کمک۳۰میلیارد ریالی بهزیستی به زنان سرپرست خانوار در خاش

اقتصاد ایران: خاش_ رییس بهزیستی خاش، گفت: سال گذشته، ۳۰میلیارد ریال توسط بهزیستی به زنان سرپرست خانوار در خاش کمک مالی شده است.

ادریس تمندانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: زنان سرپرست خانوار از جمله گروه‌های آسیب پذیری هستند که تحت تأثیر عواملی چون طلاق، فوت، اعتیاد همسر، از کارافتادگی، متواری بودن و یا زندانی بودن همسر بوده که موجب آسیب پذیری این طیف از جامعه می‌شود.

وی اظهار کرد: عمده ترین مشکل زنان سرپرست خانوار مشکلات اقتصادی بوده، بنابراین هر اقدامی برای کاهش این مشکل و کسب استقلال مالی، توانمندی و ایجاد خودباوری این قشر تأثیرگذار است.

این مسؤول با اشاره به این مطلب که طی سال گذشته و در قالب تأمین هزینه لوازم ضروری، ودیعه مسکن و معیشت بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال به زنان سرپرست خانوار دارای همسران معتاد کمک شد، ادامه داد: این نهاد، ضمن حمایتهای مستمر و غیرمستمر، خدمات حرفه‌آموزی و کارآموزی، پرداخت کمک هزینه آموزشی از قبیل فنی و حرفه‌ای و آماده سازی شغلی، ایجاد اشتغال و کاریابی از طریق تشکیل گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار و یا پرداخت وام اشتغال و کارآفرینی، کمک به ساخت، خرید مسکن و تعمیرات مسکن، پرداخت ودیعه مسکن، پرداخت مستمری ماهانه برای تأمین معیشت خانواده‌ها را در راستای تحقق اهداف و توانمندسازی انجام می‌دهد.

وی گفت: پرداخت کمک هزینه بهداشتی، درمانی، پوشاک، تغذیه، تهیه لوازم ضروری زندگی، انجام خدمات مشاوره‌ای و مددکاری، پرداخت کمک هزینه تحصیلی خانواده‌های تحت حمایت (دانش آموزان، دانشجویان، سواد آموزی و غیره) پرداخت سرمایه کاردر راستای راه اندازی کسب و کار و پرداخت حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایر و حق بیمه اجتماعی از موارد خدمات این ارگان به جامعه هدف بوده که به تشخیص مددکار به افراد واجد شرایط تعلق می‌گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ