برنامه مدیریت جامع تالاب بین المللی زریوار مریوان مصوب شده است

اقتصاد ایران: سنندج_معاون طرح حفاظت از تالاب‌های ایران گفت: برنامه مدیریت جامع تالاب بین المللی زریوار مریوان مصوب شده و دارای پشتوانه قوانین بالادستی است.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف علی‌احمدی ظهر دوشنبه در نشستی با عنوان رویکرد زیست بومی و نقش و مسؤولیت دست اندرکاران در حفاظت از تالاب زریوار که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: برنامه مدیریت جامع تالاب بین المللی زریوار مریوان در سطح ملی و استانی مصوب شده و دارای پشتوانه قوانین بالادستی است.

وی با طرح این سوال که چرا باید از تالاب‌ها حفاظت شود، بیان کرد: تالاب‌ها به دلیل خدمات و کارکردهایی که دارند به صرفه است که مورد حفاظت قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: تالاب در هنگام وقوع سیلاب هم چون اسفنج عمل می‌کنند و می‌توانند از تخریب‌های زیاد این حادثه طبیعی ممانعت کنند.

معاون طرح حفاظت از تالاب‌های ایران اضافه کرد: تولید مواد غذایی، تغذیه و پشتیبانی آب‌های زیرزمینی، تفریح و گردشگری، تلطیف خوا و زیستگاه جانداران به ویژه پرندگان و ماهی‌ها از دیگر کارکردهای تالاب است.

اعلام فراخوان سرمایه گذاری در تالاب زریوار

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان هم در این نشست اظهار کرد: در راستای استفاده از ظرفیت گردشگری تالاب، براساس دستورالعمل موجود، فراخوان سرمایه گذاری محدوده ۱۵ هکتاری از تالاب را بر مبنای طرح مطالعات تالاب منتشر کرده ایم.

اقبال حمیدی اضافه کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده وضعیت تالاب زریوار در شرایط مناسبی است و باتوجه به بارندگی‌های مطلوب بعد از هشت سال، امسال شاهد سرریز شدن آب تالاب بودیم.

وی با بیان اینکه بارندگی‌های امسال موجب شد بخشی از دخل و تصرف‌هایی که در ضلع جنوبی تالاب اتفاق افتاده بود به زیر آب رود، عنوان کرد: یکی از برنامه‌های این اداره کل احیای حریم و بستر برای جلوگیری از تعارضات در تالاب زریوار است.

وی تصریح کرد: احداث نیوجرسی براساس قوانین حفاظتی باید در سال ۱۳۸۸ ایجاد می‌شد و از حرکت خزنده شهر به سمت تالاب جلوگیری می‌کرد برهمین اساس نیوجرسی در ضلع جنوبی تالاب سال گذشته از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به استان ایجاد شد و تکمیل آن هم در سال جاری انجام خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ