فرود قیمت‌ها با تکمیل پروژه ۱۱ هزار واحدی پرواز/خرید مسکن رؤیا شد

اقتصاد ایران: همدان- امروز مسکن یکی از دغدغه‌های اصلی مردم پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها* محمدرضا بهرامی‌صفت: یکی از نیازهای اولیه هر انسانی داشتن یک سقف بالای سر و آشیانه بوده تا خانواده خود را از سرما و گرما حفظ کند اما امروز این نیاز اولیه در همدان به یک رؤیای دور و شاید دست نیافتنی تبدیل شده است.

امروز قیمت مسکن در همدان با مناطق خوب پایتخت ایران تنه به تنه هم می‌زنند و ملک در این شهر به یک سرمایه تبدیل شده است، در دولت نهم و دهم پروژه مسکن مهر و تکمیل آنها آرامش خوبی به مسکن در شهر همدان داد، اما در دولت‌های یازدهم و دوازدهم متأسفانه مسکن فراموش شد تا با یک خلع ۸ سال در بحث ساخت مسکن مواجه شویم و امروز مسکن به یکی از معضلات اصلی تبدیل شود.

قیمت یک متر منزل مسکونی در همدان در مناطق حاشیه‌ای از ۱۵ میلیون تومان و در مناطق خوب شهری به بالای هر متر مربع یکصد میلیون تومان می‌رسد، یک زوج جوان برای خرید ۵۰ متر آپارتمان در منطقه معمولی شهر باید ۲ تا و ۲ و نیم میلیارد تومان هزینه کنند که کار سختی است.

محدود شدن شهر همدان و عدم گسترش آن یکی از دلایل گرانی ملک و زمین است که در طرح جامع شهری زمین‌های زیادی به محدوده شهر همدان اضافه شده که می‌تواند باعث کاهش قیمت‌ها شود.

یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور شهید قول ساخت یک میلیون مسکن در سال بود، هرچند ساخت یک میلیون مسکن محقق نشد اما کلنگ پروژه‌های بزرگ در بحث مسکن در این دولت به زمین زده شد.

فرود قیمت‌ها با تکمیل پروژه ۱۱ هزار واحدی پرواز/خرید مسکن رؤیا شد

در همدان نیز کلنگ پروژه ۱۱ هزار واحدی شهرک پرواز در دولت شهید رئیسی به زمین زده شد تا مرهمی باشد بر داغ بزرگ خانه بدوشان تا با تکمیل این پروژه قیمت مسکن در دیار الوند کاهش پیدا کند.

قطعاً باید یکی از اولویت‌های دولت مسعود پزشکیان نیز تکمیل پروژه‌های مسکن ملی در کشور باشد امروز خانواده‌ها مجبور هستند به مناطق حاشیه‌ای کوچ کنند، در همین همدان امروز شاهد اجاره‌نشینی مردم در روستاهای مرکزی همدان هستیم.

۲ هزار میلیارد اعتبار به پروژه ۶۹۰ واحدی کوی شمس اختصاص یافت

مسعود رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن در استان همدان اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان در حال حاضر در حال ساخت ۱۳ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان همدان است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان افزود: به دنبال این هستیم که بتوانیم هرچه سریع‌تر این پروژه‌ها را تکمیل کنیم.

فرود قیمت‌ها با تکمیل پروژه ۱۱ هزار واحدی پرواز/خرید مسکن رؤیا شد

وی با اشاره به پروژه ۶۹۰ واحد نهضت ملی مسکن شهر همدان گفت: ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار از طریق صندوق ملی مسکن به این پروژه اختصاص یافته است.

رضایی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم با این اعتبار اجرای پروژه شتاب بگیرد و این طرح آبان ماه تکمیل و متقاضیان واگذار شود.

۳۲ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در استان همدان ساخته می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان نیز با بیان اینکه ۳۲ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان همدان در دست ساخت داریم، اظهار کرد: ۱۴ هزار واحد از این پروژه‌ها در شهر همدان ساخته می‌شود.

مجید صالحی‌امیر افزود: ۱۱ هزار واحد مسکونی در شهرک تازه تأسیس پرواز در کنار فرودگاه همدان در حال ساخت است.

فرود قیمت‌ها با تکمیل پروژه ۱۱ هزار واحدی پرواز/خرید مسکن رؤیا شد

وی با بیان اینکه ۷ هزار قطعه زمین نیز تاکنون به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن واگذار شده است، بیان کرد: طرح ۶۹۰ واحدی کوی شمس همدان نیز پیشرفت خوبی داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان عنوان کرد: ۳ کیلومتر خط انتقال آب و ۳ کیلومتر خط انتقال فاضلاب توسط آبفا در این طرح در حال اجرا است.

نمایندگان مجلس با جدیت تکمیل پروژه‌های مسکن ملی را پیگیری کنند

احمد جارچی یکی از متقاضیان مسکن ملی شهرک پرواز همدان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تمام چشم امید ما به تکمیل شدن پروژه شهرک پرواز همدان است.

وی افزود: خانه‌دار شدن برای ما تبدیل به آرزوی محال شده و با قیمت‌های کنونی مسکن در همدان با درآمدهایی که ما داریم خرید مسکن محال است.

فرود قیمت‌ها با تکمیل پروژه ۱۱ هزار واحدی پرواز/خرید مسکن رؤیا شد

این پدر خانواده با بیان اینکه هر سال به نقاط پایین شهر کوچ می‌کنیم، بیان کرد: در حال حاضر ۵۰۰ میلیون تومان رهن و ۱۰ میلیون تومان در ماه اجاره می‌دهم کل حقوق دریافتی من ۱۶ میلیون است.

جارچی خاطرنشان کرد: دیگر اجاره‌بها در اکثر مناطق شهر خیلی به هم نزدیک شده با این شرایط فکر کنم سال آینده باید به روستاهای دورافتاده نقل مکان کنیم.

وی با درخواست از مسئولان همدان گفت: از دکتر حاجی‌بابایی و مهندس صوفی نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم با تمام توان بحث تکمیل پروژه شهرک پرواز را از دولت جدید پیگیری کنند.

گفتنی است؛ بدون شک مسکن یکی از مهم‌ترین نیازهای اولیه جامعه شهری بوده و کمبود آن می‌تواند آسیب‌های اجتماعی زیادی داشته باشد و دولت‌های وظیفه دارند مسکن راحت و ارزان قیمت را در دسترس قرار دهند.

امروز یکی از نیازهای اصلی شهر همدان نیز مسکن بوده که انتظار می‌رود تکمیل پروژه‌های بر زمین مانده نهضت ملی مسکن در دولت چهاردهم با قدرت دنبال شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ