نرخ واکسیناسیون کودکان جهان پس از کرونا بهبود نیافته است

اقتصاد ایران: یک گزارش جدید نشان می‌دهد که بیش از چهار سال پس از شروع پاندمی کووید، نرخ واکسیناسیون کودکان در سراسر جهان هنوز بهبود نیافته است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، آخرین داده‌های سازمان جهانی بهداشت و صندوق بین‌المللی اورژانس کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، بر نیاز به ادامه تلاش برای رسیدن به سطح قبل از همه‌گیری کووید تاکید می‌کند.

«کاترین راسل»، مدیر اجرایی یونیسف در بیانیه‌ای با اعلام این داده‌ها گفت: «آخرین روند نشان می‌دهد که بسیاری از کشورها همچنان با نرخ کاهش واکسیناسیون در کودکان مواجه هستند. پر کردن این شکاف در واکسیناسیون نیازمند تلاشی جهانی، با سرمایه‌گذاری دولت‌ها، شرکا و رهبران محلی در مراقبت‌های بهداشتی اولیه و کارکنان جامعه است تا اطمینان حاصل شود که همه کودکان واکسینه می‌شوند و مراقبت‌های بهداشتی کلی تقویت می‌شود.»

این گزارش که نرخ واکسیناسیون سال ۲۰۲۳ را منعکس می‌کند، بزرگترین مجموعه داده جهان در مورد روند ایمن سازی برای واکسیناسیون علیه ۱۴ بیماری است. این تخمین‌ها مربوط به ۱۸۵ کشور است و از یک دوز سوم واکسن دیفتری، کزاز و سیاه سرفه (DTP۳) به عنوان نشانگر جهانی برای پوشش ایمن سازی استفاده کرد.

پیشرفت در بازگشت به سطوح ایمن‌سازی قبل از همه‌گیری متوقف شده است: در سراسر جهان، پوشش DTP۳ در سال ۲۰۲۳ ۸۴ درصد بود، مشابه سال ۲۰۲۲ اما کمتر از ۸۶ درصد ثبت شده در سال ۲۰۱۹.

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه خبری خود گفت: «این روندها، که نشان می‌دهد پوشش جهانی ایمن‌سازی از سال ۲۰۲۲ تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است و هنوز به سطح سال ۲۰۱۹ بازنگشته است، منعکس‌کننده چالش‌های مداوم با اختلال در خدمات مراقبت‌های بهداشتی، چالش‌های لجستیکی، تردید در واکسن و نابرابری در دسترسی به خدمات است.»

سازمان جهانی بهداشت خاطرنشان کرد: «نقاط روشنی وجود داشت که بسیاری از کشورهای آفریقایی بیشترین پیشرفت را در پوشش واکسیناسیون داشتند.»

این گزارش همچنین نشان داد که پوشش واکسن HPV در دختران ۷ درصد افزایش یافته و به سطح تقریباً قبل از همه گیری بازگشته است. به گزارش سی ان ان، مطالعات نشان داده است که این واکسن می‌تواند میزان سرطان دهانه رحم را در زنان تا ۸۷ درصد کاهش دهد.

با این حال، پوشش واکسن HPV بسیار کمتر از هدف ۹۰ درصدی برای از بین بردن سرطان دهانه رحم به عنوان یک مشکل بهداشت عمومی است و طبق گفته سازمان جهانی بهداشت، تنها ۵۶ درصد از دختران نوجوان در کشورهای با درآمد بالا و ۲۳ درصد در کشورهای با درآمد کم و متوسط به این میزان رسیده است.

نکته مهم این است که داده‌ها نشان داد که پوشش سرخک در کشورهایی که پس از همه‌گیری شیوع گسترده یا مخرب دارند، برای کنترل شیوع‌های بیشتر بسیار کم است. نزدیک به ۳۵ میلیون کودک در برابر سرخک بدون محافظت باقی مانده اند، کاهشی که این گزارش "نگران کننده" خوانده است.

در این گزارش آمده است که نرخ پایین واکسیناسیون باعث شیوع بیماری در ۱۰۳ کشور در پنج سال گذشته شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ