آماده سازی ۲۶۰ هکتار توقفگاه پارک خودروهای زوار اربعین سال جاری

اقتصاد ایران: کرمانشاه- فرماندار شهرستان قصرشیرین از آماده سازی ۲۶۰ هکتار توقفگاه به منظور پارک خودروهای زوار اربعین سال جاری در این شهرستان خبر داد.

محمد نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ۱۱۰ هکتار از توقفگاه‌ها در ۱۰ نقطه قصرشیرین آماده سازی شده است، بخشی دیگر نیز در مسیر کمربندی قصرشیرین است و تعدادی دیگر از آن در داخل شهر و مرز خسروی ایجاد شده است.

وی با اشاره به گمانه زنی‌ها در خصوص افزایش ۲ میلیون نفری زوار، افزود: فراخوانی اعلام شده که از قصرشیرین تا مرز خسروی زمین‌های حاشیه جاده و زمین‌های کشاورزی توسط شهرداری آماده سازی شود و با ذکر قراردادهای مشروط به بخش خصوصی واگذار شود تا به عنوان پارکینگ مورد استفاده قرار گیرند.

فرماندار شهرستان قصرشیرین با بیان اینکه امکانات و تجهیزات کامل شامل دوربین، نگهبان، امکانات بهداشتی و رفاهی، روشنایی و ایمنی برای پارکینگ تدارک دیده شده است، گفت: زوار می‌توانند با اطمینان کامل از این مجموعه‌ها جهت استقرار خودروهایشان استفاده کنند.

نجفی با اشاره به نرخ توقفگاه‌های این شهرستان طی ایام اربعین، افزود: هزینه پارک هر خودرو ۲۵۰ هزار ریال است و ظرفیت توقف بیش از ۱۲۰ هزار خودرو وجود دارد.

وی در خصوص پارکینگ اتوبوس‌ها، خاطر نشان کرد: پارکینگ‌های اختصاصی برای اتوبوس‌هایی که کار جابجایی زوار از قصرشیرین به خسروی را انجام می‌دهند و توقفگاه اتوبوس‌ها با هماهنگی طرف عراقی در مرز منذریه آماده شده است.

نجفی تاکید کرد: هماهنگی‌های لازم در خصوص استقرار و جانمایی مواکب توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات در حال انجام شدن است و همه بخش‌های مختلف در تلاش هستند که طرح‌های در دست اقدام تا پیش از شروع سفرهای اربعین ۱۴۰۳ تکمیل شود.

وی با اشاره به ۲۴ ساعته شدن فعالیت مرز خسروی، گفت: به طور میانگین روزانه شاهد حضور ۲ هزار زائر برای عزیمت به عراق و کربلای معلی در قصرشیرین هستیم که از این تعداد یک هزار نفر وارد کشور و یک هزار نفر از مرز خارج می‌شوند که با نزدیک شدن به اربعین حسینی به تدریج بر شمار و تعداد زائران افزوده خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ