افشاگری دولت جدید انگلیس درباره طرح رواندای سوناک

اقتصاد ایران: وزیر کشور جدید انگلیس از هزینه گزاف طرح ضد مهاجرتی موسوم به رواندای دولت قبلی انگلیس به نخست وزیری ریشی سوناک برای مالیات دهندگان انگلیسی پرده برداشت.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، دولت جدید انگلیس متشکل از حزب کارگر بریتانیا بلافاصله بعد از روی کار آمدن ایده محافظه‌کاران مبنی بر پرواز مهاجران به رواندا را تا زمان تصمیم‌گیری در مورد مراحل پناهندگی آنها رد کرد.

هفته نامه اشپیگل درمطلبی در این باره نوشت: طرح دولت سابق محافظه‌کاران بریتانیا برای اخراج پناهندگان به رواندا و تصمیم گیری در مورد درخواست‌های پناهندگی‌شان در آنجا ظاهراً هزینه‌های گزافی را برای مالیات‌دهندگان بریتانیایی به بار آورده است.

ایوت کوپر، وزیر کشور جدید انگلیس از حزب کارگر اعلام کرد، این پیمان بیش از 700 میلیون پوند (حدود 830 میلیون یورو) برای مالیات دهندگان هزینه با بار می آورد.

کوپر گفت که اینها تنها هزینه هایی است که از زمانی که دولت نخست وزیر سابق ریشی سوناک برنامه ریزی درباره این طرح را آغاز کرد، حدود دو سال و نیم پیش به وجود آمده است. در مجموع باید 10 میلیارد پوند برای برنامه های رواندا هزینه می شد.

کوپر در یک سخنرانی در پارلمان لندن، این برنامه را به عنوان "تکان دهنده ترین اتلاف پول مالیات دهندگان که تا به حال دیده است توصیف کرد. دولت جدید کارگر بلافاصله پس از پیروزی در انتخابات در 4 ژوئیه، برنامه‌های محافظه‌کاران در این باره را لغو کرد. نگرانی های حقوقی گسترده ای در مورد این پیمان پناهندگی وجود داشت. به عنوان بخشی از پیمان پناهندگی هرگز هیچ گونه تبعید واقعی به رواندا وجود نداشت.

کوپر گفت که هزینه هایی که قبلاً انجام شده بود از طریق پروازهای چارتری که رزرو شده بودند شکل گرفت که اما هرگز استفاده نشدند. علاوه بر این، 290 میلیون پوند به دولت رواندا رفت.

در این توافقنامه مقرر شده بود افرادی که به طور نامنظم وارد انگلیس شده اند دیگر فرصت درخواست پناهندگی در این کشور را نداشته باشند. در عوض، صرف نظر از منشأ آنها، آنها باید به رواندا آورده شوند و در آنجا درخواست پناهندگی دهند. هیچ برنامه ای برای بازگشت به انگلیس برای آن ها وجود نداشت.

هدف از این کار، جلوگیری از عبور پناهجویان از مسیر خطرناک مانش با قایق های کوچک اعلام شده بود. با این حال، سازمان های حقوق بشر در مورد اثر بازدارندگی ادعایی از طرف دولت انگلیس تردید داشتند.

دادگاه حقوق بشر اروپا یک پرواز برنامه ریزی شده در تابستان 2022 را در آخرین لحظه متوقف کرد. دادگاه عالی بریتانیا بعداً این طرح را غیرقانونی اعلام کرد. قضات در آن زمان گفتند که رواندا نمی تواند کشوری امن برای پناهندگان در نظر گرفته شود. نخست وزیر سابق، ریشی سوناک، سپس یک ابتکار قانونی را در پارلمان به اجرا گذاشت که رواندا را طبق قانون ایمن اعلام کرد.

این پروازها در واقع قرار بود در بهار 2024 آغاز شوند. اما مشکلات لجستیکی نیز مسائلی را در این راستا ایجاد کرد. دولت مدت زیادی طول کشید تا خطوط هوایی را پیدا کند که مایل به پرواز هستند. سوناک اخیراً وعده داده بود که در صورت پیروزی در انتخابات، تبعیدها باید در تابستان آغاز شود.

اما کر استارمر، نخست‌وزیر جدید بریتانیا در اولین روز کاری‌اش طرح اخراج پناه‌جویان به رواندا را لغو کرده است.

حزب کارگر پس از آن‌که پیروز انتخابات بریتانیا شد، اعلام کرده که مهاجرت غیر قانونی یکی از موضوعات کلیدی دولت جدید خواهد بود.

طرح اخراج پناه‌جویان از بریتانیا به رواندا ابتدا توسط بوریس جانسون، نخست‌وزیر پیشین اعلام شد و سپس توسط لیز تراس و آقای سوناک ادامه یافت.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ