تکمیل آزادراه استراتژیک شیراز - اصفهان در گرو ابلاغ مصوبه عوارضی

اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت ساخت آزادراه شیراز - اصفهان گفت: شرایط اخذ عوارضی آزادراه شیراز - اصفهان پس‌از گذشت ۸ ماه از بهره‌برداری آن هنوز فراهم نشده، به همین دلیل ادامه ساخت مسیر با چالش مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا محمدیان مدیرعامل شرکت ساخت و بهره‌برداری آزادراه شیراز - اصفهان با اشاره به کمبود منابع مالی برای تکمیل قطعه ۷ و همچنین نگهداری قطعه ۱ تا ۶ آزادراه، گفت: همه خدمات، تجهیزات، ماشین‌آلات و نیروی انسانی در حوزه راهداری و نگهداری آزادراه وابسته به درآمد عوارضی است.

وی با انتقاد از عدم ابلاغ نرخ عوارضی آزادراه شیراز - اصفهان، افزود: باوجود تأیید نرخ عوارضی پیشنهادی شرکت احداث آزادراه شیراز - اصفهان توسط معاونان وزارت راه و شهرسازی، ولی این موضوع به تأیید مقامات عالی وزارت راه و شهرسازی سازی نرسیده است و سرمایه‌گذاران در طول ۸ ماه گذشته همه هزینه‌های مرتبط با خدمات نگهداری بهره‌برداری را تأمین شده که به نظر می‌رسد دیگر امکان هزینه برای ساخت و بهره‌برداری در این مسیر فراهم نیست.

این مقام مسؤول با اشاره به تمایل وزیر راه و شهرسازی برای آغاز قطعه ۸ و ایجاد تعهد بیشتر برای این شرکت، خواستار تسریع و رفع موانع سرمایه‌گذاری در طرح‌های ملی شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و بهره‌برداری آزادراه شیراز - اصفهان به حجم ترافیک سنگین در این مسیر اشاره کرد و گفت: تعطیل شدن خدمات راهداری و نگهداری در سیستم آزادراه که به انسداد این مسیر ختم می‌شود تبعات سنگین اقتصادی اجتماعی و منطقه‌ای را در پی خواهد داشت.

محمدیان تأخیر در ابلاغ نرخ عوارضی را محدودیت اساسی برای تکمیل مسیر و همچنین نگهداری آن در فصل گرما و سرما برشمرد و از وزارت راه و شهرسازی و نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی خواستار رفع این مشکل برای توسعه آزاد راه شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ