتر انجام می‌دهیم. درخواست کمک کردیم اما همه آدم‌های خودشان را معرفی می‌کنند و ما نمی‌دانیم باید چه کنیم.

وی افزود: مهم این است که ما کابینه‌ای با وفاق ملی انتخاب کنیم. ما باید کابینه‌ای شکل دهیم که خوبان و آن‌هایی که از جناح‌های مختلف معرفی می‌شوند را انتخاب کنیم و به سمت سیاست‌های کلی تعریف شده از سوی مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

رئیس جمهور منتخب تاکید کرد: هر اتفاقی بیافتد و هر کسی بخواهد سمت بگیرد باید روی یک اصل توافق کنیم و آن رضایت مشتری و مردم است و اگر خلاف آن رخ دهد قبول نخواهیم کرد. اگر در یک فرمانداری و بخشداری کشی به اسم ما می‌خواهد خدمت کند باید رضایت مردم را لحاظ کند. رضایت مردم شاخص مدیریت ما است.

پزشکیان خاطرنشان کرد: دلیل خوب یا بد بودن ما این است که بندگان خدا پشت ما چه خواهند گفت. ما باید کاری کنیم مردم از رفتار و کردار ما احساس رضایت کنند نه نارضایتی.

اگر تابع هوای نفس شویم، به ضلالت می‌افتیم

وی ادامه داد: با توجه به ماه محرم و سرودهای زیبایی که اینجا خوانده شد و دل ما را به کربلا و میدان جنگ بردند، من دلم می‌خواهد عاشورا و مسیر حسین (ع) را فراموش نکنیم. حسین (ع) برای حق رفت، قیام کرد و شهید شد و همه یاران او برای حق شور و شوق خود را در طول تاریخ به حرکت در آوردند. حق چیست؟ خدا پیامبران را فرستاده تا بر اساس حق حکم کنند.

رئیس جمهور منتخب تصریح کرد: ما اگر تابع هوای نفس شویم و اگر جناحی، دسته‌ای و حزبی عمل کنیم به ضلالت می‌افتیم. صراط مستقیم یعنی همه دست به دست هم دهیم. کشور ما در وضعیت خوبی نیست. به شدت تحریم هستیم و مشکلات داریم که اول به نگاه‌های ما باز می‌گردد. اگر قرار است در خدمت بمانیم باید در کشور متحد باشیم و همه عزت و غرور خود را به دنیا نشان دهیم.

من را بزرگ نکنید که تصور کنم کسی شده‌ام

پزشکیان بیان کرد: اگر با هم باشیم می‌توانیم بایستیم. اگر همه با هم باشیم خواهیم توانست این کشتی را به ساحل برسانیم. آنها نمی‌خواهند ما قوی و مستقل باشیم. باید دنبال حقوق جنسیتی، قومیتی، مذهبی و … باشیم. حق وسیع است و ما باید بتوانیم درست به آن عمل کنیم. تمام دعوا هم سر این است.

وی اضافه کرد: قدم اول، وحدت و قدم دوم دنبال وحدت رفتن است. برای پیگیری حق نباید تابع نفس و غرور خود شویم. حضرت علی (ع) اول می‌گوید تقوا، کتاب خدا و سنت و بعد می‌گوید ضایع کردن نفس در برابر سرکشی‌ها. خیلی مهم است ما مراقب هوای نفس باشیم.

رئیس جمهور منتخب تاکید کرد: اول اینکه من را بزرگ نکنید که تصور کنم کسی شده‌ام. من نماینده شما شدم برای این‌که دنبال حقوق شما بروم. شما به من رأی دادید و من خود را متعهد می‌دانم پایبند حرف‌هایم باشم. وعده عدد و رقمی ندادم. گفتم دنبال حقوق شما خواهم بود و تا پای جان پای این حرف‌ها هستم.

پزشکیان اظهار داشت: ما حق نداریم حق کسی را ضایع کنیم. این راه خدا و راه رسول خدا است. وظیفه ما این است که با ظالم در هر جای دنیا، دشمنی کنیم و هر جا حق مظلومی را نادیده گرفتند پشتیبان مظلوم باشیم.

تکمیل می‌شود…

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ