افزایش ۱۲۸ تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم

اقتصاد ایران: اردبیل- مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل گفت: در دولت سیزدهم شاهد افزایش ۱۲۸ تخت بیمارستانی مراکز تحت پوشش تأمین اجتماعی در استان اردبیل بودیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نیک‌سیرت عصر دوشنبه در جریان بازدید از مراحل ارتقای تخت‌های بیمارستانی سبلان اردبیل، اظهار کرد: هفته گذشته با حضور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی شاهد افتتاح درمانگاه عمومی و تخصصی سبلان در چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع و صرف اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان بودیم.

وی تصریح کرد: ما تراکم بیمه‌شدگان را در مرکز استان شاهد هستیم و برای ۳۳۸ هزار بیمه شده تأمین اجتماعی در اردبیل تقویت و توسعه خدمات کیفی و مطلوب در اولویت برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل گفت: در کنار راه‌اندازی درمانگاه عمومی و تخصصی سبلان اردبیل، در شهرستان نمین و به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان و در فضایی به مساحت سه هزار متر مربع درمانگاه عمومی افتتاح و راه‌اندازی شد تا ۴۶ هزار بیمه شده نمین از این خدمات بهره‌مند شوند.

نیک‌سیرت افزود: از روز شنبه ارائه خدمات در این درمانگاه‌ها به صورت فراگیر و از ۷:۳۰ دقیقه صبح تا ۱۴:۳۰ دقیقه ظهر انجام می‌شود که در این زمینه امیدواریم اطلاع‌رسانی گسترده‌ای نیز انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این درمانگاه‌ها علاوه بر ویزیت پزشکان به صورت عمومی، داروخانه، خدمات پرستاری، تزریقات و مامایی نیز به صورت رایگان به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود که روز به روز بر افزایش جمعیت مراجعان به مراکز درمانگاهی اردبیل و نمین افزوده خواهد شد.

نیک‌سیرت به بازسازی بخش اطفال بیمارستان سبلان به شکل هتلینگ با صرف اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان اشاره کرد و ادامه داد: بازسازی تأسیسات بیمارستان سبلان با ۵۰ میلیارد تومان و ارس با ۲۰ میلیارد تومان انجام شده تا شاهد راه‌اندازی سیستم‌های مناسب تهویه و سایر تأسیسات باشیم.

وی به افزایش تخت بیمارستان‌ها به عنوان هدف‌گذاری اصلی در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: تعداد تخت‌های بیمارستان سبلان اردبیل از ۱۶۰ به ۲۵۶ تخت در حال افزایش است به طوری که برای راه‌اندازی هر تخت بیمارستانی پنج تا هفت میلیارد تومان هزینه می‌شود.

نیک‌سیرت اضافه کرد: تا دهه فجر امیدواریم با طراحی مناسب این افزایش تخت و توسعه بیمارستان سبلان به انجام برسد.

وی از افزایش تخت بیمارستان ارس پارس‌آباد نیز خبر داد و بیان کرد: تخت بیمارستان ارس پارس‌آباد از ۴۶ تخت به ۶۴ تخت افزایش یافته بود که تلاش می‌کنیم تا ۹۶ تخت ظرفیت آن را ارتقا دهیم.

نیک‌سیرت این افزایش تخت بیمارستان‌ها را نیاز جدی و مطالبه به حق بیمه‌شدگان اعلام کرد و افزود: بر اساس شاخص‌های تعیین شده در سازمان تأمین اجتماعی برای هر ۲۰ هزار بیمه شده درمانگاه عمومی، ۴۰ هزار بیمه شده درمانگاه تخصصی، ۸۰ هزار بیمه شده پلی‌کلینیک و ۲۰۰ هزار به بالا نیز احداث بیمارستان در اولویت سازمان است.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: ۶۳۰ هزار نفر معادل ۵۱ درصد جمعیت استان تحت پوشش خدمات بیمه تأمین اجتماعی هستند که تلاش می‌کنیم در کنار ارتقای تخت بیمارستان سبلان اردبیل و ارس پارس‌آباد، درمانگاه تخصصی مشگین‌شهر را نیز به یک بیمارستان مجهز تبدیل کنیم.

نیک‌سیرت در مورد ارائه خدمات الکترونیکی تصریح کرد: در بخش نسخه‌نویسی صد درصد خدمات ارائه شده به صورت الکترونیکی و در بستر آنلاین است و سوابق بیمه‌ای نیز بر همین اساس به وظیفه خود عمل می‌کند.

وی در مورد نوبت‌دهی بیماران برای استفاده از خدمات درمانگاهی و بیمارستانی گفت: تمام تلاش ما بر این است تا سیستم‌های جدید در این بخش راه‌اندازی شده و ارتقای وضعیت عمومی را به تخصصی و فوق تخصصی شاهد باشیم.

نیک‌سیرت افزود: با جذب ۲۰ متخصص در یک سال اخیر سعی کردیم تا خدمات تخصصی درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها را ارتقا دهیم و ۱۸ درصد ویزیت متخصصان نیز افزایش یافته بود که ما نیز این شرایط را برای ارتقای خدمات‌رسانی به شرایط مطلوب‌تری رساندیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا بهترین شرایط را برای بیمه‌شدگان مهیا کنیم تا بتوانند از این خدمات به صورت عمومی، تخصصی و فوق تخصصی بهره ببرند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ