تقدیر پزشکیان از رای مثبت قزاقستان در حمایت از غزه

اقتصاد ایران: پزشکیان در گفت‌وگو تلفنی با رئیس جمهور قزاقستان با تاکید بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توقف جنگ و کاهش آلام فلسطینیان مظلوم غزه، از رای مثبت قزاقستان به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص جایگاه فلسطین در سازمان ملل قدردانی کرد.

- اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، قاسم ژومارت توکایف رئیس جمهور قزاقستان، روز دوشنبه در تماس تلفنی با مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب بار دیگر انتخاب وی را تبریک گفت و با آرزوی موفقیت تصریح کرد: روابط دو کشور در دوران رئیس جمهور فقید ایران بر پایه اعتماد فیمابین در مسیر توسعه روزافزون پیش رفته و امیدوارم این روند تحت مدیریت جنابعالی نیز تداوم یابد.

رئیس جمهور قزاقستان بر علاقمندی کشورش برای همکاری‌های دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های ترانزیت، انرژی، خدمات فنی-مهندسی و تبادلات مالی، اقتصادی و تجاری، همکاری‌های منطقه‌ای و نیز تعامل در قالب سازمان همکاری شانگهای و اتحادیه اقتصادی اوراسیا تاکید کرد.

پزشکیان نیز ضمن تشکر از پیام تبریک و تماس تلفنی رئیس جمهور قزاقستان، توسعه مناسبات با این کشور را در قالب رویکرد تقویت مناسبات همسایگی، جزو اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: دو کشور ظرفیت‌های متنوع و زیادی در زمینه‌های ترانزیت، انرژی و همکاری‌های فنی-مهندسی برای گسترش روابط با یکدیگر دارند.

رئیس‌جمهور منتخب با اشاره به اینکه مسیر ترانزیتی ایران مطمئن‌ترین و به صرفه‌ترین مسیر اتصال قزاقستان و دیگر کشورهای آسیای مرکزی به آب‌های آزاد و بازارهای جهانی است، اظهار داشت: ایران و قزاقستان  ظرفیت‌های خوبی برای همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز همکاری در قالب سازمان‌هایی چون شانگهای و اتحادیه اقتصادی اوراسیا دارند.

پزشکیان با تاکید بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توقف جنگ و کاهش آلام فلسطینیان مظلوم غزه، از رای مثبت قزاقستان به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص جایگاه فلسطین در سازمان ملل قدردانی کرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ