زیرساخت های بخش فناوری در آذربایجان شرقی ناکافی است

اقتصاد ایران: تبریز- مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی گفت: زیرساخت های بخش فناوری در آذربایجان شرقی ناکافی است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا کریملو صبح امروز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه فناوری رینوتکس ۲۰۲۴ در هاله‌ای از ابهام است، گفت: مالک رحمتی استاندار شهید آذربایجان شرقی دستورات لازم را برای برگزاری این رویداد صادر کرده بود ولی بعداز شهادتشان همکاری‌های لازم انجام نشد و برگزاری دوازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری رینوتکس در هاله‌ای از ابهام است.

وی با اشاره به اینکه این رویداد فناورانه که از صفر مطلق شروع شده سرمایه‌ای اجتماعی استان است، گفت: برخی‌ها پارسال اتفاقات رینوتکس را مصادره کردند. نباید اجازه دهیم فرصتی که برای استان در سایه راه اندازی نمایشگاه رینوتکس ایجاد شده از بین برود.

کریملو با بیان اینکه متأسفانه در استان نگاه‌ها به رویداد و نمایشگاه رینوتکس که به نوعی سرمایه اجتماعی تبریز و استان به شمار می‌رود، کوته بینانه است، گفت: باید نگاه‌ها را عوض و نقشه راهی برای برگزاری مستمر این رویداد و به ثمر نشستن زحمات کشیده شده ترسیم کنیم.

مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی گفت: عدم برگزاری این رویداد مهم علم و فناوری فرصت سوزی بزرگ برای تبریز و آذربایجان شرقی است.

وی ادامه داد: شهرداری، اتاق بازرگانی و همه صاحبان صنایع که توانایی حمایت از برگزاری این رویداد را دارند باید پای کار بیایند و از این فرصت سوزی بزرگ جلوگیری کنند زیرا اگر این رویداد برگزار نشود در تاریخ ثبت خواهد شد. رینوتکس هزینه نیست، سرمایه گذاری است. توجه به فناوری باعث کاهش مهاجرت نخبه‌ها می‌شود.

وی به برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه رینوتکس در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سنگ اندازی های بسیاری شد و می‌شود تا این نمایشگاه برگزار نشود غافل از اینکه این نمایشگاه فرصتی برای ایده پردازی و تولیدات فناورانه و تبدیل ایده به ثروت شده است.

وی گفت: هفت ماه است که درگیر برگزاری این رویداد هستیم ولی با این وضعیت امکان برگزاری رینوتکس وجود ندارد چون با شعار کار انجام نمی‌شود. در طول ۱۱ سال کارهای بزرگی انجام شده ولی برخی از مسئولان فعلی با سخنان کلی و شعاری ما را دلسرد کرده و برای استان فرصت سوزی می‌کنند. حمایت نشدیم و برعکس سنگ اندازی هایی انجام می‌شود.

کریملو با بیان اینکه خیلی از مجموعه‌های دولتی و خصوصی وعده حمایت دادند ولی در عمل پا پس کشیدند، افزود: کارخانه فناوری از ابتدا در مسیر صحیح قرار نگرفت، البته پیگیری‌هایی انجام شده و امیدوارم به نتیجه منجر شود.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های فناوری آذربایجان شرقی پایین است، بستر فناوری و دانش بنیان در استان باید ایجاد شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ