«الفبا در تبعید» چاپ شد/واکاوی تجربیات معلمان زن مهاجر افغانستانی

اقتصاد ایران: کتاب «الفبا در تبعید» نوشته روشنا جهانگیرفام با ویرایش صادق دو پیکر توسط نشر سِکویا منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «الفبا در تبعید» نوشته روشنا جهانگیرفام به‌تازگی توسط نشر سِکویا منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب واکاوی تجربه زیسته معلمان زن مهاجر افغانستانی از چالش‌های شغلی در جامعه میزبان است.

«الفبا در تبعید» پایان نامه کارشناسی‌ارشد نویسنده‌اش در رشته جامعه شناسی گروه علوم اجتماعی دانشگاه پیام نور مرکز پرند با عنوان «واکاوی تجربه زیسته معلمان زن مهاجر افغانستانی از چالش‌های شغلی در جامعه میزبان (مطالعه موردی معلمان زن شاغل در مدارس خودگردان)» است.

نویسنده کتاب پیش‌رو می‌گوید تحصیل کودکان، پس از امنیت یکی از دغدغه‌های همیشگی مهاجران ساکن در ایران از دیرباز تا به امروز بوده است. با وجود مشکلات بی‌شماری که در راه آموزش مهاجران افغانستانی وجود دارد بسیاری از مدارس خودگردان به همت خیرین افغانستانی و ایرانی احداث شده است تا این دغدغه مهم را برای مهاجران رفع کند.

مولف «الفبا در تبعید» معتقد است معلمان به‌ویژه معلمان زن این‌مدارس به عنوان بازوی اصلی تعلیم و تربیت در مدارس نقش کلیدی و مؤثری را به واسطه ارتباط مستمر و مستقیم با دانش آموزان به عهده دارند، معلمانی که عمدتاً خود از مهاجران افغانستانی هستند که در ایران تحصیل و زندگی کرده و با شرایط، فرهنگ و آداب و رسوم کشور آشنا هستند و علاوه بر مسائل و مشکلات شغلی و خانوادگی که مشمول زنان شاغل می‌شود، با مشکلات و مسائل بسیاری به سبب محتوای درسی، انتخاب نوع و شیوه تدریس به دانش آموزان اتباع و پذیرش کودکانی که فاقد مدارک قانونی اقامت بوده و عمدتاً دارای خانواده‌هایی به نسبت محروم‌تر می‌باشند، مواجه هستند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ