آمار نگران کننده خشونت علیه پرستاران در بیمارستان ها

اقتصاد ایران: رئیس سازمان نظام پرستاری، اعمال خشونت علیه کادر درمان و پرستاران در برخی استان‌ها را از مشکلات برخی پرستاران عنوان و تصریح کرد: آمار خشونت علیه پرستاران در برخی بیمارستان‌ها و شهرستان‌ها نگران‌کننده است. بنابراین در برخی استان‌ها نیاز داریم پلیس در اورژانس بیمارستان‌ها حضور پیدا کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، احمد نجاتیان رئیس سازمان نظام پرستاری امروز در اجلاس هیأت‌مدیره‌های نظام پرستاری سراسر کشور اظهار کرد: ما امروز در نظام سلامت با چند مشکل مواجه هستیم و اَبربحران نظام سلامت، کمبود نیروی انسانی است‌. ناامیدی و میل به مهاجرت در بین نیروی انسانی نظام سلامت موج می‌زند و نمونه آن در تعداد دریافت گواهی‌های گوداستندینگ برای مهاجرت پرستاران است. اگر از این معضل جلوگیری نشود منجر به صدمه به نظام سلامت و سلامتی مردم جامعه خواهد شد.

برای تربیت یک پرستار ۶ سال و پزشک ۱۲ سال زمان نیاز است


نجاتیان افزود: برای تربیت یک پرستار ۴ تا ۶ سال و برای تأمین و تربیت پزشکان جدید ۱۲ سال زمان نیاز است و بنابراین از امروز باید برای حل معضل کمبود نیروی انسانی چاره اندیشی شود.

وی ادامه داد: ما ۲۷۷ هزار و ۷۲۸ نفر عضو رسمی در سازمان نظام پرستاری داریم و یکی از بزرگترین نهادهای صنفی کشور هستیم

این مسئول با بیان این‌که در کشور به طور متوسط ۹ ماه عقب ماندگی در پرداخت تعرفه‌های خدمات پرستاری وجود دارد که بخشی از آن به دلیل تأخیر بیمه‌هاست، گفت: در زمینه اضافه کاری به طور متوسط ۳.۵ ماه معوقه وجود دارد و بنابراین باید برای رفع مشکلات معیشتی پرستاران گام برداریم.

تربیت بهیار برگشت به عقب است


نجاتیان یادآور شد: برخی به دنبال تربیت نیروهای حد واسط مانند بهیاری هستند که ما معتقدیم این موضوع برگشت به عقب و ناکارآمد است زیرا برخورداری از نیروهای باتجربه و متخصص اهمیت دارد و به نظر ما در دولت آینده یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها باید تأمین نیروی انسانی کافی باشد. دولت چهاردهم به جای سرمایه گذاری روی سخت افزار و ساخت بیمارستان باید به فکر تأمین نیروی انسانی متناسب باشد.

وی به لزوم تغییر نگاه به نقش‌آفرینی پرستاران در بخش‌های مختلف اشاره و بیان کرد: ما در شرایطی هستیم که نیازهای سلامت مردم متحول و هرم جمعیتی و بار بیماری‌ها تغییر کرده و باید به بخش‌های مختلف از جمله پیشگیری، مراقبت در منزل، توانبخشی و طب تسکینی توجه شود.

مطالبات مهم جامعه پرستاری از دولت آینده


نجاتیان، رفع مشکلات معیشتی پرستاران، حذف اضافه کاری‌های اجباری، اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور، تبدیل وضعیت پرستاران شرکتی را از مطالبات مهم جامعه پرستاری از دولت آینده عنوان و خاطرنشان کرد: در حوزه ترمیم حقوق و اضافه کار پیگیری‌هایی در این دوره انجام شده است.

وی گفت: در دوره قبلی مجلس، فوق العاده خاص را مربوط به جامعه پرستاری عنوان کردند اما آن‌چه اجرا شد برای تمام کارکنان نظام سلامت بود که حدود ۶۰۰ هزار نفر هستند و مبلغ آن نیز قابل توجه نبود. این مبلغ از منابع ناپایدار درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت می‌شود و امیدواریم منابع تأمین آن پایدار شود.

پلیس در اورژانس بیمارستان‌ها مستقر شود


نجاتیان اعمال خشونت علیه کادر درمان و پرستاران در برخی استان‌ها را از مشکلات برخی پرستاران عنوان و تصریح کرد: آمار خشونت علیه پرستاران در برخی بیمارستان‌ها و شهرستان‌ها نگران‌کننده است. بنابراین در برخی استان‌ها نیاز داریم پلیس در اورژانس بیمارستان‌ها حضور پیدا کند.

وی افزود: ما درک می‌کنیم که افرادی که در اورژانس حضور می‌یابند دچار شرایط هیجانی خاصی هستند اما نباید امنیت کارکنان پرستاری و اورژانس خدشه‌دار شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ