طرح اصلاح قانون نظام صنفی اصلاح شد

اقتصاد ایران: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور تامین نظر شورای نگهبان، اصلاحاتی را در طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور اعمال کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح اصلاح قانون صنفی را بررسی و به منظور تأمین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

بر اساس اصلاحات صورت گرفته در ماده ۱ این طرح، در ماده ۱۲ قانون نظام صنفی کشور عبارت «در چهارچوب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» بعد از عبارت «نسبت به اخذ مجوز کسب» اضافه می‌گردد و ماده ۲۷ این قانون به شرح ذیل اصلاح و یک تبصره تحت عنوان تبصره ۶ به آن اضافه می‌شود:

هر شخص حقیقی یا حقوقی بدون پروانه کسب دائم یا موقت به کسب بپردازد هم زمان با صدور اخطاریه با مهلت ۲۰ روزه به جریمه نقدی معادل ۱۰ میلیون ریال محکوم و مبلغ مذکور به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز می‌شود. در صورت عدم اخذ پروانه در مهلت مذکور محل کسب از طریق فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مهر و موم و پلمب می‌شود.

در خصوص موارد مجوزهای تأیید محور این مهلت وجود ندارد و بلافاصله مهر و موم یا پلمب صورت می‌گیرد. جریمه مذکور هر ساله بر اساس نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به روز رسانی می‌شود.

تبصره ۶: به منظور تقویت همکاری فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تشکل‌های صنفی و شناسایی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب و جبران هزینه‌های مربوط به مهر و موم یا پلمب یا فک مهر و موم یا پلمب با واحدهای صنفی که به موجب قانون و مقررات نظام صنفی انجام می‌شود معادل ۱۰ درصد از مبلغ جریمه موضوع این ماده در اختیار این فرماندهی قرار می‌گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ