فورد: اهداف خودروهای برقی در اروپا بیش‌ازحد بلندپروازانه بودند

اقتصاد ایران: فورد قبلاً اعلام کرده بود از سال ۲۰۳۰ به‌ بعد فقط خودروهای برقی تولید خواهد کرد؛ اما ظاهراً این برنامه لغو شده است.

شرکت فورد در چند سال اخیر مانند بسیاری دیگر از خودروسازان، در تلاش بود تعداد خودروهای برقی را در جاده‌ها افزایش دهد، اما با کاهش تقاضای مشتریان، شرکت‌ها درحال عقب‌نشینی از برنامه‌های بلندپروازانه‌ی خود برای خودروهای الکتریکی هستند. اکنون فورد می‌گوید شاید در مسیر برقی‌سازی محصولاتش در اروپا، بیش‌ازحد جاه‌طلبانه عمل کرده است.

مارین گاجا از مدیران ارشد واحد خودروهای برقی فورد در مصاحبه با وب‌سایت AutoCar عنوان کرد برنامه‌های شرکت متبوعش درمورد افزایش خودروهای برقی در اروپا، بیش‌ازحد بلندپروازانه بوده است. گاجا می‌گوید: «فکر می‌کنم مشتریان با انتخاب‌هایشان به ما رأی دادند و گفتند که این برنامه‌ها بیش‌ازحد جاه‌طلبانه‌اند. باور نداریم که برقی‌شدن همه‌ی محصولاتمان تا سال ۲۰۳۰ در اروپا، انتخاب درستی برای کسب‌و‌کار و به‌خصوص برای مشتریان ما باشد.»

فورد در سال ۲۰۲۱ از تصمیم خود برای برقی‌کردن همه‌ی محصولاتش در اروپا تا سال ۲۰۳۰ خبر داد، اما ظاهراً اوضاع طبق برنامه پیش نرفته است. مارتین ساندر، مدیرعامل فورد اروپا نیز چند ماه قبل گفته بود که پیشرانه‌های بنزینی می‌توانند پس‌ از سال ۲۰۳۰ هم دوام بیاورند. ساندر در بخشی از توضیحاتش گفت: «اگر تقاضای زیادی برای خودروهای هیبریدی شارژی ببینیم، این نوع محصولات را ارائه خواهیم داد.»

مقالات مرتبط:
  • تماشا کنید: احیای خودرو افسانه‌ای فورد GT پس از ۱۵ سال
  • ۳۰ هزار خودرو موستانگ به‌دلیل «چرخش ناخواسته فرمان» فراخوان شدند

گاجا کندشدن روند پذیرش خودروهای برقی و افزایش هزینه‌ها را ازجمله دلایل اصلی عقب‌نشینی اخیر فورد از این حوزه برشمرد. درحال‌حاضر، فورد فقط دو مدل برقی در اروپا می‌فروشد: اکسپلورر برقی (The Explorer EV) و موستانگ Mach-E. علاوه‌براین انتظار می‌رود فورد کاپری (Ford Capri) جدید در سال جاری میلادی روانه‌ی بازار شود.

فورد هنوز درمورد برنامه‌های خود برای بازار خودروهای برقی ایالات‌ متحده اظهارنظر نکرده است. این شرکت اخیراً اعلام کرد تولید کامیون‌های سوپر دیوتی (Super Duty) خود را در کانادا گسترش خواهد داد که شامل مدل هیبریدی هم می‌شود. همچنین می‌دانیم عرضه‌ی مدل‌های جدید خودروهای هیبریدی و هیبریدی شارژی هنوز جزو برنامه‌های فورد هستند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ