مخالفت شدید «میشل پلاتینی» با حضور فوتبال در المپیک

اقتصاد ایران: میشل پلاتینی معتقد است حضور فوتبال مردان در المپیک تنها به دلیل محبوبیت این رشته است و فوتبال نباید در مسابقات المپیک حضور داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، میشل پلاتینی، کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال فرانسه و رییس پیشین یوفا در گفت و گو با خبرگزاری «midilibre» از مخالفت شدیدش با حضور فوتبال مردان در مسابقات المپیک صحبت کرده است.

او در آستانه آغاز مسابقات فوتبال در المپیک پاریس اعلام کرد که فوتبال نباید در بازی‌های المپیک حضور داشته باشد و المپیک برای فوتبال اهمیتی ندارند. پلاتینی بر این باور است که فوتبال تنها به دلیل جذب تماشاگران به استادیوم‌ها در المپیک حضور دارد و این امر به دلیل محبوبیت بالای این رشته است.

پلاتینی با اشاره به اینکه تیم ملی فوتبال فرانسه هر چهار سال بدون حضور بهترین بازیکنانش در این مسابقات شرکت می‌کند، گفت: تیم فوتبال المپیک فرانسه برای من اهمیتی ندارد. فوتبال یک ورزش المپیکی نیست. من از تمامی مباحث و مذاکرات در طول ۲۰ سال گذشته درباره حضور فوتبال در المپیک آگاه هستم. فوتبال را به المپیک می‌آورند زیرا این ورزش استادیوم‌ها را پر می‌کند و تماشاگران بیشتری را جذب می‌کند. فیفا هرگز نخواسته که بهترین بازیکنان در این مسابقات شرکت کنند. ما شاهد حضور تیم‌های درجه دو و سه هستیم که هیچ ارزشی ندارند.

وی افزود: حضور فوتبال در المپیک برای من شوک‌آور نیست و طبیعی است. باشگاه‌ها نمی‌توانند پولی بابت بازیکنانی که یک ماه در مسابقات یورو حضور دارند و پس از آن یک ماه دیگر در المپیک بازی می‌کنند، پرداخت کنند. برای فوتبال، المپیک مهم‌ترین رقابت نیست. البته برای فوتبال زنان، این موضوع متفاوت است.

رییس پیشین یوفا در پاسخ به اینکه «آیا فشار بر باشگاه‌ها برای آزاد کردن بازیکنان ملی‌پوش صحیح است؟»، گفت: اگر المپیک در گینه نو برگزار می‌شد، آیا خوشحال می‌شدید که بهترین بازیکنان فرانسوی به آنجا بروند و مسابقات مقدماتی جام‌های اروپایی باشگاه‌هایشان را از دست بدهند؟ چون المپیک در فرانسه است، ما به آن افتخار می‌کنیم. در طول ۴۰ سالی که در فوتبال بوده‌ام، همیشه درباره این موضوع صحبت شده و فوتبال هنوز در تقویم فیفا جای ندارد. اگر رئال مادرید بخواهد امباپه بازی کند، چرا که نه. اما اگر نخواهد این مساله امکان پذیر نیست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ