جوانان، مخاطب اصلی پیام‌های مهم و اساسی رهبر معظم انقلاب

اقتصاد ایران: در نشست واکاوی نامه رهبر انقلاب به جوانان آمریکایی، در خصوص ابعاد مهم این نامه گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین افتخاری در سلسله نشستی با موضوع واکاوی زمینه‌های نظری و ابعاد راهبردی نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به دانشجویان آمریکایی که در محل خبرگزاری مهر برگزار شد، گفت: پیچ تاریخی چیزی است که اگر از آن عبور کنیم یک امر جهانی را بازسازی کرده‌ایم. جبهه مقاومتی که از آن صحبت می‌کنیم در حال حرکت بر روی بستر قاعده استقامت است.

وی افزود: در نامه حضرت آقا مفاهیمی مطرح شد که به ما نگاه تمدنی می‌دهد. در خوانش آن نامه صرفاً با یک مسئله سیاسی طرف نیستیم. وقتی از زاویه نگاه آقا و منطق فهم ایشان به مسائل نگاه کنیم می‌بینیم قضیه چیزی پیچیده‌تر از این حرف‌ها است.

این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: برای اینکه پیچیدگی این قضیه را بفهمیم بایستی به آن زاویه نگاه ایشان برسیم. یکی از جاهایی که به ما کمک می‌کند، سخنرانی ایشان در جمعی از فرماندهان سپاه در سال ۱۳۷۰ است. از این جهت مهم است که این سخنرانی برای یک نسل قبل است و در این سخنرانی تاکید بر مسائلی است که نسل به نسل رقم می‌خورد.

وی افزود: حضرت آقا در آنجا می‌فرمایند که در یک پیچ تاریخی هستیم. پیچ تاریخی در اندیشه مقام معظم رهبری این است که اگر از آن عبور کنیم، در حال بازسازی یک امر جهانی هستیم. این مسئله به قدری مهم است که می‌گویند عیناً اتفاقاتی که می‌افتد مانند سختی‌های مسیر و لغزش‌های پیچ مانند همان اتفاقاتی است که زمان پیامبر (ص) رخ داد. یعنی برای اینکه بفهمیم چقدر مهم است باید دوران پیامبر را فهمید.

افتخاری تصریح کرد: مفهوم محوری این نامه مخاطبش دانشجویان است و مقام معظم رهبری با انتشار این نامه می‌خواهند یک روایت متفاوت از تاریخ کنند.

وی افزود: نظام سلطه با ابررسانه‌های خود هیچگاه فکر نمی‌کرد در عالم کسی بتواند دوباره بلند شود و علیه مفاهیمی که این‌ها با این وسعت از طریق فلسفه و تکنولوژی مطرح می‌کند، اقدامی کند.

وی افزود: یکی از پیام‌های آقا برای دانشجویان که در مسیر تاریخ رو به تکامل هستند، این است که با قرآن آشنا شوید.

حجت الاسلام سید مهدی غنی‌زاده، کارشناس مسائل مذهبی نیز در ادامه گفت: مخاطب در نامه رهبری جوانان است و روحیه پذیرش حق در جوانان بالا است.

وی افزود: اتصال جوان به معارف الهی خیلی سریع اتفاق می‌افتد. بیانیه گام دوم و پیام‌های مهم و اساسی آقا خطاب به جوانان است.

این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: مطلب دیگر در این نامه یک دعوت عقلانی از جوانان آمریکایی برای ایستادگی در دفاع از زنان و کودکان فلسطینی است و تاکید بر ظلم صهیونیست‌ها به زنان و کودکان فلسطینی مشهود است.

وی افزود: نکته دیگر این است که حضرت آقا جوانان آمریکایی را اعم از مسیحی، یهودی و مسلمان در جبهه خودی تعریف می‌کند. یعنی این‌ها در جبهه مقاومت هستند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ