نمایش سیلفی بنزینی برای اولین بار

اقتصاد ایران: عصر خودرو- پارس خودرو با محصولات وارداتی و مونتاژی خود در نمایشگاه تحول ۱۴۰۳ حاضر شد.

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، سیلفی بنزینی، رووی ERX5 و سهند در غرفه این شرکت حضور دارند.

سیلفی بنزینی
بدون شک یکی از جذاب‌ترین خودروهای موجود در غرفه پارس خودرو، سیلفی بنزینی است. نیسان سیلفی که یکی از خودروهای وارداتی با کیفیت است، بزودی توسط پارس خودرو در دو نسخه HONOR و COMFORT عرضه خواهد شد.

 

سیلفی وارداتی پارس خودرو از یک موتور 1598 سی‌سی تنفس طبیعی بهره می‌گیرد که حداکثر 133 اسب‌بخار و 159 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. تمامی نیرو تولید شده توسط یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو می‌رسد. تنفس طبیعی بودن موتور این خودرو یک مزیت مثبت به نسبت دیگر خودروهای هم حجم در بازار است.

سیلفی یک سدان خانوادگی است و این را میتوان از مشخصه‌های ابعادی آن درک کرد. حجم صندوق 510 لیتری و فاصله بین دو محور 2712 میلی‌متر همگی نشان از یک خودرو جادار و خانوادگی دارد.

 

از لحاظ ایمنی 6 کیسه هوا (جلو، جانبی و پرده‌ای)، سیستم کنترل پایداری، در هر دو نسخه وجود دارند. در تیپ HONOR سیستم‌های کمکی رانندگی (رادار نقطه کور، هشدار رانندگی بین خطوط، سیستم هشدار برخورد از جلو و سیستم ایمنی خروج از مسیر) را به نسبت COMFORT بیشتر داریم.

در فهرست امکانات رفاهی این خودرو تجهیزاتی همچون سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سیستم کنترل فشار باد تایرها، رینگ 16 اینچی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، ترمز پارک برقی و اتوهلد، پاور ویندوز، آینه تاشو برقی و سنسور نور مشترک در هر دو تیپ هستند. صندلی چرمی به همراه گرمکن صندلی، مالتی‌مدیا 12.3 اینچی لمسی، دوربین دنده عقب، دوربین ثبت وقایع و سانروف از جمله تجهیزاتی هستند که فقط در تیپ HONOR سلیفی پارس خودرو داریم.

رووی ERX5
یکی دیگر از محصولات وارداتی پارس خودرو رووی ERX5 است. این کراس‌اوور هیبریدی قرار است 5000 دستگاه از آن وارد کشور شود. سومین نسل ERX5 از سال 2022 روی خط قرار دارد.

 

این کراس‌اوور 1840 کیلوگرمی، از یک موتور 1.5 لیتری TGDI با 185 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد. یک موتور برقی نیز با قدرت 241 اسب‌بخار و 270 نیوتن‌متر گشتاور توسط گیربکس  سرعته AMT قدرت تولیدی را به چرخ‌ها می‌رساند.

ظرفیت باتری‌های ولتاژ بالا این خودرو 12.3 کیلووات ساعت است که در صورت پر بودن باک می‌تواند 1050 کیلومتر مسافت را طی کند.



6 کیسه هوا (جلو، جانبی و پرده‌ای)، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی، سیستم کنترل کشش، ASR، دوربین ثبت وقایع و سیستم کمکی رانندگی (کروزکنترل تطبیقی، سیستم هشداردهنده خروج از مسیر و سیستم کمکی رانندگی بین خطوط) از جمله ویژگی‌های ایمنی این خودرو هستند که وظیفه تامین ایمنی سرنشینان را بر عهده دارند.

در فهرست ویژگی‌های کراس‌اوور وارداتی جدید پارس خودرو امکاناتی نظیر سقف پانورامیک، چراغ‌های جلو ماتریکس، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سنسور فشار باد تایرها، صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم برقی و گرمکن، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، رینگ 19 اینچی آلومینیومی، سنسور پارک جلو و عقب، چراغ‌های جلو تطبیقی، نمایشگر 27 اینچی  4kبا قابلیت جابه‌جایی، دوربین دید عقب، ترمز پارک برقی و اتوهلد و ... دیده می شود.

سهند
نسل جدید ساینا که حالا با اسم سهند در کارخانه پارس خودرو مونتاژ می‌شود، در غرفه این شرکت حضور دارد. فیس لیفتی که در نمای جلو، عقب و داخلی صورت گرفته تا چهره این سدان اقتصادی به نوعی به روزتر شود.

سهند قرار است در 6 تیپ (2 تیپ دستی، 2 تیپ دوگانه سوز و 2 تیپ اتوماتیک) به تولید برسد. همچنین تمامی تیپ‌های این خودرو از موتور M15 نیرو می‌گیرند.

 

موتور 1497 سی‌سی مگاموتور، حداکثر 90 اسب‌بخار قدرت و 137 نیوتن‌متر گشتاور را توسط گیربکس 5 سرعته دنده‌ای به چرخ‌های جلو می‌رساند. سیستم تعلیق این سدان 1100 کیلوگرمی، در جلو مستقل مک‌فرسون و در عقب نیمه مستقل میله‌پیچشی استفاده شده است که ترکیب اکثر خودروهای اقتصادی بازار است.

نمونه‌ا‌ی که در غرفه پارس خودرو برای بازدید عموم قرار گرفته تیپ G سهند است که به نسبت نمونه S چند آپشن بیشتر دارد و به نوعی کامل‌ترین تیپ دنده‌ای این خودرو است.



2 کیسه‌هوا، ABS، EBD، سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، سانروف، سنسور نور، رینگ آلومینیومی 14 اینچی، صندلی چرم و پارچه، آینه تاشوبرقی، مالتی مدیا 7 اینچی لمسی، دوربین و سنسور دنده عقب، مه‌شکن جلو و عقب، آنتن کوسه‌ای، شیشه‌های دودی عقب، سیستم تهویه الکتریکی، تریم داخلی دو رنگ و ... از جمله امکانات کامل‌ترین تیپ دنده‌ای سهند است. البته در کامل‌ترین نسخه اتوماتیک رادار نقطه کور، سنسور باران، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، کروزکنترل و محدودکننده سرعت به تجهیزات بالا اضافه می‌شود.

نوشته: محمد کمال‌پور

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ