دغدغه بزرگ برای تیم ملی فوتبال ایران/ قلعه در محاصره سربازان

اقتصاد ایران: در شرایطی که تیم ملی فوتبال ایران باید خود را برای حضور در انتخابی جام جهانی آماده کند یک دغدغه بزرگ ذهن سرمربی این تیم را به خود مشغول کرده و برخی بازیکنان باید راهی خدمت مقدس سربازی شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در گروه E مرحله دوم مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶، با ازبکستان، ترکمنستان و هنگ‌کنگ هم گروه بود و در نهایت توانست با ۱۴ امتیاز و به لطف تفاضل گل بهتر از ازبکستان به مرحله سوم و نهایی صعود کند.

حالا شاگردان امیر قلعه نویی در دور نهایی باید به مصاف قطر، ازبکستان، امارات، قرقیزستان و کره‌شمالی بروند و شانس خود را برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۶ بیازمایند.

با افزایش تعداد تیم‌های حاضر در جام جهانی پیش رو سهمیه قاره آسیا نیز افزایش پیدا کرده است تا تیم ملی ایران به عنوان یکی از قدرت‌های قاره کهن شانس کافی برای صعود به دور بعد را داشته باشد.

امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی ایران که تصور می‌کرد با حضور در گروهی نسبتا راحت می‌تواند با تمام قوا برای صعود آسان به جام جهانی ۲۰۲۶ برنامه ریزی کند حالا با مشکل جدی در مسیر حضور ستاره‌های خود دست و پنجه نرم می‌کند.

دغدغه بزرگ برای تیم ملی فوتبال ایران/ قلعه در محاصره سربازان

سال گذشته دستورالعملی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح، مبنی بر لغو قانون معافیت موقت ورزشکاران قهرمان منتشر و اعلام شد بازیکنان فوتبالی که تا پیش از این به واسطه این قانون معافیت موقت دریافت کرده بودند، از این به بعد مشمول حساب شده و باید هرچه زودتر در این خصوص تعیین تکلیف کنند.

مهدی ترابی، مهدی قایدی، علیرضا بیرانوند، حسین پور حمیدی، محمدامین حزباوی، سعید عزت اللهی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، سامان فلاح، محمد قربانی، آرمین سهرابیان، سیدمحمد کریمی، محمد خدابنده‌لو، سعید سحرخیزان، حسین گودرزی، ابوالفضل جلالی، سیدمجید حسینی، علی قلی زاده، امید نورافکن و اللهیار صیادمنش که شامل قانون سربازی هستند اما تعداد قابل توجهی از آنها دارای معافیت در دوران تحصیل هستند و می‌توانند همچنان در اردوهای ملی و سفرهای برون مرزی حضور داشته باشند.

از این رو مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال به همراه مهدی محمدنبی نایب رئیس فدراسیون صبح امروز در جلسه با مسئولان سازمان نظام وظیفه عمومی و همچنین مدیران ستادکل نیروهای مسلح شرکت کردند که در این جلسه خواستار تعویق دوباره اعزام به خدمت سربازان حاضر در اردوهای تیم ملی بزرگسالان شدند اما قوانین مورد تأیید ستاد کل نیروهای مسلح باعث شد تا خروجی جلسه امروز چندان امیدی به تعویق سربازی این افراد ایجاد نکند.

در حقیقت بازیکنان ملی پوش مشمول تنها تا پایان خردادماه سیال جاری می‌توانستند از قانون مربوط به حضور سرباز ملی پوش استفاده کنند که این قانون دیگر وجود ندارد و باید در نزدیک ترین زمان ممکن خودرا به عنوان بازیکن مشمول به نظام وظیفه معرفی کنند.

بنابراین بازیکنانی نظیر سید مجید حسینی، الهیار صیادمنش، علی قلی زاده، ابوالفضل جلالی و سامان قدوس و امید نورافکن مشمول قانون خدمت سربازی هستند که باید دوره آن را پشت سر بگذارند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ