توده هوای گرم در اصفهان می‌ماند/ تشکیل جلسه مدیریت بحران

اقتصاد ایران: اصفهان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری از تشکیل جلسه برای اتخاذ تمهیدات لازم برای ۲ هفته بسیار گرم پیش روی اصفهان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور شیشه فروش عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بررسی الگوهای پیش بینی وضع هوا حاکی از ماندگاری الگوهای گرم تابستانه تا پایان مرداد ماه در استان اصفهان است.

وی با بیان اینکه میانگین دما در مناطق مرکز، جنوب و غرب استان بین ۲ تا سه درجه سلسیوس فراتر از نرمال پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: این افزایش فراتر از نرمال درکمینه‌های دما در طول شبانه روز محسوس‌تر خواهد بود.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، آنطور که هواشناسی پیش‌بینی کرده است تا پایان هفته به علت افزایش گرادیان (شیب) فشاری جو، وزش باد شدید و تندبادهای لحظه‌ای و گرد و خاک در مناطق شمالی، شرق و مرکزی استان و خیزش کانون‌های گرد و خاک کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید ادامه خواهد داشت.

شیشه فروش ادامه داد: هواشناسی استان همچنین پیش بینی کرده که از روز جمعه تا روز دوشنبه هفته آینده (پنجم تا هشتم مرداد ماه) با ماندگاری توده هوای گرم و افزایش میانگین دما ۲ تا ۴ درجه سانتی گراد شرایط افزایش دما تداوم یابد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور آمادگی دستگاه‌های ذی ربط جهت پیشگیری از وقوع مخاطرات محتمل و تأمین پایدار برق و آب جلسه ستاد مدیریت بحران استان روز جاری با حضور اعضا تشکیل و در جهت مواجهه با شرایط فوق تمهیدات لازم اتخاذ شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ابراز داشت: در جلسه امروز مقرر شد شرکت‌های توزیع برق و برق منطقه‌ای و شرکت‌های آب و فاضلاب با تشکیل تیم‌های فنی و عملیاتی مدیریت بحران نسبت به اجرایی کردن طرح‌های کاهش خطر، ارائه آموزش‌های لازم به مشترکین برای رعایت الزامات مصرف بهینه آب و برق و اعمال نظارت‌های میدانی از وضعیت رعایت الزامات صرفه جویی در ادارات، بانک‌ها، صنوف تجاری، فروشگاه‌های زنجیره ا ی و … اقدام کند.

به گفته شیشه فروش، در جلسه امروز همچنین بر تقویت تجهیزات و تانکرهای آبرسانی سیار در مناطق کم آب، روستاها و مناطق عشایری، نظارت بهداشتی توسط شبکه‌های بهداشت و درمان در مراحل آبرسانی سیار، نصب تجهیزات کاهنده مصرف آب در تأسیسات داخلی ادارات و نصب مخازن ذخیره استراتژیک آب در ادارات تاکید شد.

وی افزود: جلوگیری از هر گونه هدر رفت آب از شبکه‌های فرسوده آب شرب و فضای سبز در اماکن عمومی پارک‌ها، ادارات، صنوف و … با بازسازی به موقع شبکه‌ها و رفع نواقص، نصب سایه بان بر روی کولرها و انجام تعمیرات به موقع، پیشگیری از استفاده از آب شرب برای شستشوی خودروها، حیاط منازل و ادارات و… ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: آبیاری شبانه فضاهای سبز شهری و استفاده از روش‌های نوین آبیاری، کاهش ۳۰ درصدی مصارف برق در ساعات اداری و کاهش ۶۰ درصدی مصرف در ساعات غیر اداری نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۰، اعمال نظارت ادارات بر خاموش بودن سیستم‌های روشنایی و سرمایشی پس از اتمام ساعات اداری و روزهای تعطیل، رعایت دمای متعارف ۲۴ درجه در ادارات و فضاهای مسقف در تمامی بخش‌های مصرف، تاکید به استفاده از نور خورشید برای روشنایی و تعویض لامپ‌های پر مصرف با کم مصرف، تاکید به تمامی ادارات و صنایع و … جهت استفاده از ظرفیت دیزل ژنراتورهای برق اضطراری در ساعات ۱۱ - ۱۳ و همچنین به واحدهای صنفی به خصوص فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میوه فروشی‌ها، مغازه‌های لوستر و… عموم مشترکین برق از دیگر مصوبات جلسه امروز مدیریت بحران بود.

شیشه فروش ادامه داد: همچنین بر رعایت اصول صرفه جویی در مصارف برق با اولویت استفاده از لامپ‌های کم مصرف و ال ای دی، استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم دمای کولرهای گازی ۲۴ تا ۲۶ درجه سلسیوس، خاموش کردن لامپ‌های اضافی و غیر ضرور، بکارگیری دیزل ژنراتورها توسط واحدهای تجاری بزرگ و پاساژها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و خاموش کردن لوازم برقی غیرضرور در ساعات اوج مصرف تاکید شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ