لزوم احداث خانه‌های فرهنگی در روستاها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

اقتصاد ایران: سنندج_معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: باید مکان‌های بلااستفاده در روستاها شناسایی و برای تأسیس خانه‌های فرهنگی و اجتماعی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رمضانی شامگاه دوشنبه در نشست هم‌اندیشی با فعالان اجتماعی در روستاها، بخشدار مرکزی و دهیاران استان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیازمند داشتن دانش و علم این حوزه است لذا فعالین اجتماعی دغدغه‌مند باید دانش کافی در این زمینه را کسب کنند.

وی افزود: اجازه سوءاستفاده از نام و عنوان فعالیت اجتماعی را به هیچکس نخواهیم داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تصریح کرد: باید از برچسب‌زنی و استفاده از عناوین منفی در مورد روستاها و محلات حاشیه خودداری کنیم چرا که عواقب مخربی برای آن منطقه به دنبال خواهد داشت.

رمضانی با بیان اینکه نوع تربیت و کنشگری سمن‌ها بسیار حائز اهمیت است، گفت: کارهای فرهنگی و اجتماعی باید با عقیده و اخلاص انجام شود وبا ورود و تمرکز بر بافت سالم در روستاها به فرآیند کاهش مسائل و موضوعات منفی و آسیب‌زا کمک کنیم.

وی اضافه کرد: افراد شاخص و فعال در روستاها شناسایی و مٲموریت‌سپاری کنید تا در آینده شاهد حضور عناصر فرهیخته و فعال در حوزه فرهنگی اجتماعی در جامعه باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با تاکید بر همسان‌سازی و توانمندسازی نوجوانان و جوانان در روستاها، خاطرنشان کرد: جهاد کشف استعداد در روستاها و محلات حاشیه راه‌اندازی کنیم و پس از شناسایی افراد مستعد، برای توانمندسازی و پیشرفت آن‌ها گام‌های اساسی برداریم.

وی اضافه کرد: باید مکان‌های بلااستفاده در روستاها را شناسایی و معرفی شوند تا از این مکان‌ها برای تأسیس خانه‌های فرهنگی و اجتماعی استفاده گردد، لذا فعالین اجتماعی در روستاها این مسئله را با جدیدت پیگیری کنند.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کردستان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی در طول سالیان و طی فرآیندی در مناطق حاشیه و روستاها پدید آمده است، اظهار داشت: انجام اقدامات فرهنگی هم‌تراز با اقدامات عمرانی در روستاها بسیار ضروری است و با توجه به وجود خلٲ در این حوزه، باید دستگاه‌ها اجرایی از جمله بنیاد مسکن تعامل بیشتری با امور اجتماعی استانداری داشته باشند.

فرانک رستگار نسب به کمبود فضاهای ورزشی در روستاها اشاره کرد و گفت: روستاها در حوزه ورزش با چالش‌ها و مشکلاتی مواجه هستند بنابراین باید شناسایی و از ظرفیت دستگاه‌های متولی برای ایجاد فضاهای ورزشی استفاده کرد.

وی ادامه داد: احداث خانه‌های فرهنگی اجتماعی در محلات حاشیه شهر سنندج از اقدامات انجام شده امور اجتماعی استانداری است و درصدد احداث این خانه‌ها در روستاهای سطح استان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز هستیم.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کردستان تصریح کرد: تشکیل و فعالیت کارگروه خودکشی در محلات حاشیه و روستاها از اقدامات دیگر امور اجتماعی است و آماده برگزاری کارگاه‌های آموزشی در تمام روستاهای استان هستیم، بنابراین دهیاران باید همکاری لازم را داشته باشند.

رستگار نسب عنوان کرد: کارگروهی برای دهیاران تشکیل و از این پس جلسات به صورت فصلی برگزار خواهد شد و مشکلات و مسائل اساسی روستاهای سطح استان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ