۱۵ پهپاد اوکراینی در «سواستوپل» روسیه سرنگون شدند

اقتصاد ایران: مقامات محلی روسیه اعلام کردند که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور در شهر سواستوپل چند پهپاد مهاجم اوکراینی را رهگیری و سرنگون کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «میخائیل رازووزایف» فرماندار شهر سواستوپلِ امروز سه‌شنبه اعلام کرد که پدافند هوایی و ابزارهای جنگ الکترونیک روسیه حمله گسترده پهپادی ارتش اوکراین به این شهر را دفع کردند و بیش از ۱۵ پهپاد را بدون خسارت و آسیبی رهگیری و سرنگون کردند.

وی با این حال تأیید کرد که بقایای یکی از پهپادها به شیشه یک کامیون برخورد کرده، اما موجب خسارت و آسیبی نشد.

در هفته‌های اخیر نیروهای اوکراین تقریباً روزانه مناطق مرزی روسیه در مناطق بلگورود، بریانسک، کورسک، ورونژ، روستوف و کریمه را با هواپیماهای بدون سرنشین و موشک هدف قرار می دهند.

وزارت دفاع روسیه دیروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی نیروهای مسلح این کشور دیشب ده‌ها پهپاد مهاجم اوکراینی را در مناطق مختلف رهگیری و منهدم کردند.

در این بیانیه آمده است که پدافند هوایی نیروهای مسلح روسیه «۴۷ پهپاد در منطقه روستوف، یک پهپاد در بلگورود، و ۸ پهپاد در مناطق ورونژ، و اسمولنسک رهگیری و منهدم کردند و همچنین ۱۷ پهپاد دیگر را بر فراز دریای سیاه و دریای آزوف سرنگون کردند.»

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه نیز اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور ۳ پهپاد را در منطقه «بلگورد» رهگیری و سرنگون کردند. ویاچسلاو گلادکوف فرماندار این استان خبر داد که در این حادثه ۷ غیرنظامی جان خود را از داست داده اند. پیشتر «واسیلی گلوبِف» فرماندار منطقه روستوف نیز اعلام کرده بود که سامانه‌های پدافند هویی نیروهای مسلح روسیه دیشب در این منطقه ۲۶ پهپاد مهاجم اوکراینی را رهگیری و سرنگون کردند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ