اشتباه راهبردی صهیونیست‌ها در حمله به یمن/مشکلات پیش‌روی قاره سبز

اقتصاد ایران: پیامدهای تجاوز رژیم صهیونیستی به یمن و چالش های پیش روی قاره اروپا از محورهای مورد توجه روزنامه های مطرح جهان عرب است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: عملیات ویژه پهپاد یمنی علیه قلب اراضی اشغالی و همچنین تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به خاک یمن در کنار پیامدهای این اشتباه راهبردی تل آویو موضوعی است که توجه روزنامه‌های عربی را به خود جلب کرده است.

اشتباه راهبردی صهیونیست‌ها در حمله به یمن/مشکلات پیش‌روی قاره سبز

روزنامه القدس العربی در خصوص رژیم صهیونیستی و یمن نوشت: در صورتی که یمنی‌ها توان نظامی خود را گسترش داده و بتوانند حملات مستقیم دیگری را علیه اراضی اشغالی انجام دهند، تل آویو شوک زده خواهد شد چرا که حساب این موضوع را نکرده بود. نخستین رویارویی نظامی میان صهیونیست‌ها و یمنی‌ها یک بُعد از جنگ را نشان می‌دهد اما آمار اعلام شده از سوی مسئولان بندر اشغالی ایلات بیانگر آن است که نیروهای یمن موفق شدند راهبرد خود را مبنی بر فلج کردن خطوط امدادی دریایی این رژیم را به خوبی پیاده کنند. بنا به اذعان خود صهیونیست‌ها بحران بی سابقه‌ای طی هشت ماه گذشته این بندر را در خود فرو برده است.

اشتباه راهبردی صهیونیست‌ها در حمله به یمن/مشکلات پیش‌روی قاره سبز

روزنامه لبنانی الاخبار در خصوص یمن نوشت: بعد از تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به خاک یمن این سوال به وجود می‌آید؛ حمله بعدی علیه اراضی اشغالی، از سمت کشوری که وارد نبرد مستقیم با تل آویو شده چه زمانی رخ خواهد داد و اوضاع این رژیم چگونه خواهد شد؟ از مواضع اعلامی کشورهای مرتبط با اوضاع یمن می‌توان فهمید که رژیم صهیونیستی مرتکب یک اشتباه راهبردی شده است چرا که از همان ابتدای تجاوز صهیونیست‌ها به یمن، آمریکا و عربستان با اتخاذ مواضعی، بی طرفی قابل تأمل خود را نشان دادند. آمریکا به دنبال گسترش دامنه‌های جنگ در منطقه نیست و عربستان نیز از پیامدهای حمله به الحدیده یمن علیه ثبات منطقه و امنیت این کشور وحشت دارد.

اشتباه راهبردی صهیونیست‌ها در حمله به یمن/مشکلات پیش‌روی قاره سبز

روزنامه سوری الثوره در خصوص نتانیاهو نوشت: این روزها از دهان نتانیاهو به سمت خاورمیانه آتش خارج می‌شود. نخست وزیر رژیم صهیونیستی از شکست خود در جنگ علیه غزه به حمله علیه یمن فرار می‌کند و الحدیده را زیر آتش می‌گیرد چرا که نشانه‌های نابودی این رژیم بعد از عملیات طوفان الاقصی و نیروهای مقاومت از عراق تا یمن قوت گرفته است. اگر دامنه جنگ در منطقه گسترش پیدا کند نتانیاهو چیز بیشتری برای از دست دادن ندارد و دست کم چند روز بیشتر در کرسی قدرت باقی می‌ماند حتی اگر پای آمریکا را به این جنگ بکشاند.

اشتباه راهبردی صهیونیست‌ها در حمله به یمن/مشکلات پیش‌روی قاره سبز

روزنامه رأی الیوم در خصوص عملکرد تشکیلات خودگردان فلسطین نوشت: می‌توان تشکیلات خودگردان را این گونه توصیف کرد؛ یک اهرم با هویت فلسطینی به عنوان وسیله‌ای قانونی اما ساختگی برای نابودی آرمان فلسطین. این نهاد بهانه کشورهای غربی و رژیم‌های سازشگر عربی برای مشروعیت بخشیدن به اشغالگری رژیم صهیونیستی و رد کردن اصل مقاومت و همچنین تبدیل کردن آرمان فلسطین به موضوعی نظیر جا دادن ساکنان کرانه باختری در اردن و دیگر آوارگان فلسطینی در سراسر جهان به شمار می‌رود. بسیاری از این کشورهای عربی جرأت استفاده از عبارت کشور فلسطین را ندارند. تشکیلات خودگردان مشروعیت خود را از اشغالگران صهیونیست می‌گیرد و با آنها همکاری‌های امنیتی و نظامی دارد. باید از دست این تشکیلات مزدور خلاص شد.

اشتباه راهبردی صهیونیست‌ها در حمله به یمن/مشکلات پیش‌روی قاره سبز

روزنامه سوری الوطن در خصوص اروپا نوشت: آینده قاره اروپا با چند چالش رو به رو است. ما شاهد قدرت گرفتن ملی گراهای پوپولیستی در سراسر اروپا طی سال‌های اخیر بوده ایم. این قاره با تنش‌های ژئوپولیتیک فزاینده در جریان جنگ اوکراین و تهدیدات روزافزون چین و روسیه رو به رو است که در پی آن باید توان دفاعی خود را افزایش دهد. چالش‌های اقتصادی از جمله افزایش تورم و بی عدالتی یکی دیگر از مشکلات این قاره به شمار می‌رود. مسأله مهاجرت به قاره اروپا و تغییرات آب و هوا تهدید مهمی برای این منطقه محسوب می‌شود.

اشتباه راهبردی صهیونیست‌ها در حمله به یمن/مشکلات پیش‌روی قاره سبز

روزنامه یمنی المسیره در خصوص یزید زمانه نوشت: در هر زمانه‌ای یزیدها و شمره‌ای زیادی وجود دارد که همان روحیات و بیماری‌های ریشه دار این ظالمان را درون خود دارند. ما باید نگاه کنیم توانمندی‌های خود را در کدام صف خرج می‌کنیم. آیا در سف یزیدیان و ظالمان عالم ایستاده ایم یا در مکان درست قرار داریم؟ امت اسلامی باید از درس‌های تاریخ و اتفاقات کربلا عبرت بگیرد و هر لحظه انگیزه‌ها و روحیات خود را مورد آزمایش قرار دهد.

اشتباه راهبردی صهیونیست‌ها در حمله به یمن/مشکلات پیش‌روی قاره سبز
روزنامه المراقب العراقی در خصوص یمن با تیتر «گاو وحشی صهیونیست‌ها با صلابت یمنی‌ها رو به رو شد» نوشت: تجاوز رژیم صهیونیستی علیه یمن می‌تواند به گسترش دامنه همکاری‌ها میان جبهه‌های مقاومت اسلامی در منطقه برای وارد آوردن ضربات منحصربه فرد نظیر عملیات پهپاد یافای یمن به این رژیم بیانجامد. به نظر می‌رسد عملیات مذکور باعث برانگیختن ترس و وحشت میان مقامات تل آویو و احتمال انجام حملات مشابه که ارکان این رژیم را تهدید می‌کند شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ