رونق مساجد زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی است

اقتصاد ایران: ایلام-امام جمعه ایلام گفت: رونق مساجد زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار شامگاه دوشنبه در آیین افتتاح مسجد جامع دره شهر با تاکید بر اینکه خداوند برای کسانی که مسجد را بسازند و آباد کنند شرایطی گذاشته است، ابراز کرد: این شرایط از جمله ایمان به خدا و قیامت، اقامه نماز، پرداخت زکات و نترسیدن از غیرخدا است؛ چنین انسانی سبک زندگی متفاوتی دارد، زمینه نماز خواندن دیگران را فراهم می‌کند و به نیازمندان جامعه هم توجه دارد.

وی با تاکید بر ضرورت تلاش برای رونق بخشیدن به مساجد، یادآور شد: امام راحل فرمود که مسجد سنگر است و سنگرها را خالی نکنید، یک رزمنده اگر در سنگر بماند از تیر و ترکش دشمن در امان است اما وقتی از سنگر بیرون بیاید در تیررس گلوله دشمن قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد:: خالی شدن مسجد نقش مهمی در افزایش آسیب‌های اجتماعی، کاهش جوانی جمعیت و تاخیر در ازدواج و مشکلات مختلف اجتماعی دارد.

امام جمعه ایلام با اشاره افتتاح این بنای دینی در آستانه پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: بصیرت و بینش سیاسی مردم با حضور در نماز جمعه افزایش می‌یابد.

مراسم افتتاح مسجد جامع دره شهر با حضور نماینده ولی فقیه در استان ایلام، مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان، امام جمعه دره شهر، مسئولان و آحاد مردم شهید پرور و ولایتمدار این شهرستان برگزار شد.

ساخت بنای جدید مسجد دره شهر در سال ۱۳۹۱ آغاز شده و ۲ قطعه زمین به مساحت ۵۶۳ متر مربع و ۳۰۰ متر مربع برای ساخت این مسجد وقف شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ