لزوم اجرای بند ۳ ماده ۱۱ آئین‌نامه مشاغل سخت برای خبرنگاران

اقتصاد ایران: مشهد- سخنگوی خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی بر لزوم اجرای بند ۳ ماده ۱۱ آئین‌نامه مشاغل سخت و زیان آور برای خبرنگاران مشمول این قانون در خراسان رضوی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بنیامین یوسف زاده از ارسال نامه مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان و تاکید بر لزوم اجرای بند ۳ ماده ۱۱ آئین‌نامه مشاغل سخت و زیان آور برای خبرنگاران مشمول این قانون در خراسان رضوی خبر داد.

سخنگوی خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی با بیان اینکه این نامه در جریان پاسخ به مکاتبه این مجموعه با اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده است، بیان کرد: مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نامه مساعدت لازم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی را با خبرنگاران مشمول این آئین نامه در این استان همانند سایر استان‌های کشور خواستار شده است.

وی افزود: بر اساس بند ۳ ماده ۱۱ آئین‌نامه مشاغل سخت و زیان آور، شغل خبرنگاری شامل مشاغل سخت به حساب می‌آید و خبرنگاران مشمول نیز باید زودتر از موعد بازنشسته شوند.

یوسف زاده بیان کرد: همچنین خبرنگاران شامل بند «ب» این قانون هستند، یعنی باید شرایط سخت و زیان آور بودن شغل آن‌ها در کمیته‌های وزارت کار بررسی شود.

سخنگوی خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی اظهار کرد: گروه «ب» مشاغلی را شامل می‌شود که ماهیتاً سخت و زیان‌آور بوده و با به کارگیری تمهیدات توسط کارفرما، صفت سخت و زیان‌آور آن‌ها هرچند کاهش می‌یابد، اما کماکان حفظ می‌شود.

وی ادامه داد: طبق قانون مطبوعات و آئین نامه اجرایی این قانون مصادیق شغل خبرنگاری شامل خبرنگار، گزارشگر، معاون دبیر سرویس، دبیر سرویس، معاون سردبیر، سردبیر و عکاس خبری در سرویس‌های مختلف رسانه است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ