برگزاری مسابقات لیگ «فقط» در پنجشنبه و جمعه؛ محال و نشدنی

اقتصاد ایران: تقویم مسابقات فوتبال باشگاهی آسیا نشان می‌دهد که موضوع مدنظر فدراسیون برای برگزاری مسابقات در روزهای پنجشنبه و جمعه در بسیاری از هفته‌ها قابل اجرا نیست.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، فصل جدید مسابقات لیگ برتر فوتبال (لیگ بیست‌وچهارم) از روز پنجشنبه 25 مرداد آغاز خواهد شد. کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) هم روز 16 مرداد را به‌عنوان روز نخست مسابقات باشگاهی آسیا در نظر گرفته و اولین بازی دور مقدماتی لیگ نخبگان آسیا در این روز برگزار می‌شود.

مقامات سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال از پایان فصل گذشته، در اظهارات خود بارها اعلام کردند که فصل جدید تا زمان برطرف شدن ایرادها ورزشگاه‌ها برگزار نمی‌شود. مسئله نورافکن‌ها و نداشتن لوکس نور کافی، یکی از ایرادهای استادیوم‌های کشورمان است که داود رفعتی دبیر کارگروه استانداردسازی ورزشگاه‌های لیگ برتری هم به آن اشاره کرد.

رفعتی دقایقی بعد از اینکه گفت ورزشگاه‌هایی با کمتر از هزار و 600 لوکس نور نمی‌توانند میزبان بازی‌های لیگ باشند، اعلام کرد که همه دیدارها با دستور رئیس فدراسیون فوتبال در روزهای پنجشنبه و جمعه و زیر نور ورزشگاه برگزار می‌شود. اگر ورزشگاه‌های غیراستاندارد را از مدار میزبانی خارج کنیم، استادیوم‌های زیادی باقی نمی‌ماند که هم دارای نور استاندارد باشند و هم از سایر شرایط میزبانی بهره ببرند.

اشکال دیگری که به این ماجرا وارد است، به روز برگزاری لیگ برمی‌گردد. اینکه مدیران سازمان لیگ و فدراسیون تلاش می‌کنند بازی‌های لیگ در روزهای پایانی هفته برگزار شود تا تماشاگران بیشتری از دیدارها استقبال کنند، اتفاقی قابل تقدیر است که تنها در شرایط ایده‌آل قابل اجراست.

لیگ قهرمانان آسیا , سازمان لیگ فوتبال ایران , فدراسیون فوتبال , لیگ برتر فوتبال , لیگ نخبگان آسیا , مهدی تاج , کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) ,

لیگ نخبگان آسیا از روز 16 مرداد با برگزاری مراحل مقدماتی آغاز می‌شود. سپاهان در این روز میزبان شباب الاهلی خواهد بود و در صورت غلبه بر نماینده امارات، روز سه‌شنبه 23 مرداد در قطر مقابل الغرافه صف‌آرایی می‌کند. مشخص است که اگر طلایی‌پوشان در هفته اول (25 یا 26 مرداد) میهمان باشند، نمی‌توانند بلافاصله به اصفهان بازگردند، ریکاوری کنند و عازم شهر میزبان شوند تا 25 یا 26 مرداد (پنجشنبه یا جمعه) مسابقه بدهند.

این اتفاق در طول برگزاری لیگ برتر فوتبال هم تکرار می‌شود. اگر سپاهان در هر دو بازی مقدماتی به برتری برسد، به همراه استقلال و پرسپولیس در مرحله گروهی لیگ نخبگان شرکت می‌کند. در این شرایط حداقل یکی از سه تیم لیگ برتری در روزهای دوشنبه یا سه‌شنبه، خارج از ایران بازی خواهند داشت و برای مسابقه دادن در روز پنجشنبه یا جمعه کار سختی دارد.

نکته‌ای که کار سازمان لیگ را برای اجرای دستور رئیس فدراسیون فوتبال سخت‌تر می‌کند، تقویم رقابت‌های سطح دوم فوتبال باشگاهی آسیا (موسوم به لیگ قهرمانان آسیای 2) خواهد بود. این مسابقات در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هر هفته برگزار می‌شود و حضور تراکتور در لیگ قهرمانان 2 مسجل است. اگر سپاهان در مرحله مقدماتی شکست بخورد، به همراه تراکتور در این بازی‌ها شرکت خواهد کرد.

به این ترتیب، پرسپولیس و استقلال روزهای دوشنبه و سه شنبه و تراکتور (و شاید سپاهان) سه‌شنبه و چهارشنبه در لیگ قهرمانان 2 به مصاف رقبا می‌روند و طبیعی است که نتوانند پنجشنبه یا جمعه در لیگ رقابت کنند. به همین خاطر می‌توان گفت که سازمان لیگ صرفاً می‌تواند هفته‌هایی از لیگ را در پایان هفته تدارک ببیند که تیم‌های ایرانی در مسابقات آسیایی به میدان نروند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ