چه کسی سکان وزارت ارشاد را به دست می‌گیرد؟

اقتصاد ایران: در چند روز باقی مانده به برگزاری مراسم «تحلیف» و «تنفیذ» چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسامی متعددی برای حضور در کابینه دولت آینده به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است.

خبرگزاری مهر-گروه هنر-علیرضا سعیدی؛ پس از پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، یکی از مهم ترین مباحثی که همچون دوره های قبلی انتخابات ریاست جمهوری مورد توجه اهالی رسانه و کارشناسان حوزه های مختلف قرار گرفته، موضوع مهم و چالش برانگیز انتخاب کابینه است مسیری که طبیعتا دربرگیرنده ملاحظات فراوانی است. فضایی پرچالش و بسیار حساس که مسعود پزشکیان و مشاورانش در این حوزه به دلیل حساسیت‌ها و توقعاتی که از او براساس شعارها و وعده‌هایی که داده، وجود دارد کار دشواری دارند و باید بتوانند از پس فعالیت‌های کارشناسانه ای که به طور مستمر در شعارها و برنامه های انتخاباتی خود روی آن تاکید داشتند، به انتخاب درست و موثری رسیده و اعضای پیشنهادی کابینه خود را در کم حاشیه ترین شکل ممکن به مجلس شورای اسلامی معرفی کنند. چالشی که طبیعتا دربرگیرنده روزهای سخت و پرکاری برای منتخب دوره چهاردهم انتخابات ریاست جمهوری است و همه منتظر هستند تا موضوع تعیین کابینه او تا زمان قانونی تعیین شده به سرانجام برسد.

به هر ترتیب چند روز مانده به مراسم «تنفیذ»، مراسم «تحلیف» و سپس معرفی رسمی کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان به مجلس شورای اسلامی، مجموعه ای موسوم به «شورای راهبری انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم» به ریاست محمدجواد ظریف که اعضای آن نیز به صورت رسمی معرفی شده اند، تلاش می کنند براساس فعالیت‌هایی که در این شورا صورت می گیرد در حوزه معرفی وزرا به رئیس جمهور منتخب یاری رسانند.

براساس اخبار و اطلاعاتی که طی روزهای گذشته در رسانه ها منتشر شده، اعضای کمیته های شورای راهبری انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم مشخص شده و فعالیت‌های خود را برای رسیدن به گزینه های نهایی احراز پست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز کرده‌اند. گزینه هایی که قطعا و حتما براساس تجربه های پیشینی که در این زمینه وجود دارد، نام ها و اسامی احتمالی هستند و ممکن است حتی در لحظات پایانی اسامی دیگری به این فهرست‌های احتمالی اضافه شود و غافلگیری هایی را نیز به همراه داشته باشد. مسیری که در این چند روز پس از برگزاری انتخابات هم مشتمل بر اسامی همیشگی احراز پست وزارت و هم مشتمل بر افراد جوان تری هستند که طی دوره های گذشته نامشان کمتر در میان اسامی پست وزارت منتشر شده بود و انتشار اسامی آنها در این چند روز می تواند ناشی از رویکرد دولت چهاردهم برای جوان سازی کابینه و پرهیز از نام های تکراری باشد.

طبق مطالبی که از سوی شورای راهبری انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم منتشر شده تا کنون هیچ فردی برای نامزدی هیچ مسئولیتی از سوی کمیته‌ها و یا شورای راهبری پیشنهاد نشده و گمانه‌زنی‌ها از جنس خبرسازی است. این در حالی است که براساس همین گزاره های رسانه ای تصمیم‌ نهایی برای معرفی وزرا به مجلس شورای اسلامی منحصراً در اختیار رئیس جمهور منتخب بوده و سازوکار تشکیل شورا نیز با دستور مسعود پزشکیان و به منظور استفاده از ظرفیت کارشناسان مختلف برای مشورت به ایشان ایجاد شده است.

اما در ورای همین نگاه و رویکردی که وجود دارد، طی روزهای گذشته اسامی متعددی برای احراز پست وزارت در وزارت خانه های مختلف در رسانه ها منتشر شده اند. مسیری که نام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از مهم ترین مجموعه های دولت نیز از این قاعده مستثنا نبوده و در این چند روز اسامی متعددی برای حضور در این پست معرفی شده اند که هرکدام دربرگیرنده حمایت و پشتیبانی از مجموعه ها و فعالان اصناف فرهنگ و هنر هستند و تلاش می کنند تا فرد اصلح یا مورد نظر صنف خود را به عنوان گزینه احراز پست وزارت به کمیته انتخاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی کنند. شرایطی که اکنون مشتمل بر انتشار اسامی شده که از آنها به عنوان گزینه های نزدیک تر و محتمل تر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت چهاردهم یاد می شود.

در این گزاره رسانه‌ای تلاش شده تا براساس آنچه طی این روزها در رسانه‌ها و فضای مجازی به صورت غیررسمی منتشر شده به معرفی اجمالی گزینه های پیشنهادی پست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت چهاردهم بدون تقدم و تاخر بپردازیم.

* حسین انتظامی

تاریخ تولد: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۴۶

تحصیلات: کارشناسی مهندسی شیمی (گرایش صنایع پالایش) از دانشگاه تهران / کارشناسی ارشد مهندسی فرآیند از دانشگاه صنعتی شریف، کارشناسی ارشد مهندسی شیمی گرایش انرژی از دانشگاه آزاد اسلامی / دکترای مدیریت استراتژیک از دانشگاه عالی دفاع ملی

پیشینه فعالیت‌ها: مدیرمسئول و مدیرعامل روزنامه جام جم از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۴، مدیرمسئول و مدیرعامل روزنامه همشهری از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷، رئیس شورای سیاستگذاری گروه رسانه ای خبر از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۲، رئیس کمیته رسانه ستاد انتخاباتی علی لاریجانی در سال ۱۳۸۴، سخنگوی ستاد انتخاباتی علی اکبر ولایتی در سال ۱۳۹۲، سخنگوی شورای عالی امنیت ملی در سال های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶، دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸، رئیس سازمان سینمایی کشور از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ و ... .

معرفی یک فهرست چند نفره احتمالی برای یک صندلی مهم وزارتی!

* حجت الله ایوبی

تاریخ تولد: ۱۳۴۲ - کلاردشت مازندران

تحصیلات: کارشناسی ارشد پیوسته در رشته معارف اسلامی و علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق، دارای دکترای علوم سیاسی در سال ۱۳۷۶ از انستیتوی علوم سیاسی فرانسه در رشته علوم سیاسی با گرایش جامعه‌شناسی سیاسی، کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاهِ لیون دو فرانسه

پیشینه فعالیت‌ها: مدرس و رئیس موسسه آمریکای شمالی و اروپال دانشگاه تهران، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، رئیس سازمان سینمایی کشور، رئیس ستاد انتخاباتی مصطفی پورمحمدی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، رئیس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه امام صادق در سال ۱۳۷۷، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فرانسه از سال ۱۳۸۰ تا سال ۱۳۸۵، معاون اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور در سال ۱۳۸۵، رئیس موسسه فرهنگی اکو در سال ۱۳۸۹، قائم مقام بنیاد سعدی در سال ۱۳۹۲، استاد مدعو دانشگاه تولوز فرانسه در سال‌های ۱۳۷۹ و ۱۳۸۰، عضو هیات تحریریه مجله علمی «کلمه و سیاست» انستیوی علوم سیاسی لیون در سال ۱۳۸۲، استاد وابسته دانشگاه لیون در سال ۱۳۸۶، مولف و مترجم چند اثر پژوهشی در حوزه مختلف فرهنگ و هنر و ... .

معرفی یک فهرست چند نفره احتمالی برای یک صندلی مهم وزارتی!

* محمدمهدی حیدریان

تاریخ تولد: ۱۳۴۰ - تهران

تحصیلات: کارشناسی طراحی جامدات از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

پیشینه فعالیت‌ها: مدیر کل همکاری‌های سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل نظارت و ارزشیابی امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر عامل سیما فیلم، مدیر شبکه جهانی جام جم، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور سینمایی و سمعی و بصری، رئیس گروه تخصصی سینما فرهنگستان هنر، معاون ریاست فرهنگستان هنر، رئیس سازمان سینمایی کشور، مشاور رئیس سازمان صداوسیما، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس هیأت امنا انجمن سینمای جوانان، رئیس هیأت امنا بنیاد سینمایی فارابی، عضو شورای ارزشیابی مشاغل هنری، عضو شورای فرهنگ و صنعت وزارت صنایع و معادن، عضو شورای عالی معماری و شهرسازی، عضو هیأت امنا مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی، عضو هیأت امنا و هیأت مدیره مؤسسه توسعه فرهنگ و هنر، عضو هیأت امنا و هیأت مدیر مؤسسه توسعه فرهنگ و هنر، عضو هیأت امنا صندوق حمایت از هنرمندان، عضو شورای برنامه‌ریزی و طرح و برنامه کودک و نوجوان، عضو هیأت مدیر مؤسسه آفرینش‌های هنری، عضو شورای فرهنگ و هنر سازمان زیباسازی شهرداری تهران، عضو هیأت اما موزه ملی قرآن کریم، تهیه کننده و تولید کننده آثار سینمایی مختلف و ... .

معرفی یک فهرست چند نفره احتمالی برای یک صندلی مهم وزارتی!

*محمدمهدی عسگرپور

تاریخ تولد: ۱۳۴۲ - تهران

تحصیلات: فارغ التحصیل سینما از دانشکده صدا سیما

پیشینه فعالیت‌های فرهنگی و مدیریتی: معاون بخش جنگ بنیاد سینمایی فارابی، عضو بخش فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی از دوره تاسیس بنیاد، سرپرستی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره خانه سینما، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران، نایب رئیس حوزه آسیا فدراسیون بین المللی انجمن تهیه کنندگان فیلم «FIAPE»، دبیر انجمن صنفی پلتفرم‌های پخش اینترنتی فیلم و سریال، دبیر اولین جایزه جهانی پوستر ادیان توحیدی، دبیر جشن بزرگ سینمای ایران، دبیر دوره های بیستم و بیست و یکم جشنواره بین المللی فیلم فجر، دبیری دوره های هفدهم و هجدهم جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، مدرس رشته کارگردانی در دانشکده صدا و سیما، تهیه کننده و کارگردان سینما و تلویزیون.

معرفی یک فهرست چند نفره احتمالی برای یک صندلی مهم وزارتی!

* سیدعباس صالحی

تاریخ تولد: ۱۳۴۲ - مشهد

تحصیلات: دکترای فلسفه

پیشینه فعالیت‌ها: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات، معاون اسبق فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدرس حوزه و دانشگاه، سردبیر مجله حوزه در سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۶، مسئول دفتر تبلیغات اسلامی خراسان، عضو هیات مدیره دفتر تبلیغات اسلامی از سال ۱۳۷۶، مسئول نشریه پژوهش های قرآنی، عضو هیات تحریریه نشریات فقه اهل بیت، مدیرمسئول نشریه پگاه از سال ۱۳۷۶، موسس سامانه «دین آنلاین»، مولف چندین کتاب در حوزه های دانشگاهی و فقهی و ... .

معرفی یک فهرست چند نفره احتمالی برای یک صندلی مهم وزارتی!

* احمد مسجد جامعی

تاریخ تولد: اول شهریور ۱۳۳۵ - تهران

تحصیلات: کارشناسی ارشد جغرافیای انسانی از دانشگاه تهران

پیشینه فعالیت‌ها: کارشناس مسئول سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، کارشناس مسئول دفتر امور اجتماعی وزارت کشور، مدیرکل طرح و برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از بنیانگذاران نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و خانه کتاب، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون پژوهشی وزارت فرهن' و ارشاد اسلامی، رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور، مشاور رئیس جمهور در امور جوانان، عضو شورای عالی معماری و شهرسازی کشور از سال ۱۳۷۹ تا سال ۱۳۸۴، قائم مقام وزیر و معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت هفتم، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت های هفتم و هشتم، رئیس هیات مدیره موسسه گفت و گوی فرهنگ ها و تمدن ها، رئیس هیات مدیره بنیاد باران، عضو هیات موسس و رئیس هیات امنای دبیرخانه کتاب سال ولایت در سال ۱۳۷۸، عضو هیات موسس و رئیس هیات امنای کنگره دین پژوهان از سال ۱۳۷۸، رئیس هیات موسس و هیات امنای خانه کتاب ایران در سال ۱۳۷۶، رئیس هیات امنای موزه ملی قرآن کریم بین سال های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸، رئیس هیات موسس و هیات امنای جایزه تهران از سال ۱۳۹۲، نماینده مردم تهران در سومین دوره شورای اسلامی شهر تهران بین سال خای ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماهی شورای اسلامی شهر تهران بین سال های ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹، رئیس ستاد هماهنگی شورایاری های شورای اسلامی شهر تهران بین سال های ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲، رئیس شورای اسلامی شهر تهران بین سال های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۳.

معرفی یک فهرست چند نفره احتمالی برای یک صندلی مهم وزارتی!

* سید محمد هاشمی

تاریخ تولد: ۱۳۶۵ - تهران

تحصیلات: دکترای حقوق عمومی از دانشگاه علامه طباطبایی، کارشناسی ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی از دانشگاه تهران

پیشینه فعالیت‌ها: قائم مقام و معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم، جانشین بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا (عج)، مدیر عامل مجموعه فرهنگی سرچشمه (یادمان شهدای هفتم تیر)، جانشین سازمان بسیج هنرمندان کشور، معاون توانمندسازی و امور استان‌های سازمان هنری رسانه‌ای اوج، مسئول ستاد رسانه‌ای روایت جهاد جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی قرارگاه بقیه‌الله الاعظم (عج)، عضو شورای طرح و برنامه بنیاد روایت فتح عضو شورای راهبردی معاونت استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی، عضو شورای مرکزی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و ... .

معرفی یک فهرست چند نفره احتمالی برای یک صندلی مهم وزارتی!

*رسول جعفریان

تاریخ تولد: ۹ تیر ۱۳۴۳ - خوراسگان اصفهان

تحصیلات: دکترای تاریخ - تحصیلات حوزوی

پیشینه فعالیت‌ها: عضو هیات علمی دانشگاه تهران، عضو پیوسته گروه علوم اسلامی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی، رئیس کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران از سال ۱۳۷۴ تاکنون، عضو هیات علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، رئیس کتابخانه مجلس شورای اسلامی از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۱، رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰، مدرس گروه تاریخ دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، مولف چندین اثر مرجع در حوزه تاریخ اسلام و ... .

معرفی یک فهرست چند نفره احتمالی برای یک صندلی مهم وزارتی!

* سیدرضا صالحی امیری

تاریخ تولد: ۱۳۴۰ - بابل

تحصیلات: کارشناسی علوم سیاسی از دانشگاه آزاد اسلامی، کارشناسی ارشد علوم سیاسی از دانشگاه تهران، دکترای مدیریت دولتی از دانشگاه آزاد اسلامی

پیشینه فعالیت‌ها: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم، ریاست اسبق کمیته ملی المپیک ایران، سرپرستی وزارت ورزش وجوانان، ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، معاونت پژوهش های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، رئیس کمیته اجتماعی شورای عالی امنیت ملی، عضو هیات رئیسه مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، مشاور رئیس‌جمهور در دولت سید محمد خاتمی، عضویت در شورای اجتماعی کشور، عضویت در شورای اطلاع‌رسانی دولت، معاون فرهنگی ستاد انتخابات حسن روحانی، استادیار و عضویت در هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، مدیر گروه مدیریت و برنامه‌ریزی فرهنگی دانشکده مدیریت و اقتصاد، مدیر گروه پژوهشی فرهنگی و اجتماعی پژوهشکده تحقیقات راهبردی، رئیس هیات امنای مؤسسه آموزش عالی صنعتی مازندران، عضو هیات امنای مؤسسه مطالعات راهبردی، عضو هیات امنای مؤسسه مطالعات ملیف عضو هیات امنای مؤسسه مطالعات سیاسی و ... .

معرفی یک فهرست چند نفره احتمالی برای یک صندلی مهم وزارتی!

* محمد اله یاری فومنی

تاریخ تولد: ۱۳۵۸ - تهران

تحصیلات: دکترای علوم سیاسی از دانشگاه علامه طباطبایی

پیشینه فعالیت‌ها: مدیرکل امور کتاب و کتابخوانی، مدیرکل دفتر موسیقی، مشاور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر پنج دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی، دبیر شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب تهران، معاون اجرایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، مدیر بخش خارجی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مدیرکل دفتر آموزش و فعالیت‌های فرهنگی هنری، مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی و ... .

معرفی یک فهرست چند نفره احتمالی برای یک صندلی مهم وزارتی!

* فاطمه مهاجرانی

تاریخ تولد: مرداد ۱۳۴۹ - اراک

تحصیلات: کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه باهنر کرمان - کارشناسی ارشد استراتژی از دانشگاه هریوت وات اسکاتلند

پیشینه فعالیت‌ها: رئیس مرکز استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش، عضو هیات علمی موسسه آموزش عالی ارشاد دماوند، رئیس دانشکده فنی و حرفه ای دختران شریعتی، مدرس دانشگاه، تالیف و تدریس چندین اثر پژوهشی و علمی در حوزه های مختلف و ... .

معرفی یک فهرست چند نفره احتمالی برای یک صندلی مهم وزارتی!

* علیرضا تابش

تاریخ تولد: ۱۳۵۲ - اردکان

تحصیلات: کارشناسی زبان و ادبیات فارسی - کارشناسی ارشد مدیریت رسانه

پیشینه فعالیت‌ها: دبیری شورای معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴، سرپرست دفتر وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۷۸ تا سال ۱۳۸۴، مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضویت در ستاد اقامه نماز، شورای امر به معروف و نهی از منکر و شورای تحول اداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۴، عضو ستاد جشنواره شهید رجایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشاور ستاد برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، برگزاری پنج دوره نمایشگاه دفاع مقدس، مدیریت خدمات آرشیوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی از سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۸۶، مدیر دفتر هماهنگی امور یادمان‌های روسای جمهور سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، عضویت در هیات نظارت بر انجمن دوستداران میراث فرهنگی از سال ۱۳۷۸ تا سال ۱۳۸۴، مشاور رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی، عضویت در عضو «شورای فرهنگی»، ستاد جشنواره شهید رجائی و شورای تحول اداری وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، مشاور رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران بین سال های ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۹، دبیر شورای فرهنگ و هنر سازمان زیباسازی شهرداری تهران بین سال ها ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۹، مدیرعاملی بنیاد سینمایی فارابی و ... .

معرفی یک فهرست چند نفره احتمالی برای یک صندلی مهم وزارتی!

* خسرو نشان

تحصیلات: دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی از دانشگاه تهران

پیشینه فعالیت‌ها: عضو هیات علمی و مدیر گروه فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه شهید چمران اهواز، مدیریت هنری معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، مدیر مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان، دبیر جشنواره‌ فیلم‌های اجتماعی آبادان، دبیر جشنواره‌ بین المللی فیلم کوتاه اصفهان، دبیر جشنواره‌ بین المللی تئاتر طنز اصفهان، دبیر ‌جایزه ادبی اصفهان، دبیر جشنواره‌ بین المللی تئاتر فجر، دبیر جشنواره‌ بین المللی تئاتر عروسکی تهران، دبیر جشنواره‌ بین المللی فیلم‌های علمی اهواز، عضو هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم «علم و تصویر» فرانسه و ... .

معرفی یک فهرست چند نفره احتمالی برای یک صندلی مهم وزارتی!

* سید محمد مجتبی حسینی

تاریخ تولد: ۱۳۵۷ - شیراز

تحصیلات: کارشناسی زبان و ادبیات فارسی

پیشینه فعالیت‌ها: عضو شورای برنامه ریزی اولین هفته خوشنویسی ایران در شیراز، عضو شورای نظارت بر روزنامه ایران، سردبیر مجله هنر ایران، هنرمند برگزیده جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در بخش خوشنویسی، برگزیده جشنواره خوشنویسی امام علی (ع)، برگزیده جشنواره خوشنویسی فجر، معاون اسبق امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر فرهنگستان زبان و ادب پارسی، عضو هیات مدیره و مدیرعامل موسس کتابخانه و موزه ملی ملک، دبیری شورای ارزشیابی هنرمندان و ... .

معرفی یک فهرست چند نفره احتمالی برای یک صندلی مهم وزارتی!

به هر ترتیب آنچه به عنوان گزینه های پیشنهادی برای پست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شده، گزینه هایی هستند که اسامی آنها با کلید واژه «احتمال» همراه است. کما اینکه تا لحظه مخابره این گزارش رسانه‌ای هیچ خبر رسمی از سوی شورای راهبردی کابینه دولت چهاردهم به رسانه ها مبنی گزینه های مد نظر مسعود پزشکیان برای پیشنهاد به مجلس شورای اسلامی منتشر نشده از این رو آنچه در این گزارش پیش روی مخاطبان قرار گرفته است، اسامی هستند که در این روزها به عنوان گزینه‌های احتمالی در برخی رسانه ها و فضای مجازی مطرح شده اند. حال باید دید تا چند روز آینده چه نامی از این اسامی و یا گزینه‌هایی خارج از این فهرست به مجلس شورای اسلامی برای برعهده گرفتن پست وزیری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی می‌شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ